Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 April 2014

MH370 : Satu Penemuan Baru

Bhai/DeeDee semua...

30 hari dah berlalu.... nampaknyer jejak dan kesan serta bangkai pesawat penerbangan MAS MH370 masih lagi tidak dijumpai... Kalu terhempas di darat... mesti akan ader kesannyer... dan biasa kawasan yang terlibat kalu didarat aderlah agak besar... Kalu terhempas di laut... dalam tempoh 30 hari mesti serpihan pesawat yang mana boleh terapung dah boleh bergerak sejauh 200 hingga 300 km .... kalu ikut arus laut la...

Tapi....

Tapi setakat hari nih.... takder langsung kesan yang ader.... Ini menunjukkan pesawat sebenarnya telah mendarat dengan selamatnyer di satu lokasi... dan kemudian... untuk mengelakkan daripada dikesan oleh orang ramai... ianya dipindahkan ke lokasi lain yang tidak menimbulkan syak.... Kalu pesawat tue tak dicat lain.... hanya lokasi dalam Malaysia sahaja yang pesawat tue boleh diletakkan tanpa syak... Kalu dilokasi lain... sure akan ader orang awam yang nampak dan syak... tambah lagi kalu bukan didalam Malaysia....

Okeh... bagaimana dengan nasib penumpang.... Tak susah mana pon kalu nak jaga 200 lebih penumpang dan anak kapal... bukannyer ramai pon.... ader beberapa fasiliti dalam Malaysia yang boleh menampung semua itu tanpa orang awam akan dapat tahu....  Tapi itu semua memerlukan beberapa pelepasan dari pihak atasan... Dalam blog nih banyak orang komen kononnyer susah nak tutup mulut orang daripada bercerita.... Hahaha.... kepada yang komen naif camtue... gua tak dapat nak cakap aper... lu orang memang naif.... Hahaha....  Lu mesti tak tau yang Malaysia la antara negara yang paling mudah nak tutup mulut orang daripada bercerita... Camana caranyer... Hahaha... itu lu kena cari sendiri la... takkan benda camtue gua nak citer... Hahaha.... Tak payah jauh la... berapa banyak kes yang ader dalam Malaysia nih yang lu orang tak tau pon pucok pangkalnyer.... sebab takder saper brani bukak mulut.... Hahaha

Aper yang gua nak citer tentang penemuan baru nih aderlah...... jeng... jeng... jeng....

MH370 bukan sajer bawak manggis seberat 4 tan.... dan jugak bateri lithium ion 200 kilogram..... tapi...... ader satu lagi muatan yang "manifest" dier sudah ilang @ disembunyikan.....  Satu kargo yang katanyer ader "high clearance" .... Satu muatan yang telah diklasifikasikan sebagai barangan lain..... Hehehehe.... biler aaa MAS nak declare aaaa itu kargo.... Nak tau gak siapa punya kargo... dan kemana destinasi kargo tue sepatutnyer.... Hahahaha

P/S : Aderkah Najib Razak akan terpaksa menandatangani TPPA? Aderkah UMNO akan buat satu sidang EGM dalam masa terdekat nih? Aderkah Najib Razak akan dipaksa melepaskan jawatan PM kepada satu penama nih????

Nantikan episod selanjutnyer.... Hahahaa

14 comments:

  1. Malaysia la antara negara yang paling mudah nak tutup mulut orang daripada bercerita... gua setuju... ada benda tu, yang 'kadang-kadang berlaku' di Malaysia nie... punyalah banyak kong kalikong dia dan melibatkan lagi ramai orang... tak de pun yang pecah di mulut...

    COBOL

    ReplyDelete
  2. Haha! Memang ko tgh ilusinasi lah bhai.. berapa botol air ketum minum ni? Ni bukan masalah Malaysia je bhai.. ni masalah Dunia.. DUNIA... Ko ingat China dah tunduk kepada UMNO ke nak buat drama macam ni? Cina di Malaysia pun dah meluat dgn UMNO.. Ni nak cerita China tunduk kepada UMNO.

    Rasanya DUN Selangor yang akan bubar tak lama lagi.. nak bagi Wan Azizah jadi MB bhai.. demokrasi kepala bana PKR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau betul pn nak kasi Wan Azizah jadi MB, aku rasa DUN tak perlu pn bubar.

      Delete
    2. Oarng UMNO tak kisah ape2...janji UMNO memerintah biar...bodoh bangang pun tak pe.

      Delete
  3. wuyoo bhai......ini sudah betul panaz melotuppp bhai.......wa nantikan episod selanjutnyaaaaa

    ReplyDelete
  4. huih, makin suspen la... dup dap jantung nak tunggu ending...

    ReplyDelete
  5. Orang ramai dah mula boring dengar hal MH370 ini..................lepas ini bertambah mudahlah semua perancangan kan!

    ReplyDelete
  6. Bhai...

    ni masalah Dunia... DUNIA Bhai...

    masalah DUNIA ialah 'rasanya DUN Selangor yang akan bubar tak lama lagi'...

    ReplyDelete
  7. Bro... bagi laa klu sikit dimana mereka sekarang ......... nak tunggu ending ntah bila......

    ReplyDelete
  8. tolong menolong untuk kebaikan kalau ada ilmu buat kerja jahat pun tarak guna jugak
    sesekali ingat lah kat sana nanti alangkah malunya segala kerja jahat kita akan di dedahkan
    takut dah la malu kena adzab pulak tu

    ReplyDelete
  9. tak kan nak pi negara tan tan kut

    ReplyDelete
  10. banister road, rilek aaaa...x psl2 brother bai c++ masuk ISA......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISA mana lagi bhai! Kita bebas membuat hasutan, isu agama, isu kaum, isu politik dah sekarang ni..

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja