Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 April 2014

Dari Dulu Gua Sudah Katakan

Bhai/DeeDee semua...

Dari dulu lagi gua dah katakan... Yang menghalang dan tidak bersungguh nak jalankan undang-undang hudud, qisas dan ta'azir di Malaysia nih bukanlah puak kafirun...

Bukan Karpal Singh... Bukan Lim Kit Siang... Bukan Chua Soi Lek... Bukan juga Alfred Jabu.... 

Tetapi...

Yang berusaha menggagalkan undang-undang Islam yang berasaskan hudud, qisas dan ta'azir aderlah orang-orang yang mengaku dirinya Islam dan jugak mengaku menjadi Ketua Ugama Islam...

Okeh... Semasa Kerajaan Benua Islam Siam memerintah dulu.. Undang-undang hudud, qisas dan ta'azir berjalan.. Begitu juga ketika Kerajaan Melayu Islam Melaka memerintah termasuklah ketika Kerajaan Islam yang didirikan di Tanah Beradat...

Tapi ... Biler para Sultan dan Raja-Raja Melayu dididik dan diasuh dengan budaya dan didikan Inggeris pada pertengahan kurun ke 19 dan 20... Maka hasilnya terdapatlah anak-anak Sultan dan Raja Melayu yang lebih Inggeris daripada orang Inggeris... Dimana anak-anak Sultan dan Raja ini menyebat air khamar macamlah meminum air teh china diwaktu pagi...

Malah ramai yang kurang kefahaman Islamnya (walaupun mengaku ketua kepada Ugama Islam)... Berpakaian tidak sopan... Adab kelaku yang jauh lagi buruk dari puak kuffar... Malah melakukan zina seperti tiada masalah... Ini sejarah bhai... Sejarah telah merakamkan perkara nih... Sama ader kita nak cari dan paham atau tidak...

Aper pon....

Benih-benih inilah yang berpatah arang berkerat rotan sanggup menolak tuntutan golongan yang prihatin pada masa tue untuk perlaksanaan undang-undang Islam di Malaysia... Tiada seorang pon Sultan dan Raja Melayu yang bertegas mahukan undang-undang Islam (hudud, qisas dan ta'azir) menjadi realiti pada pembentukan Malaysia... Ini sejarah bhai...

Aper yang diorang nih pentingkan pada masa tue aderlah status quo mereka sebagai Sultan dan Raja Melayu tidak digugat dalam Perlembagaan Malaysia... 

Mereka-mereka nih masih ujud dan hidup lagi skrang nih... Malah keturunan mereka pon masih lagi lebih Inggeris daripada orang Inggeris... Dan selagi mana diorang nih masih kuat berpegang kepada status quo mereka.. Selagi itulah jangan mimpi undang-undang Allah Taala akan dapat dijayakan disini...

Gua tak kisah kalo tak sempat lihat undang-undang ini terlaksana... Tetapi gua amat berharap usaha kecil gua bagi memahamkan lu orang semua tentang kekangan dalam melaksanakan undang-undang Allah Taala mendapat perkiraan baik dari Allah Taala... 

Ameen...

6 comments:

  1. memang penjajah britis tak suka Islam kuasai tanah melayu ni sebab tu diasuh pengganti yang dipilih
    yang penting biar la mati dalam kedaan tidak menentang hukum hukum Allah tapi mati dalam keadaan menentang musuhi Islam.

    ReplyDelete
  2. Memang sejarah Tanah Melayu(dulu) Raja-Raja Melayu tak kisah tentang undang-undang Islam tapi lebih mementingkan kedudukan mereka.Lihat apa yg berlaku diBrunei Darulsalam,kalau Sultan mahu,Sultan Perintah,dah pun terlaksana ,tak ada banyak cerita.DiMalaysia ni keadaan tak begitu,Raja-Raja Melayu tak ambil pot dan UMNO tetap nak jaga hati adik-beradiknya MCA dan MIC serta kaum kerabat yg diSabah dah Sarawak(cepu emas).Kita nak tengok komitmen Majlis Raja-Raja Melayu dan UMNO dalam isu ni.

    ReplyDelete
  3. w/pon aku baca guna kapla lutut..sblum inggeris nak serah kemerdekaan depa dah pastikan yg akan menjaga kepentingan inggeris adala puak2 yg hang cakap tu ditambahkan dgn peranan sikitol zaman 80an mamak simulut longkang. semoga allah membantu kita dlm soal nak menegakkan islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ana setuju sama ente lah, semua yg ente cakap ada betul lah. Tapi ada satu yg ente cakap itu ana memang tak boleh setuju, ente cakap ente baca guna kapla lutut ... ente bikin ana fening, jangan itu macam lah.

      Delete
  4. dlm sebuah filem p ramlee.ada dialog...bukan setan syaitan...sultan

    mungkin kiasannya begini

    bukan setan tu syaitan...tapi sultan tu yang serupa dengan syaitan
    tgk je la perangai sultan2 yg ada di malaysia sekarang ni

    ReplyDelete
  5. salam bhai c++,good artical...tapi kalau kita jadi raja or sultan masa tu benda sama akan berlaku.hahahaaaa......lu fikir????yang best ayat lu kat artical ni "anakanak-anak Sultan dan Raja ini menyebat air khamar macamlah meminum air teh china diwaktu pagi.....hahaaaaaa...jangan lupa 1 mei ni bhai,turun dataran merdeka!!!!ayuhhh,bangun seluruh anak bangsa malaysia kita kasi sedar BN dari tidur mereka yang panjang!!!!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja