Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 April 2014

Tiada Duit, Mati Pun Tidak Layak

Bhai/DeeDee semua...

Esok 1 Mei... Dan seperti biasa.... aper yang gua nampak... sambutan hari pekerja sudah hilang taring... 

Gua teringat Almarhum Ayahanda gua yang antara terlibat dalam gagasan awal Parti Buroh di Tanah Melayu dulu... Masa tue ianya cukup kuat... Gerakan memartabatkan golongan pekerja memang berjalan dengan baik... Malah penjajah Inggeris yang dibiayai oleh para kapitalis cukup takut dengan kekuatan Parti Buroh... sehinggakan ianya diharamkan oleh British dan seterusnya kekal diharamkan oleh Kerajaan Barisan Nasional...

Skrang nih... gerakan golongan pekerja nampaknyer sudah hilang taring... Malah kesatuan sekerja pon lagi lahanat... Lebih banyak berselingkuh dalam terang dan gelap dengan puak kapitalis dan pemerintah... yang kerap dan terus menerus menekan para pekerja..

MTUC, CUEPAC, NUTP, NUBE dan berpuluh malah beratus lagi kesatuan sekerja semua sudah takder telor... Bukan susah pon nak genggam telor pemimpin kesatuan sekerja nih... Bagi jer pingat dan darjah ... sama ader dari Sultan atau Kerajaan.. Terus mesti hilang telur...

Contoh paling klasik di Malaysia aderlah orang yang bernama Zainal Rampak .... Sebelum naik kerusi kesatuan sekerja macam singa... Tapi biler dah dapat kerusi dan dapat plak pingat gelaran... terus jadi sotong... terus jadi tikus... Telur sudah ilang...

Okeh...

Pasa gua... Kalo kesatuan sekerja dah mula dimasuki oleh orang politik... Alamat bungkus la kesatuan tue... Tak lama riwayat... Tak kisah la orang politik tue dari BN atau PR.. Samer jer tabley guna.. Once dapat jer pingat kebesaran nanti... Sure hilang telor...

Demo GST di Dataran Merdeka pada MayDay 2014 selayaknyer bukan dikacau daunkan oleh orang politik... Sebab katalah PR dapat memerintah Malaysia... aper lu ingat nasib para pekerja akan jadi lagi baek ka? Ingat akan jadi lebih selamat ka? Samer jer bhai...

Cuba kiter ingat balik kepada almarhum pegawai bank yang mati ditembak di Ambank Subang Jaya tempohari... Aper kesudahan citernyer... Aper yang kesatuan sekerja dapat bantu dan buat... Takder mender pasai takder telor...

Samer gak ngan kesatuan sekerja kakitangan MAS... Ader diorang push MAS dan Kerajaan tak? Ader diorang bekap kakitangan yang terlibat ngan MH370... Cuba lu stori...

So... MayDay 2014 nih... Gua harap ianya akan jadi pemangkin untuk memperkuatkan balik gerakan golonan pekerja yang selalu ditindas nih... Dengan adernyer GST nanti ... Lagi teruk la golongan pekerja akan kena perah.. Lagi perit la kehidupan para pekerja lepas nih... Silap-silap takder aper yang tinggal lagie...

Mungkin tinggal duit recehan jer nanti untuk hidup... Itupon kalo ader la... Tiada duit, mati pun tidak layak... Hahaha... 

BANZAI !!!

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja