Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 September 2010

10 Terakhir

Bhai.... kalu 10 terakhir Ramadhan.... orang dok sibuk beribadah... kurangkan benda-benda tak elok... sebab nak rebut "Malam yang lebih baik dari seribu bulan" iaitu "Lailatul Qadr" .... memang penuh orang kat Masjid dan Surau pada 10 malam terakhir nih...

Tapi... di 10 terakhir nih la jugak ramai yang beriktikaf di Pasaraya... membeli-belah persiapan raya... malah ader juga yang di 10 terakhir nih dok sibuk siapkan kuih muih raya... bukan setakat untuk kegunaan sendiri... tapi yang untuk jualan bisnes... tempahan last minute...

10 terakhir nih la jugak kat mana-mana orang dok sibuk berniaga... 10 terakhir nih jugak bebudak dok sibuk main mercun... main meriam buluh... main meriam besi... pasang pelita panjut... ataupun ader yang buat panjut tempurung (tiang setinggi 10 kaki yang bersusun tempurung kelapa) ....

10 terakhir nih la jugak ader la mamat-mamat ngan awek-awek buat planning nak pi beraya rumah boifren girlfren diorang dihari raya.... 10 terakhir nih la jugak .. ader mak bapak yang dok sibuk repair dan cat rumah.... malah siap ader yang ganti perabut baru (tambah hutang kat Courts Mammoth)... Tokey AEON Credits muka masa nih la senyum sampai ketelinga.... yer la.. ramai yang datang untuk tambah hutang....

Tapi... dalam pada itu 10 terakhir nih la jugak... ramai bloggers UMNO yang dok asik tabur fitnah macam-macam nak kasi Pakatan Rakyat goyah.... awat... diorang nih tak posa ker... atau memang kalu ikut mazhab UMNO/BN... buat kerja fitnah nih dapat ganjaran syurga.. dapat ganjaran bidadari bermata jeli... dapat ganjaran "Lailatul Qadr" ....pergh...

Gua paling tak tahan biler baca artikel dan tulisan bloggers pro UMNO/BN ... terutamanya tulisan Zulkifli Nordin.... huh... konon dier la Hero Islam.... hahaha... tapi lagi banyak dier tulis pasai Islam..... lagi terserlah kejahilan agama yang ader pada diri dier.... hahaha.... teruskan lagi menulis Zulkifli Nordin ooi... kalu lu dah tak nak tulis nanti... macam mana orang nak tahu tahap kebebalan dan kebangangan lu dalam isu agama nih... hahahaha... lawak la lu...

Gua rasa aaa... lu punya artikel senang-senang jer cikgu gua dulu boleh pangkah mengikut apa yang dier belajar tentang Islam... wei... cikgu gua namanyer Brother Vincent dan Brother Paul (Gua dulu sekolah Mubaligh Kristian la ... Sekolah Rendah St Paul dan Sekolah Menengah St Micheal)... Gua rasa cikgu gua lagi jelas pemahaman dier tentang Islam berbanding lu (Zulkifli Nordin ooi).... hahaha ...

Gua rasa aaa.... lu (Zulkifli Nordin) ngan Ketua Pengarah JAWI (Khusrin) tue patut pi belajar agama la kat mana-mana sekolah pondok.... kalu malu belajar kat Sekolah Pondok.. pi la belajar di Sekolah Agama Integrasi... dah banyak bercambah dak kat area KL, Shah Alam, Bangi dan seluruh Malaysia... hahaha... kasi abis la 4 Thanawi... hehehe

So... di 10 terakhir nih... gua cadang .. gua nak cool down... dan tengok jer aper yang malaon bodoh nih buat... maleh nak layan... baik layan posa dan ibadah jer.... hahaha... tapi jangan ingat gua takkan tibai menulis.... hahahaha... selagi Allah Taala bagi gua tenaga dan kesihatan... selagi itu gua akan menulis.... menulis mengenai amar ma'aruf nahi mungkar.....

Tulisan gua ... gua tibai semua... mana salah.. gua bantai... tak kira la Sultan ka... Raja ka... Agong ka... Menteri ka.. Ulama ka.. Ustaz ka... Dr ka... Ahli Politik ka... Saintis ka.... kalu buat silap... gua tibai bantai... so.. paham-paham jer la... kalu tak nak kena bantai... senang jer... ikut la Sunnah dan Al Quran.... lu jauh dan menyeleweng gua tibai... lu pedajai rakyat... lu kena bantai... lu khianat lu kena bantai... lu rasuah.. lu kena bantai....

So... 10 terakhir nih... gua nak ingatkan lu orang semua.... ikut Al Quran dan Sunnah... jangan menyeleweng....

3 comments:

  1. Lu macam sindir gua jer bro. Luka ni bai... luka taman gua dalam hati ni...

    ReplyDelete
  2. ye ke lu ada taman dlm hati?aish..konpius gua!~

    ReplyDelete
  3. Bhai AdukaTaruna....

    Hahaha... takkan itu pon terasa... sentimentol betul la lu nih... hehehe

    Bhai Restless...

    Bukan setakat taman... tapi siap ader Precint... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1