Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 September 2010

Bacul

Selepas gua hentak rapat dalam artikel gua pada 6 haribulan... baru la Zulkifli Nordin ader telur nak kuar komen pasai iklan Sinari Lebaran TV3 tue itu pon sebelah lewat 7 September...... itu pon hampir 100% isi kandungan artikel diblog dier hasil analisls dan kajian orang lain... artikel rembat... Zulkifli Nordin nih mana pandai nak kuar artikel sendiri.. melainkan rembat orang lain punya jer.... macam siot jer ....

Wei.. Zulkifli Nordin... lu tak payah nak berlakon la.... orang semua dah tau lu punya muslihat... lu sudah kantoi la bhai... hahaha

Tajuk artikel gua nih bukan nak tujukan sebijik kepada Zulkifli Nordin... sebab tak perlu pon... dah memang sah Zulkifli Nordin bacul... ader plak dier guna Seksyen 298A Kanun Kesiksaan ... takder kena mengena langsung... sepatutnyer diletakkan dibawah Akta Hasutan (Sedition Act) atau Akta Penerbitan dan Akta Multimedia... bodoh punya loyar... patut pon takder satu kes besar yang dier nih menang selama nih... hahaha ...

Gua tujukan tajuk artikel "Bacul" nih sebenarnya kepada Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat..... straight to the point... gua cakap dier nih bacul... sebab cuma berani hantar memo peringatan kepada TV3 dan Media Prima menggunakan FAX jer.... awat... Pimpinan DPPP dan AJK nyer semua dah takder telor ka... dah tak berani macam dulu ka... awat... sudah kenyang dengan nikmat dunia.. sudah rasa besar dan hebat... sampaikan dah tak bergerak macam yang sepatutnyer...

Berapa kali aaaa.... gua nak cakap... tolong aaa... longgarkan skit lilitan serban tue... jangan jadi jumud.. jangan jadi terlalu relax... macam nak takder semangat perjuangan amar maaruf nahi mungkar jer sekarang nih... sudah jadi terlalu dayus...

Percayalah.... perangai DPPP yang macam nih la yang akan menyebabkan PAS dipandang serong dan hina dikalangan golongan marhaen yang simpati dengan PAS (walaupun tidak menjadi ahli PAS)... sikap "tidak apa" nih la yang akan menyebabkan makin ramai golongan muda menjauhi PAS ...

Gua rasa aaa... dalam banyak-banyak Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat selama nih.... Nasruddin Tantawi nie la yang paling lembik... lemau... lepu.... tak ader karisma sebagai pimpinan pemuda... layak jadi Ustaz ngajar kitab fekah jer... tak lebih dari tue....

So.... ini gua nak tegaskan lagi sekali.... memang patutlah PAS nih di "REFORM" kan.... sebab dah makin ramai pimpinan yang merasa selesa dengan kuasa dan jawatan... dan lari dari perjuangan yang sebenar... racun UMNO/BN dah makin teruk meresap sampai ke tulang sulbi PAS....

Wei.. Nasruddin Tantawi... tolong jangan jadi bacul.. tolong jangan jadi pondan... cukuplah Pemuda UMNO jer yang jadi Pondan selama nih....

3 comments:

  1. yep, Pemuda PAS patut sangat direformasikan, ditranformasi. Tak menjuarai isu. Reaktif if not pasif.

    Tak menarik perhatian golongan muda yang intektual even ustaz-ustaz muda, atau bakal ustaz ustazah pun getik dengan kepimpinan & barisan Pemuda PAS aku ingat la.

    ReplyDelete
  2. huh.elok gua je jadi DPPP pulak lepas nihh..aishhh..hangat sungguh.

    ReplyDelete
  3. Sebahagian kecil dia orang ni memang tak boleh di komen dan ditegur, terus naik angin. Kalau nak tegur orang lain, habis hadis dan sunnah disenaraikan untuk kuatkan hujah mereka. Tapi kalau dah kena batang hidung, lalu hati dah panas, dah tak jumpa ayat apa dah untuk tegakkan benang basah. Orang lain pun manusia dan ada maruah seperti anda juga. Kalau salah katakan salah dan kalau betul katakan betul, itulah sebenarnya kebenaran yang pahit sangat untuk dikatakan. Rakyat paling meluat walau parti politik mana sekali pun yang suka mempertahankan kebathilan dan yang selalu menegakkan benang basah. Kadangkala kita anggap diri seperti dah cukup beriman, tetapi orang lain lihat kita seperti burung tiong munafik. Itulah sebabnya perjuangan bagi menjatuhkan UMCO sekian lama begitu sukar, disebabkan identiti yang bercelaru ini.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1