Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 September 2010

Bila PR Berperangai Macam BN

Gua sebenarnya maleh aaa nak bawak isu ini... isu nih sebenarnya isu bodoh.. yang menuunjukkan kepada semua yang PR (Pakatan Rakyat) tue sebijik sebuntat macam BN (Barisan Nasional).... Ntah biler la nak abis perangai macam nih.... Bila PR berperangai macam BN.. rakyat makin muak...

Ader peribahasa lama.... mengatakan ... "dua kali lima"...

BN dah memang terkenal dengan bangang dan mengarut.... malah terkenal dengan zalim kepada rakyat... bukan sehari dua dah BN berperangai macam nih... tapi dah lama... lebih 50 tahun...

Tapi... bier PR yang beru setahun jagung nih berperangai sebijik sebuntat macam BN.... itu yang gua dan ramai lagi rakyat jadi musykil... kalaulah baru dapat pengaruh dan kuasa dalam dua tiga tahun nih dah menunjukkan belang... tak mustahil nanti.... rakyat nih seumpama lari dari mulut buaya... tapi masuk mulut naga....

Gua ingat la... biler PR menentang BN.. sure perangai dan mentaliti diorang berlain... rupanya....hmmmm... tak boleh pakai gak...

Sori aaa... gua terpaksa bantai PR rapat dalam isu nih sebab pada gua... PR masih boleh dibentuk... dan diperkemaskan.. serta diperelok perangai dan tingkahlaku..

Jangan sampai rakyat dah naik bosan dengan sikap.. perangai dan tingkahlaku Pakatan Rakyat nih.. biler dah rakyat jadi fedup... jangan terkejut biler rakyat buat pilihan nanti... biler rakyat akan buat pilihan ikut usul fiqh... pilih yang lebih ringan antara dua masalah...

BN memang rakyat dah boleh baca perangai dan sikapnyer... tapi PR nih rakyat masih tak boleh baca perangai dan sikapnyer...

Kalu ader la orang kata yang Pakatan Rakyat takder buat rasuah, kronisma atau nepotisma...... mari sini gua sekeh kepala... wei.. rakyat bukan buta la bhai... rakyat bukan pekak la bhai.. rakyat bukan bisu la bhai....

Tolong aaa.. tolong cantas enau dalam belukar tue... tolong bunuh ulat yang sedang naik ke mata tue... kalu nak tengok Pakatan Rakyat terus kekal relevan... kalu tak nak cantas atas bunuh... tunggu la masa rakyat buat pilihan membunuh terus Pakatan Rakyat...

KAMI SUDAH BOSAN......

4 comments:

  1. Orang nengok aku buat kerja untuk PKR tapi hati aku kat PAS.

    ReplyDelete
  2. Bhai Aa...

    Tue la dier... kita berkerja bermati-mati... tapi senang-senang ader puak atasan yang buat macam CIBAI kat semua usaha kita nih ...

    ReplyDelete
  3. tu tak per lagi.... yang aku ni mati matian buat semua kerja parti sampai separuh dari seluruh kehidupan aku serah milik pada parti, tup tup bila dah memerintah, aku pulak yang di pijak dan dihina! bukan pangkat dan kedudukan yang ku cari, tapi biarlah berlaku adil. jadi pada aku janganlah pr dapat menguasai pemerintahan negara, bimbang rakyat lebih menderita berbanding diperintah oleh bn. maklumlah manusia... belum berkuasa cakap lain dah dapat berkuasa lain pulak jadinya..... baru jadi jkkk lagak mengalahkan jadi menteri! piiiirah, gila ada kuasa lagi teruk dari gila nak dapat kuasa... teruskanlah perangai kamu, Insyaallah bn akan telungkup, pr akan tertungging!!!!!

    ReplyDelete
  4. seperti kata isham TT..."tu lah real politics"

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1