Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 September 2010

Sengaja Atau Tidak Sengaja?

Bhai... gua nak tanya lu la.... agak-agak lu aaa.... adakah TV3 buat dan tayangkan iklan Sinari Lebaran dengan konsep yang terpapar tue secara sengaja atau tidak sengaja?

Pada gua aaa... TV3 memang sengaja buat camtue... takkanlah dalam satu produksi yang begitu besar dan ramai yang pakar dalam bidang produksi... takder sorang pon yang perasan atau amik pot pasai benda tue... takkan la storyboard iklan tue tak dibincangkan dan dipersetujui oleh semua pihak...

Wei.. mana pernah storyboard lulus tanpa ader kritik dan ubahsuai beberapa kali... giler aper orang yang buat storyboard tue sekali buat jer dah lulus untuk penerbitan... yang lawaknyer takkan la krew penerbitan dan CGI animator tak perasan benda nih...

Takkan la semua yang terlibat dalam penerbitan iklan Sinari Lebaran tue adalah orang bukan Islam.... takkan la... mesti ader at least terselit lima enam orang yang "mengaku" diri dier Islam... kan.. kan.. kan...

Itu satu la.. kat isu penerbitan... dan pasca penerbitan.... pastu kalu nak kuar broadcasting sama ader DSNG atau SNG... sure kena lalu ngan team broadcaster yang paling kurang ader 10 orang on one time tue... sebelum masuk que untuk broadcast mesti ader yang semak dulu video tue..

Takkan la krew team broadcaster takder sorang pon yang beragama Islam... takkan takder sorang yang perasan... tak logik sungguh... setahu gua la... majoriti team broadcaster yang handle live feed untuk DSNG dan SNG tue ramai yang Melayu Islam... hehehe.. kalu ader yang bukan Melayu Islam tue.. ader beberapa kerat jer...

So... pada gua la... iklan tue sebenarnya sengaja dikeluarkan... diorang semua tahu pasai isu iklan tue dari awal lagi... dan geng-geng itu la yang jugak luluskan storyboard tue.. dan gua berani jamin yang ader arahan supaya penerbitan iklan Sinari Lebaran tue dibuat camtue....

Betul-betul la TV3 dah tak sensitif.. dah tercemar dengan 1Malaysia... nasib baik la rancangan Jejak Rasul tue masih lagi dalam format asal.. kalu la dah dimasukkan elemen 1Malaysia... hancuss rancangan Jejak Rasul tue...

TV3 patut dikenakan hukuman dibawah Akta Penerbitan dan Akta Hasutan atas penerbitan iklan Sinari Lebaran nih..

p/s: Ini kalu tanya Mufti Harussani nih.. mesti dier jawab hukum penerbitan iklan Sinari Lebaran nih HARUS .... hahahaha....

Cuba tengok iklan Sinari Lebaran tue kat bawah nih...

4 comments:

  1. bernas ah kritikan ko..
    salute2!

    ReplyDelete
  2. Bhai Aduka...

    Hahaha... sesekali kena bagi point yang sebijik macam Beras Nasional (Bernas).... hahaha

    ReplyDelete
  3. patut nya isu ni Herman yg tulis.aishh..silap nih silap..silap.Herman mana Herman??

    ReplyDelete
  4. Bhai Restless...

    Herman dok layan fesbuk la bhai.. hehehe... pasai isu gambar LGE... hahaha

    Mana aci Herman jer dapat highlight... gua pon nak gak... hahaha

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1