Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

19 May 2012

Penyenaraian IPO FGVH Bakal Mengalahkan IPO Facebook

Pergh.... nak termuntah gua dengar ader orang politik yang dok canangkan bahawa penyenaraian IPO FGVH bakal mengalahkan IPO Facebook ..... hehehe....

Bhai.. untuk pengetahuan lu... IPO Facebook dimulakan di NASDAQ semalam.... sekitar pukul 10 malam waktu Malaysia....dibuka permulaan pada harga USD$38 dan melonjak sehingga USD$45 pada waktu puncak walaupun ader sedikit kelewatan pasai masalah sistem bursa....namun...  ianya ditutup pada harga yang USD$38.23 dihujung dagangan.

So.... Kalu Facebook yang gempak giler babat dalam dunia nih .. yang dapat sambutan kuat dari pelabur di NASDAQ pon boleh jadi macam tue jer... tak kekal lebih dari sehari pon nilaian tertinggi dier ... iaitu "peak trading" ... lu agak-agak la camana ngan IPO FELDA nanti... ala.. IPO FGVH tue la... hahaha

Mari kita kaji tentang penyenaraian FGVH ... IPO FGVH nih katakanlah dibuka pada harga RM1 seunit... lepas tue meledak dalam hari pertama penyenaraian pergi sampai RM3 atau RM5 .... lu agak-agaknyer la... bolehkah dier bertahan selama lebih dari 6 bulan harga tue... atau turun mendadak kepada bawah RM0.80 selepas didagangkan selama 6 bulan...

Kalu jatuh bawah paras penyenaraian... jatuh bawah paras IPO... makanyer.. peneroka FELDA yang buat pinjaman untuk beli saham FGVH tue akan bayar hutang saham tue buta-buta jer tanpa keuntungan... malah boleh rugi takder pasai jer... hahaha

Hutang saham tetap kena bayar.. walaupun saham belum boleh dijual/ditunaikan kerana "tempoh bertenang" belum selesai... namun.. harga saham berada dibawah paras penyenaraian....tak ker mampus tue... hahaha

Kalu peneroka beli saham tue dengan duit tunai.. takder hal la... hari pertama trading pon boleh jual.... hahaha.. bagi yang buat pinjaman.. biasanyer tabley jual... hahahaha... kena tunggu selesai tempoh bertenang.... hahaha... mampuih...

Yang kaya giler nanti pasai penyenaraian FGVH nih... yang kaut untung giler pasai IPO FGVH nih... aderlah Najib dan kroni dier... termasuk Isa Samad dan ramai lagi... semua untung giler... yer la... sebab depa ader cash... itu sebab la diorang buat benda nih... sebab mau untung segera... hahaha... yang melingkup... orang felda... peneroka Felda.... hahaha

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1