Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 May 2012

Kalaulah Najib Seorang Yang Bijak ...

Bhai.... gua nak story samer lu satu mender... tentang ....Kalaulah Najib seorang yang bijak..... hehehehe

Lu tau dak.. Politik aderlah satu permainan persepsi.... persepsi bhai.... gua cakap lu.. hehehe... Persekitaran sedia ader akan membuatkan satu persepsi samer ader baik atau tidak ngan sesuatu agenda politik... Persepsi lah yang mengekalkan seseorang pemimpin samer ader kekal relevan sepanjang maser atau tenggelam dibawer arus politik... hehehe..

Kalaulah Najib seorang yang bijak... dier mesti akan boleh baca rentak permainan politik nih... malah mesti dier akan tau aper kesan persepsi atas seseorang pemain politik... hehehe... Tapi yer la... Najib Razak nih bukanlah bijak maner... hahaha... walaupun dier pernah jadi MB termuda sekali dalam sejarah Malaysia... hahaha... itu sumer pasai kabel.. bukan pasai dier bijak mender aper ... hahahaha

Lu tak dak... 1998 sampai skarang nih... dah berapa tahun aaa.... wei bhai.... dah 14 tahun bhai... kalu budak kecik yang lahir masa tue.. la nih dah masuk sekolah menengah... hahaha... tingkatan dua tue bhai... hahaha.... kalo orang dulu-dulu... kalu budak pompuan umur 14 tahun tue ... dah boleh kawin tue... hahaha...

Aper signifikennyer 14 tahun nih dalam story kalaulah Najib seorang yang bijak... hehehehe....

14 tahun tue la lamer maser Anwar Ibrahim kena pecat dari Kabinet Kerajaan Malaysia... dan seterusnya dari kerusi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.... dier dipecat oleh Mahathir Mohammed .....

Gua nak kasi tau lu satu mender... Gua takder taksub dan respek membuta tuli samer itu Anwar Ibrahim... samer gak gua tak taksub dan respek membuta tuli ngan Hadi Awang ... hehehe...

Jadinyer.... lu orang cer tengok... selama 14 tahun nih.. macam mana Anwar Ibrahim berjaya mengekalkan momentum sokongan rakyat terhadap perjuangannyer... walaupun macam mana bodoh sekali pon perjuangannyer... hahaha... semuanyer nih aderlah permainan persepsi... mantap ooo permainan yang Anwar Ibrahim buat... sampaikan nampak releven sepanjang maser.... Huh...

Sesuatu yang Mahathir Mohammed dan lain-lain masta dalam bidang politik pon tak dapat nak chelen... hahaha.... hebat...hebat.... hahaha... kena la puji skit kat Anwar Ibrahim pasai dier nih bijak memanfaat ruang dan peluang yang ader untuk kepentingan agenda dier... hahaha... Yang itu lebih kat Anwar... dan dier memang bijak untuk mengubah sesuatu menjadi persepsi yang mantop buat dier.... hahaha... macam haram jer... hahaha

So.... kalaulah Najib Razak seorang yang bijak.... sebijak gua.... mesti dier akan amik langka yang akan gua gariskan kat bawah nih.... sebagai satu gerakkerja untuk membaikpulih dan menguatkan momentum sokongan dan persepsi awam atas dier... hahaha

Jadi... aper yang perlu sebenarnya Najib Razak buat.... hahaha...Yang perlu Najib Razak buat sekarang nih.... aderlah..... jeng.. jeng... jeng...

  1. Buat satu pengumuman awam untuk memberitahu umum bahawa dier akan menubuhkan satu suruhanjaya diraja untuk menyiasat dan menganalisa insiden BERSIH 3.0
  2. Memberitahu awam bahawa dier telah mengarahkan Ketua Polis Negara menjawab segala tuduhan anggota PDRM yang membelasah orang awam, wartawan, jurugambar dan peserta BERSIH 3.0
  3. Memberitahu awam bahawa dier telah mengarahkan Ketua Polis Negara meminta maaf kepada semua yang mangsa belasahan anggota PDRM.
  4. Memberitahu awam bahawa JPM telah mengeluarkan satu surat tunjuk sebab dan tindakan tatatertib kepada KPN atas insiden BERSIH 3.0
  5. Memberitahu awam bahawa jawatan KPN digantung sementara sehingga semua siasatan berkaitan "police brutality" pada BERSIH 3.0 selesai
  6. Memberitahu awam bahawa semua pengawai dan anggota yang dituduh terlibat digantung tugas sementara siasatan selesai dijalankan
  7. Memberitahu awam bahawa semua media MSM tidak dibenarkan membuat apa-apa ulasan dan terbitan berkaitan dengan BERSIH 3.0 sehingga semua siasatan selesai dijalankan
  8. Memberitahu awam bahawa Ketua Polis KL digantung tugas sehingga semua siasatan selesai dijalankan....
Err... sebenarnya banyak lagie... tapi cukuplah yang ini jer dulu... hahaha

Kalaulah Najib seorang yang bijak... dan dier buat semua yang gua sebutkan diatas... mesti reputasi dan persepsi Najib Razak akan naik melonjak.. dan sekaligus membenamkan peluang Muhyiddin Yassin untuk merampas takhta Perdana Menteri Malaysia.... hahaha

Sebab... dari aper yang gua nampak la nih... Muhyiddin Yassin aderlah pemenang yang nyata dalam insiden BERSIH 3.0 nih... hehehe... ader peluang la Muhyiddin Yassin naik jadi PM lepas PRU13 nih... hahahaha... kira skrang nih Muhyiddin Yassin tengah menari gelek dan bertepuk tangan pasai insiden BERSIH 3.0 nih telah berjaya menjahanamkan reputasi Najib Razak... hahaha

Kalu BN teruk lagi dalam PRU13... mampus la Najib Razak di topple oleh Muhyiddin Yassin... hehehe



No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja