Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 June 2022

Insuran dan Takaful Memang Kuat Mengelat

Bhai/DeeDee semua...

Syarikat Insuran dan Takaful memang kuat mengelat... tak kisah la apa alasan depa akan bagi.., yang pasti depa akan cari jalan untuk bayar sikit pampasan atau tak bayar terus...


Kalu suami / isteri ader amik polisi insuran / takaful … tetapi lupa nak maklumkan pada pasangan masing-masing…

Kalu berlaku kematian la pada salah seorang atau dua-dua sekali… waris yang hidup memang takkan tau… sebab nak kena carik dokumen polisi tue..

Kalu tak jumpa… pakat lebuh la kena sakau dek syarikat insuran / takaful… pakat burn la…

Pernah terjadi kes kat satu pasangan rider motor nih yang meninggal dunia di Thailand..

Anak ader 7 orang lelaki…

Takder sapa tau depa nih ader insuran ka atau takaful ka.. sebab tak jumpa apa-apa dokumen kat rumah depa… tapi dua minggu lepas tu jumpa dokumen kat opis suaminya… itu pon masa pihak syarikat kemaskan meja …

Kalu tak jumpa tue… pakat burn la takder dapat claim… Kesian anak-anak yatim tu.. sebab suami isteri tue dua-dua pon anak yatim piatu dulunya… takder sedara mara… yang ader kawan-kawan ja….

Sistem CCRIS dan CTOS boleh BNM buat... tapi sistem macam nih tabley plak...  Paling lawak... nak semak Insuran Kereta boleh pulak semak ikut nombor plet kereta... hahaha...



1 comment:

  1. Memang undang2 sediada diMalaysia ini menolong kroni Dan syarikat saja sebab itu benda yang mudah macam kematian bila tidak dilapurkan maka dengan sendiri burn!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1