Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 February 2011

Pucuk Dicita Ulam Mendatang

Hahaha....

Senario kebangkitan rakyat marhaen menolak diktator dan pemerintahan secara totalitarian adalah satu perkara biasa dalam tamadun manusia.... Sejak zaman berzaman manusia yang tertekan akan mengambil jalan ini untuk menumbangkan pemerintah yang zalim dan diktator...

Sejarah manusia yang berusia ribuan tahun telah menunjukkan perkara ini....

Ianya berlaku di Eropah... Timur Tengah... Asia... dan beberapa benua lagie.... Dalam sejarah negeri China... telah berlaku beberapa kali pemberontakan dari rakyart marhaen sehingga menumbangkan beberapa dinasti... Firaun ditumbangkan oleh Nabi Musa atas cara yang sama...

Hosni Mubarak di Mesir ditumbangkan dengan cara yang sama.... bak kata pepatah dari Saudara Hishamuddin Rais (TukarTiub)... kalaulah pilihanraya itu boleh merubah sesuatu.. pastinya pilihanraya itu akan diharamkan.....

Kini apa yang berlaku di Mesir menjadi kayu pengukur kepada gerakan rakyat marhaen diseluruh dunia.... Yamen.. Tunisia... Algeria.. Myanmar... Pakistan... dan pastinya akan sampai juga di Malaysia...

Cuma bezaanya.... adakah rakyat Malaysia yang terkenal manja dan kurang daya tahan ini mampu untuk menggerakkan satu momentum kebangkitan dan gerakan rakyat sehingga menumbangkan Barisan Nasional yang telah 50 tahun merompak negara ini...

Dari pemerhatian gua... Orang Malaysia tidak mampu untuk menjadi sepertimana orang Mesir... Orang Malaysia nih gempak jer boleh la.... Orang Malaysia amat mudah digula-gulakan.... amat mudah untuk diperkotak-katikkan.... amat mudah untuk ditipu.. walaupun beberapa ratus kali,....

Malah.. Orang Malaysia amat mudah untuk memaafkan,..... semuanya atas sebab daya ingatan orang Malaysia cuma berlegar sekitar 3 hingga 6 bulan sahaja..... hehehe..

Walaupun aper yang berlaku di Mesir umpama pucuk dicita ulam mendatang... tapi dengan senario yang ada di Malaysia... gua rasa aaaa... lupakan sajer la...

Pakatan Rakyat yang ader sekarang nih pon makin hari makin menunjukkan tembelang mereka... malah dalam banyak kes.... Pakatan Rakyat nampak lebih teruk perangainya berbanding Barisan Nasional... Pimpinan atasan Pakatan Rakyat sama jugak kuat menipu.... kelentong nombor satu...

So... pada gua aaa... lupakan sajer la pasai sentimen kebangkitan rakyat di Mesir tue... Malaysia tidak akan menjadi seperti Mesir.. sebab rat-rata orang Malaysia mana tahan ujian... mana tahan godaan... mana berani.... hahaha

1 comment:

  1. Kalau di
    suap' RM10/orang, setiap kali demo jalanan, boleh jadi kot 'kebangkitan rakyat di Mess-ia' ni, bro?

    Hohoho

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1