Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 July 2011

Percuma Untung Besar

Pergh.... dalam kelam kabut agenda nasional BERSIH 2.0 ..... habis tenggelam berita yang macam chilaker nih.... Memang chilaker.... sebab aper gua kata chilaker.... sebab.. ader orang akan dapat untung atas angin... memang mewah... memang best... dan kiter semua boleh agak-agak siapa sebenarnya yang akan dapat untung atas angin nih... Macham chilaker....

Tindakan Kerajaan Malaysia yang nak melupuskan pegangan dalam 33 GLC (syarikat berkepentingan kerajaan) yang bermula tahun ini sampai tahun depan memang akan memberikan satu keuntungan besar kepada pihak-pihak tertentu...

Memang dapat percuma untung besar la beberapa mangkuk-mangkuk nih... Seperti mana yang gua jangkakan... semua mangkuk-mangkuk yang akan dapat laba besar nih tak lain tak bukan adalah kroni UMNO/BN.... samer macam penyangak PBN terkenal ....

Syed Mokhtar Bukhari pastinya akan berada dalam lingkungan (circle yang samer)... ini semua untung atas angin... kerja siapkan based tak perlu dah... nak dapatkan client pon tak perlu... semua dah ready to generate income... selama ini pon semua dana untuk hidupkan kompeni GLC nih datangnyer dari dana rakyat... cukai rakyat.... masa time rugi semua rakyat kena tampung.... alih-alih... time tengah kaya dan berjaya nih... ader mangkuk-mangkuk yang dapat pegang GLC nih percuma jer... memang untung besar...

Tengah untung nih... mangkuk-mangkuk nih akan amik laba.... tapi biler dah tersungkur pasai salah urus tadbir... masa tue mola la kasi kat rakyat balik mintak cover dari dana KWSP dan Tabung Haji.... macam sial jer....

Percaya la.... GLC yang akan dilupuskan hak nih gua berani jamin adalah sebahagian dari yang gua senaraikan dibawah ini...

1. PLUS Highway
2. TNB
3. TM
4. Synergy Drive (tak kisah la depa tukar nama jadi aper pon skarang nih)
5. Synergy Perdana
6. Percetakan Nasional
7. Felda Berhad
8. MAS

dan banyak lagi yang gua tak daya nak pikir pagi-pagi nih... semuanya menyebabkan darah gua menyirap pagi-pagi nih.. nasib baik gua belum lagi sarapan... kalu tidak... tak pasai-pasai jer gua punya darah tinggi naik... macam haram betul la....

Inilah yang berlaku biler kerajaan merompak rakyatnya sendiri... macam sial jer.... pagi-pagi lagi dah kuar semua ayat maki dan ayat tulang ikan dari mulut gua... chilaker betul la...

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1