Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

07 March 2021

MCA Minta Oksigen?

Bhai/DeeDee semua...

Kita semua sedia maklum... tak pernah lagi dalam sejarah Malaysia MCA menang dikawasan majoriti pengundi Cina selama ini selepas 1969.... Sebelum tu pun payah...

MCA hanya akan menang besar dikawasan yang ada majoriti pengundi Melayu... terutama sekali jika itu kubu kuat Barisan Nasional.... Ini rekod dalam Pilihanraya Umum.... Kalu dalam Piliharaya Kecil.... memang susah MCA nak menang kalu dengan usaha mereka sendiri atau tanpa bantuan dari pengundi UMNO dan MIC..

Pada PRU15... MCA kalah teruk sebab mereka masih perasan bagoosh... Orang Cina pada dasarnya tak suka ahli politik yang terlebih politik daripada pentingkan kaum dan bangsa... Tambah lagi selama ini Orang Cina tahu siapa MCA ... siapa Cukong... siapa yang banyak makan duit dan gila kuasa...

Sebab itu MCA kena rejek....

Dan sekarang MCA sedang minta oksigen... Hahaha... Ingat senang-senang ja ka orang Cina nak lupakan kisah silam perangai warlord dalam MCA.... perangai serupa celaka.... Banyak sangat makan.... 

Bukanlah sebab DAP atau GERAKAN bagoosh... tapi orang Cina memang tak percaya sama MCA.... ader paham ka??? Tu pon ader lagi hati mau tunjuk konon Abang Busat.... hahaha






1 comment:

  1. Bhai ape citer member2 ketat atok mamak tongkang dengan kes pkfz hehe. Sapu bawah karpet ke.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1