Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 March 2021

Wow... RUU Yang Mencabar Perlembagaan?

Bhai/DeeDee semua...

Wah... Ader usaha nak buat RUU yang mencabar Perlembagaan.... huhuhu... agak-agak la wei... sesuatu yang bercanggah.... yang kontradik... macam mana boleh nak dibentangkan... nak diluluskan...

RUU Kawalan dan Sekatan Pengembangan Agama Bukan Islam

Wah.... Malaysia mau jadi negara Islam yang penuh ka?? Maknanya kena tukar la dan rombak la semua dalam Perlembagaan.... cantik nih.... cuma satu ja persoalan.... YDP Agong dan Majlis Raja-Raja Melayu dah maklum ka?? Sultan dan Raja Melayu dah maklum ka??

Kan semua bawah Islam dok bawah Sultan dan Raja Melayu..... dok bawah YDP Agong kalu kat Persekutuan???

Cuba la semak... jangan karang kalu dah kantoi .. bising pulak kata kami rakyat nih tolak Islam... bising kata kafir la bagai la...



6 comments:

  1. Sabah dan sarawak adalah satu wilayah yang bersetuju untuk menghormati perlembagaan persekutuan tanah melayu dan ini mengikat sabah dan Sarawak maka malaysia pun terbentuk. itu pun jika persekutuan tanah melayu menghormati hak, kebebasan beragama, kebudayaan pribumi, jika ada usaha untuk memaksa sabah dan Sarawak untuk menyekat kebebasan beragama, sabah dan Sarawak berhak untuk tidak lagi menghormati perlembagaan persekutuan tanah melayu, fikir-fikir sebelum berusaha untuk memaksa orang mengikut kehendak kita.

    ReplyDelete
  2. ynag penting hukum ynag halang ajaran Islam sepenuhnya
    mesti di hapuskan bukan di junjung
    ajaran dari Allah pemerintah sekelian alam
    mana mana hukum ynag bertentangan ngan hukum ynag telah ditetapkan olih Allah mesti ditolak
    bukan duk patuh pada hukum ynag menghalang yang direka mansuai

    ynag penting ada usaha untuk laksanakan hukum hukum islam
    sapa mau halang tanggunglah akibatnya
    di akhirat nanti

    orang-orang yang lebih menyukai kehidupan dunia daripada kehidupan akhirat, dan menghalang-halangi (manusia) dari jalan Allah dan menginginkan agar jalan Allah itu bengkok.
    Mereka itu berada dalam kesesatan yang jauh.

    Dan sesungguhnya setan-setan itu benar-benar menghalangi mereka dari jalan yang benar dan mereka menyangka bahwa mereka mendapat petunjuk.

    waktu Quran diturunkan l rid n kita Allah belum jadikan lagi
    lani senang senang nak sokong l rid punay kitab
    akai tarok mana

    Ya Allah hinanya kami hukum hukum Mu ada ynag masih dijajah
    bangkitkan untuk keturunan kami pemimpin ynag beriman n berani
    untuk tegakkan hukum hukum Mu atas bumi milik Mu ini

    Dan di antara manusia (ada) orang yang mempergunakan perkataan yang tidak berguna untuk menyesatkan (manusia) dari jalan Allah tanpa pengetahuan dan menjadikan jalan Allah itu olok-olokan.
    Mereka itu akan memperoleh azab yang menghinakan.

    ReplyDelete
  3. Apakah maknanya perkara ni? Tak lain dan tak bukan, berputus asa nya puak2 Lebai ni untuk mendapat undi non muslim pada PRU akan datang. Pak lebai yang kerjanya mensucikan kerja2 khianat PN dah sedar kemungkinan besar mendapat undi non muslim amat kecil sekali. Mungkin juga kerja2 khianat dalam kjaan PN juga akan membawa bala yang besar yang akan membuatkan bani melayu beramai2 menolak kerajaan dungu lagi bebal ni. Maka usaha terakhir dan terdesak adalah memancing dan mengumpan orang melayu supaya kekalkan kerajaan dungu ni ialah dengan umpan RUU "Islam dan Hudud". Ini semua kerja2 terdesak orang dungu yang tak reti berpolitik dan usaha mintak nyawa dengan menipu bani melayu. Jangan haraplah nak dapat kelabukan mata rakyat dengan gimik politik perkauman dan agama ni. PRU 15 nanti, isu yang besar yang bakal menenggelamkan kjaan tak boleh pakai ni ialah isu Covid, isu ekonomi, isu menteri gaji buta double std dan isu kjaan yang tak berfungsi lagi korup. Rakyat sekarang sedang tunggu PRU dengan penuh semangat. Ramai yang nak titik dan tendang politician2 korup dan bebal ni. Tunggu masa je.

    Nick.


    ReplyDelete
  4. Kaalau bodo tu, benda yang keluaq dari mulut pun bodo saja

    ReplyDelete
  5. Perlembagaan bukanlah Al Quran..,lu cerita taik Kucing apa?

    ReplyDelete
  6. Kalau Parlimen tak boleh bersidang,buat jer sidang di pawagam, stadium atau spa pun boleh juga - Bossku

    kikikikiki... klu ketam dan semut baca pun boleh sentapp woooo..!! trus masuk lubang.. kikikiki..

    Bossku perdana menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mencadangkan pembangkang mengadakan mesyuarat atau pertemuan di pawagam, stadium atau pusat spa dan bukan di bangunan parlimen kerana parlimen telah dikategorikan berisiko tinggi jangkitan Covid-19.

    kikikiki..biso bona troll bossku kasi bom lagi bossku..!!

    Sindiran itu dibuat apabila pembangkang berhasrat mengadakan pertemuan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Isnin ini, bagi membincangkan pelbagai isu semasa.
    “Hello polis, saya nak beri maklumat. Ada sekumpulan penceroboh tengah berkomplot untuk langgar zon paling tinggi risiko Covid-19 di Malaysia Isnin depan.

    “Mohon tangkap dan denda RM10k seorang. Korang (pembangkang) ‘meeting’ sahaja dekat stadium, cinema atau ‘health spa’ sebab sains dan data buktikan tempat-tempat itu kurang bahaya,” memetik tulisan ahli parlimen Pekan itu di Facebook hari ini..

    Pokcik kayooo..!!

    Bossku

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1