Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

26 March 2021

Menikah Bawah Umur Boleh, Tapi Mengundi Tak Boleh..

Bhai/DeeDee semua...

Abdul Hadi Awang mengatakan bahawa jangan kita teruja ikut budaya barat yang mengatakan umur 18 tahun sudah matang untuk menjadi pengundi...

"Undi bergantung kematangan. Jangan undi 18 tahun sahaja, mestilah ada kematangan.

"Kita tak boleh terpengaruh dengan Barat.

"Dalam Islam kita sebut 'sinnu rusydi- tahun kematangan. Kematangan boleh berlaku 16 tahun, 18 tahun. Boleh berlaku 25 tahun, orang umur 40 tahun tak matang pun ada.

"Tapi malangnya kita berpandu kepada konsep demokrasi Barat, pada umur bukan kematangan.

"Dengan sebab itu perlu dibuat pertimbangan pada kematangan bukan kepada umur sahaja," - tegas Abdul Hadi Awang

Adoilah.... kalu bab menikah pulak boleh jer bawah umur.... Pergh,... tak konsisten langsung lar...


Nampak sangat la puak Lobai nih ... kalu bab "toot" depa tak kira umoq... budak pon depa balaih.... huhuhu.... adoilah.... kepala otak asik kesitu ja.... guna kopiah tu untuk cover tanduk agaknyer... huhuhu



1 comment:

  1. Itu pasai lah bhai berat hati nak ke masjid. Masjid yang ada pun kami sebut masjid bulan dan lagi satu masjid keris telanjang. Kedua masjid ni jkkkkkkkkkk langsung tak raikan jemaah2 yang sedia ada apa lagi yang kadang2 datang. Tambah lagi yang polis2 pencen dengan sindrom polis pencen pinjam cakap tt. Bukan tak tau depa ni dulu2 selalu bersidai di tepi2 jalan. Sekarang dah jadi jkkkkkkkk masjid lain macam kasta nya. Sikit ada tinggi bhai haha. Bab hadi ni bhai tak payah pening lah. Buang masa je.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1