Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

25 March 2021

Bila Keling Tak Mahu Mengaku Keling

Bhai/DeeDee semua...

Benua Kalingga adalah satu benua yang besar.... dan mereka pernah serang dan jajah Tanah Melayu nih... Dan sejak Kesultanan Melaka .... orang yang berasal dari Benua Kalingga dipanggil Keling... Dan satu diberikan satu nama di Melaka sebagai Tanjung Keling... kerana disana terdiamnya ramai orang-orang dari Benua Kalingga satu masa dulu... yang diketuai oleh seorang Kapitan Keling ... sehingga terdirinya satu Masjid yang dikenali sebagai Masjid Kapitan Keling

So...

Mereka ini dikenali sebagai Bangsa Keling... Jadi setelah ratusan tahun dipanggil sebagai Keling... ader yang tak puas hati... sebab dikatakan ianya satu perkataan yang menghina... Deyy.... bodoh aper... patut kalu tak puas hati... masa Kerajaan Melaka dulu la dah argue.. dah pertikaikan...

India pun belum ujud lagi masa Kerajaan Melaka ujud.... jadi jangan nak sembanglah nak citer pasai India.... 

Sedar diri lah sikit yang lu orang dari Benua Kalingga..... so tak payah la nak sembang bagai.... tak puas hati kalu... pi mohon kerakyatan India....  baru betul declare sebagai India..... bising betul la... patut la dulu ader peribahasa "Keling Karam" ..... huhuhu

Nak marah DBP sangat.... sila marah la sekali Google dan Wikipedia... bodoh betul lar..



5 comments:

  1. Kenapa tetiba bekas IGP Tun Hanip gelabah tetek jugak. Sekarang ni Hamid Bador pulak gelabah tetek semacam ada orang nak sailang bagai jawatan nya.

    Wahh.!! smalam ada berita news Tun Hanip pulak yang meroyan benda yang sama. Selang satu ari ajer 2 ketua Pulis Malaysia meroyan. Yang pelik kenapa dulu dah tahu benda ni baru meroyan nak bertindak merapu meracau bagai..!?

    Ada satu ajer persamaan 2 ketua pulis ni suma lantikan era Tun Mahathir... dia orang bercakap atas kapasiti tuannya atau negara..!?

    Pertengahan tahun ni Hamid Bador kan dah comfirm bersara wajib. Rise up the isu and then yur time comes so you go..!! IGP ini Tun Mahathir yang lantik, elok saja bersara terus biar isu ini ditangani oleh IGP yang baru...!!

    Dalam sejarah kepolisian negara, setakat inilah kali pertama tersiar cerita wujud komplot (konspirasi) oleh kumpulan tertentu (dipanggil ‘kartel’) mahu mengguling Ketua Polis Negara (KPN).

    Media baru-baru ini memetik Tan Sri Abdul Hamid Bador sebagai berkata, ada satu cubaan menjatuhkan imejnya sebagai KPN, seterusnya menguasai kepimpinan tertinggi pasukan keselamatan itu.

    Kau serahkan saja kat PM yang ada sekarang untuk tangani isu ini, cuma rakyat berterimakasih lah pasal isu ini dibangkitkan cuma kenapa isu ini tidak dibangkitkan 22 bulan yang lalu.

    Hamid pun dah tahu lama sejak tahun lalu lagi..!? Yang Tun Hanip dah setengah abad bersara IGP tetiba meroyan dulu kau buat apa...!?

    Kedua dua mendedahkan perkara ini kepada umum supaya ‘penyakit’ sebegini tidak menjadi ‘barah’ berbahaya yang boleh memusnahkan Polis Diraja Malaysia (PDRM). “Perkara ini saya sudah tahu tahun lepas". Saya check (semak) dan pegawai lain juga tahu kewujudannya,” tambahnya lagi. So isu ini dah lama sebenarnya kenapa nak bersara baru bangkitkan..!?

    Biar PM yang ada sekarang lantik IGP yang baru. Masa Tun jadi PM selama 22 bulan dan Tun Hanip setengah abad dulu, Tun sesuka hati boleh lantik dan arah undur kan sesiapa penjawat awam yang dia sukai.

    Kenapa baru sekarang bila dah sampai bersara wajib baru terhegeh hegeh nak timbulkan isu ini. Apa yang tuan mereka cuba sampaikan..?

    Apa yang rakyat tahu era pemerintahanya banyak tokey tokey Cina kaya raya dibelanya.

    Apakan tuan mereka yang melantiknya dulu sedang mengelegak kepanasan bersama dengan tokey Cina belaanya..!!

    ReplyDelete
  2. Kenapa tetiba bekas IGP Tun Hanip gelabah tetek jugak. Sekarang ni Hamid Bador pulak gelabah tetek semacam ada orang nak sailang bagai jawatan nya.

    Wahh.!! smalam ada berita news Tun Hanip pulak yang meroyan benda yang sama. Selang satu ari ajer 2 ketua Pulis Malaysia meroyan. Yang pelik kenapa dulu dah tahu benda ni baru meroyan nak bertindak merapu meracau bagai..!?

    Ada satu ajer persamaan 2 ketua pulis ni suma lantikan era Tun Mahathir... dia orang bercakap atas kapasiti tuannya atau negara..!?

    Pertengahan tahun ni Hamid Bador kan dah comfirm bersara wajib. Rise up the isu and then yur time comes so you go..!! IGP ini Tun Mahathir yang lantik, elok saja bersara terus biar isu ini ditangani oleh IGP yang baru...!!

    Dalam sejarah kepolisian negara, setakat inilah kali pertama tersiar cerita wujud komplot (konspirasi) oleh kumpulan tertentu (dipanggil ‘kartel’) mahu mengguling Ketua Polis Negara (KPN).

    Media baru-baru ini memetik Tan Sri Abdul Hamid Bador sebagai berkata, ada satu cubaan menjatuhkan imejnya sebagai KPN, seterusnya menguasai kepimpinan tertinggi pasukan keselamatan itu.

    Kau serahkan saja kat PM yang ada sekarang untuk tangani isu ini, cuma rakyat berterimakasih lah pasal isu ini dibangkitkan cuma kenapa isu ini tidak dibangkitkan 22 bulan yang lalu.

    Hamid pun dah tahu lama sejak tahun lalu lagi..!? Yang Tun Hanip dah setengah abad bersara IGP tetiba meroyan dulu kau buat apa...!?

    Kedua dua mendedahkan perkara ini kepada umum supaya ‘penyakit’ sebegini tidak menjadi ‘barah’ berbahaya yang boleh memusnahkan Polis Diraja Malaysia (PDRM). “Perkara ini saya sudah tahu tahun lepas". Saya check (semak) dan pegawai lain juga tahu kewujudannya,” tambahnya lagi. So isu ini dah lama sebenarnya kenapa nak bersara baru bangkitkan..!?

    Biar PM yang ada sekarang lantik IGP yang baru. Masa Tun jadi PM selama 22 bulan dan Tun Hanip setengah abad dulu, Tun sesuka hati boleh lantik dan arah undur kan sesiapa penjawat awam yang dia sukai.

    Kenapa baru sekarang bila dah sampai bersara wajib baru terhegeh hegeh nak timbulkan isu ini. Apa yang tuan mereka cuba sampaikan..?

    Apa yang rakyat tahu era pemerintahanya banyak tokey tokey Cina kaya raya dibelanya.

    Apakan tuan mereka yang melantiknya dulu sedang mengelegak kepanasan bersama dengan tokey tokey Cina belaanya..!! Negara tidak mahu lagi ada klon Tun Mahathir lagi enougg is enough..!! Jangan beri muka dengan kaum Cina di negara ini.

    ReplyDelete
  3. Bhai cer rujuk dengan sorang keling syed akbar ali mamak padukang dari kuala pari. Mamak keling ni kerap merujuk buah pikiran dengan keling2 dari benua keling konon2nya yang terbaik seantero dunia haha. Cer tanya dia tentang isu koliang ikut logat nogori.

    ReplyDelete
  4. tobat lahom dorg takmau blk india punya,, kalu balik, jd kasta paria dalit ajer kat sana,, level cacai angkat najis jer sana,, sbb tu hepi sgt duk msia ni,, bole jd brahma satria, sbb negara ni lembik sgt,,,

    ReplyDelete
  5. tak sedar diri nak belagak lagi
    sejarah tak pernah menipu ynag pandai menipu ada segelintir manusia

    ini [un sejarah jugak
    Jelaslah campur tangan British secara langsung dan tidak langsung terhadap undang-undang Islam sudah berlaku. British meninggalkan kita hampir 63 tahun lalu tetapi kita masih di takuk lama dalam usaha mengarusperdanakan syariah.
    Kegemilangan undang-undang Islam sebelum penjahah perlu dikembalikan.

    Undang-undang Islam yang dipinggirkan itu perlu diletakkan semula ke tempatnya kembali. Walaupun ada usaha untuk memartabatkan undang-undang Islam di pelbagai pihak, nampaknya kehendak politik masih membataskan kejayaan meletakkan Islam sebagai agama bagi persekutuan pada hakikatnya sebenar.

    nak utamakan politik ala kpair atau politik ikut acuan Allah

    nak dapat pahala n dikira amal di akhirat nanti
    setiap amal urusan di dunya mesti ikut perintah Allah
    klau tak ikut dapat apa?

    Dan orang-orang yang kafir maka kecelakaanlah bagi mereka dan Allah menghapus amal-amal mereka.

    kpair ni bukan setakat kapir pada Allah saja tak terima Allah sebagai Tuhan ynag berhak disembah

    ingkar akan perintah Allah ynag ada dalam ayat ayat Quran pun dikira
    Dan orang-orang yang kafir kepada ayat-ayat Kami, mereka itu adalah golongan kiri.

    didunya golongan kiri dituju pada oarang orang ynag nak tegakkan hukum jInyah Islam

    tapi awas disisi Allah puak yang menentnag adalah golongan kiri.

    Dan golongan kiri, siapakah golongan kiri itu.

    Dalam (siksaan) angin yang amat panas dan air yang panas yang mendidih,
    dan dalam naungan asap yang hitam.
    Tidak sejuk dan tidak menyenangkan.

    biarlah didunya dikatakan golongan kiri hnaya kerana nak hji dilaksanakan
    ikut perintah Allah pasti selamat di akhirat itu yang penting

    Kalau sekiranya Kami menurunkan Al Qur'an ini kepada sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnya tunduk terpecah belah disebabkan takut kepada Allah.
    Dan perumpamaan-perumpamaan itu Kami buat untuk manusia supaya mereka berpikir.

    tak ramai yang mau pikir bab keimanan ramai ynag pikir bab kemewahan


    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1