Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

04 March 2021

Sekali Buaya Mendongak

Bhai/DeeDee semua...

Hahahaha..... kalu tak sabitkan ngan binatang rasanya tak sah hidup Abdul Hadi Awang... Hahaha... Walhal binatang yang dia sabitkan kali nih sikapnya sama jer macam Abdul Hadi Awang... aper boleh ngap dier ngap.... hahaha...

Dapat jawatan Duta Khas Timur Tengah berstatus Menteri pon ngap.... Hahaha... janji masyuk.... kerja tatau buat ka apa ka tu belakang kira... Hahaha...

Nih kali Abdul Hadi Awang nak sembang pasai keputusan Mahkamah pulak... yang lagi mantop tue... dier nak sembang pasai keputusan Mahkamah Persekutuan tue... Itu Mahkamah paling tinggi dalam Malaysia.... Bukan calang-calang orang-orang yang jadi Hakim yang bersidang tue... Hakim-Hakim tue semua bukan main bagi keputusan camtue ja... depa kaji dan kaji dari semua segmen... dari semua sudut... dari semua peruntukan yang ader....

Sebab Hakim tu semua takmo akan ader cabaran kepada keputusan kehakiman tue... meaning that takder satu cara untuk mengatakan bahawa keputusan Mahkamah Persekutuan itu terkhilaf... tersilap dan boleh dipertikaikan.... Itu prosesnya... dah gua tau... Abdul Hadi Awang mana paham benda-benda berkaitan Mahkamah nih... pasai tue la biler dier terpaksa bayar Claire Brown kat London dulu.... sebanyak RM1.4 juta.... Abdul Hadi Awang boleh canangkan yang dier telah menang kes itu....

Hahaha.... bangang kan..... hahaha

Adoilah Abdul Hadi Awang nih.... kan dulu Abdul Hadi Awang sendirilah yang jugak tangguhkan usul RUU355 dengan takder jangkamasa..... la nih bising pasai isu peruntukan syariah ... adoilah.... Sendiri bodoh lagi mau bising kata ini semua salah orang lain tak bantu dan sokong.... Hahahaha

Lawak siot...

Nih nak bagitau Abdul Hadi Awang..... cukup-cukup la nak riding atas nama orang baik yang dah mati.... cukup-cukup lar....

Bagero



1 comment:

  1. tak payah cerita abanyak la
    kalau dalam hati tak ada rasa nak agungkan hukum hukum Allah
    lebih baik tukar baju kat badan ngan kain kapan
    tak kira la lu pangkat dunia tinggi mana pun

    "Sesungguhnya salat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam

    memang ada otak tinggalan penjajah yamg masih agungkan hukum tinggalan
    penjajah dari Quran
    apa nak herang banyak

    ynag amat pasti tidak bolih ada hukum hukum lain ynag bertentangan ngan hukum hukum ynag Allah dah tetapkan
    sapa lawan dia ingkar ngan nyata

    hukum hukum Allah tidak tunduk ngan napsu mansuia
    manusia ynag beriman mesti tunduk ngan hukum hukum Allah

    then concluded that it could be put forward that when Parliament and the state legislature make laws on the same subject matter of criminal law, the two laws cannot co-exist even if the offence is said to be against the precepts of Islam, due to the “preclusion clause” in Item 1 of the State List

    ngaku islam tapi hukum ynag Allah tetapkan
    dilawan ngan hukum lain
    tidak ada usaha nak lakasanakan hukum jinayah islam
    walau pemerintah Islam
    tu pun ada ynag sokong

    Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.

    tak kira la apa alasan
    nak menangkan hukum lain dari hukum hukum Allah
    hnaya gobek saja akan tertipu

    Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman sangat cinta kepada Allah

    1. Ma Rabbuka (Siapa Tuhan kamu)?
    2. Ma Nabiyyuka (Siapa Nabi kamu)?
    3. Ma Dinuka (Apa Agama kamu)?
    4. Ma Imamuka (Siapa Imam kamu)?
    Al-Qur'an Imami. Al-Qur'an Imamku (Ikutanku)

    bila dah dimatikan olih Allah bolihkah kita jawab
    pertanyaan ini dalam alam barzah (belum periksa lagi amalan di akhirat)

    Ma Imamuka (Siapa Imam kamu)?
    Al-Qur'an Imami. Al-Qur'an Imamku (Ikutanku)
    masa idup tak peduli Quran tak agungkan Quran tak beramal ngan Quran
    suka lawan ayat ayat Quran
    bolihkah jawap ?
    mampukah amalan kita mengaku Quran ikutan kita
    sedangkan masa idup amalan baca n amal perintah dalam Quran tak
    mau dilaksanakan

    apa guna ada hapai banyak surah Quran tapi tak mau sokong usaha
    laksanakan hukum jinayah Islam
    sendiri jugak mau jawap la

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1