Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 March 2021

Kompom Perang Nanti

Bhai/DeeDee semua...

Kelantan dan Terengganu sebelum nih dah confirm...  La ni Perak pulak... memang sure perang besar lah punya pada PRU15...

Ingat PAS nak lepaskan kerusi yang depa selalu bertanding ka?? Mimpi la... walaupun tak pernah menang kerusi tue.. PAS takkan kasik chan punya... PAS tetap akan bertanding.... macam yang gua kata la... Paling kurang PAS akan bertanding 140 kerusi pada PRU15 nanti...

Jadi... UMNO takkan nak bertanding sikit ja... wei... percayalah.. pada PRU15 nanti ... UMNO akan bertanding seberapa banyak kerusi pon... malah kerusi yang selama nih UMNO bagi kat MCA dan MIC ... kerusi kawasan majoriti Melayu semua tue pon UMNO akan amik balik..

UMNO akan bertanding sekurang-kurangnya 170 kerusi....

Terutama di negeri-negeri Pantai Barat Semenanjung.... kompon punya... Tanjung Piai tu pon UMNO akan amik balik... Teluk Intan pon sama.... Segamat dah tentu UMNO akan amik punya... Hahaha

So... nasib la...

Kalu tanya gua... gua percaya UMNO berpeluang menang besar kalu UMNO berkeras amik balik semua kerusi tue... sebab UMNO memang kuat.... MCA dan MIC tue aper yang ader... bagi jer MCA dan MIC bertanding di kawasan majoriti Cina dan India.... bagi chan depa tunjuk kehebatan depa... tak payah nak sembang macam bagoosh tapi kalah...

Go.. Go UMNO.... Chaiyokkk


 

5 comments:

  1. Kalau kat parit pii kedai kasut anak toke akan tanya, "cali apa? Apa sais" dgn pelat pekat cinanya di pekan di huni lebih 98% melayu. Rase nak bagi penampor jepon je kat anak toke tu. Jadi elok sesangat lah umnooo ambik balik kawasan yg diberi pada mca, mic, gerakan dll. Berpada2 lah bagi muka kat puak2 ni. Kan ke dah ada peribahasa kita. Kalau kita ada kuasa dan buat nohein dengan puak ni lagi bertambah2 hormat mereka dengan kita. Kan ke itu reverse psikologi namanya.

    ReplyDelete
  2. Yang pasti parti mana banyak duit, parti tu yang akan bertanding banyak kerusi, kali ini yang pasti engkau engkau, aku aku kita tunggu dan lihat

    ReplyDelete
  3. perang nak kuasa bila dapat kuasa
    ada hukum hukum Allah tak pernah nak di nobatkan
    ngan alasan remeh temeh

    ada banyak komen penulis medsos [asai hukum jinayah islam
    tak bolih jalan sebab dihalang olih lembaga
    ramai yang suka

    Perlembagaan tidak melarang untuk pengamalan agama Islam dan sekatan itu hanya dalam perkara-perkara tertentu. Justeru, sekatan itu boleh dibuang jika Perlembagaan dipinda tetapi buat masa ini perlu bagi semua pihak mengikut apa yang tertulis dalam Perlembagaan supaya keharmonian tetap terpelihara.

    buat masa ni kena ikut lembaga bila pulak nak ikut perintah Allah
    murah sungguh iman mamat jenih ni

    bolih pulak main sekat sekat ajaran Islam dalam bab tetentu
    sa[pa ajar ajen iblius mana pula ynag jengoi ni

    ni satu mamat yng pernah berhujah ngan ambo bab aurat
    las las dia kantoi terus diam
    komen diblognya pun dah tak dibenarkan
    syok sendiri la dia

    ni komen terbaru diblognya
    Congratulations To The Federal Court On The Syariah Ruling. Why Not Just Declare The Entire Syariah Criminal Enactments Unconstitutional?
    apa punya jahil sampai tahap ni walau nama macam islam

    Dan Kami telah turunkan kepadamu Al Qur'an dengan membawa kebenaran, membenarkan apa yang sebelumnya, yaitu kitab-kitab (yang diturunkan sebelumnya) dan batu ujian terhadap kitab-kitab yang lain itu;
    maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang Allah turunkan dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu.
    Untuk tiap-tiap umat di antara kamu, Kami berikan aturan dan jalan yang terang

    ReplyDelete
  4. Tak payah nak cakapdah. UMNO dan PAS tak akan ada keputusan pembahagian kerusi antara mereka, tak seperti PH parti bukan Melayu mereka terlalu kuat untuk menarik undi bukan bumiputera. PKR pula bukan bumiputera akan sokong so chances untuk menang memang tinggi. Gabungan BN dan PAS hanya kuat di negeri majoriti Melayu. Di kawasan peratus pengundi di kalangan Melayu dan bukan Melayu hampir sama atau lebih sedikit, PH berupaya untuk menang. MCA dan MIC bukan pilihan majoriti bukan Bumiputera. Sebab itulah mungkin UMNO sanggup menggadaikan bangsa dan agama hanya disebabkan ego dan darjat dibutktikan oleh surat sokongan kepada PH. Apa yang UMNO takutkan, walaupun berada dalam gabungan PN, PRU nanti, parti saiapa yang paling dominon akan jadi PM. Kalau bergabung dengan PH, peluang untuk kerusi PM dan anggota kabinet akan merosot. Walaupun hendak bergabung dengan PKR sahaja pun tidak mencukupi kerana YB bukan bumi akan keluar. Kesimpulannya, UMNO dan pakar strateginya agak gamble dengan angka dan statistic. Hakikatnya pilih PH, UMNO jadi minoriti.

    ReplyDelete
  5. Kwsn M bolehla....campuran dan bandar dibuai mimpy...rety ade?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1