Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 June 2019

Betapa Lemahnya Iman

Bhai/DeeDee semua..

Hehehe... lemau betul lar...

Lemah betul iman orang-orang Islam la ni... nampak salib takut... nampak holy water takut... nampak patung berhala takut... nampak colok takut... nampak kuil takut... nampak tokong takut.. nampak gereja takut...

Adoilah... kesian sungguh lar.... iman lebih tipis dari 16nm silicon wafer fabrication... huhuhu...

Payah lar.... sikit-sikit Islam terancam la... Islam tergugat la... lemah sangat lar...

7 comments:

  1. Nampak duit rakyat/kerajaan sapu. Tak takut pula....hebat islam melayu!!

    ReplyDelete
  2. Org islam tak takut. Org politik yg takut pd lambang2 tu smua.

    ReplyDelete
  3. Nampak resit infaq wajib baru depa tak lemah. Kalu SPRM atau Majlis Agama masuk campur nanti baru jadi lemau.

    ReplyDelete
  4. Org jenis mcm tu kan, cuba ko campak masuk kedai mesen judi, kedai dangdut, tak pun kedai mamak tgh hari bulan posa ni. Gerenti dia jadi tak takut. Tolong la, aku meniaga bengkel lori hampir 8 9 tahun. Banyak jenis manusia aku kenal. Yg paling sial bagi aku. Bab politik agama ni, tak bleh sanggah langsung. Ko kutuk ulamak parti mereka, mcm ko kutuk tuhan. Tiang bengkel aku tu pun boleh bengkok dengar ceramah free dia org . Tapi time imam khutbah jumaat, aedap je start lori, pasang aircond, membuta. Time bulan puasa ni, elok je mencekik kat belakang stor Aku, nak masuk aku tak bagi. Umur semua baya abang2 aku. Yg aku dtg pagi tgk adr pompuan tido dlm lori tu jgn cakap la. Betul la kate org. Kita nak berdebat dengan orang jahil ni memang tak boleh menang. Tak semua mcm tu. Tapi tu la yg kebanyakkan nya.

    ReplyDelete
  5. Biasa lar melayu haprak. Sekarang ni je banyak yang diwar2 kononnya islam tergugat tapi masa kena jajah dan kena perintah dengan British yang beragama Kristian, takde pulak sibuk melolong Islam tergugat dan takde pulak sultan2 menangis kerana umat islam diperintah oleh orang kafir. Benda ni permainan aje sebab semua tahu melayu ni islam kat kad pengenalan je. Melayu ni jenis "makhluk halus" iaitu iman nya halus sampai tak nampak, yang sangat2 phobia kepada salib, terketar bila tengok kitab injil. Ini semuanya bukan apa, ini melayu jahil, bodoh dan dung. Kononnya Islam tapi tak lebih dari islam "senario", lawak dan kelakar tapi langsung tak boleh bawak pi kubur apatah lagi ke akhirat. Melayu dan sultan nya pun sama je, iman ciput dan bila tengok duit terus layu....melayu!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  6. lemah iman
    berapa tahun kita diajar bab ketuhanan
    itu la punca bejangkit
    tak paham apa itu iman

    bab iman kena ngaji sesi lain bukan kat sekolah
    iman bukan disebut saja mesti hidup dalam hati setiap hari
    ramai yang pandai hidupkan kute saja

    kalau setiap kali bangun tidur tak boleh kata Alhamdulillah
    nampak sanagt tak tau syukur pada Allah yang duk bagi nyawa
    inagt hidup sendiri ka

    Alhamdulillah ya Allah Engkaulah bagi aku hidup kalau tidak aku mati
    kalau ini tak ada dalam hati setiap hari
    koman sungguh iman kita
    lalai ngan Allah

    para Nabi pun tau merendah diri n memohon ngan Allah
    sapa kita nak belagak sangat ni ngan Allah

    (yaitu Tuhan) Yang telah menciptakan aku, maka Dialah yang menunjuki aku,
    dan Tuhanku, Yang Dia memberi makan dan minum kepadaku,
    dan apabila aku sakit, Dialah Yang menyembuhkan aku,
    dan Yang akan mematikan aku, kemudian akan menghidupkan aku (kembali),
    dan Yang amat kuinginkan akan mengampuni kesalahanku pada hari kiamat".
    "Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang soleh,
    dan jadikanlah aku buah tutur yang baik bagi orang-orang (yang datang) kemudian,
    dan jadikanlah aku termasuk orang-orang yang mempusakai surga yang penuh keni'matan,
    Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa

    abeh Romadhon moga orang-orang yang beriman terus bertakwa
    bukan gila raya

    dalam quran tak sebut 1 syawal raya
    jadi duk raya selama ni ikut sapa?

    hadis Nabi
    Oleh itu, setiap Muslim hendaklah menerima al-Quran dan juga hadis.
    Ini prinsip asas sebagai seorang Mukmin.

    kalau bab ugama Islam tak payah la suruh orang kapir masuk campur
    bab lain dah banyak depa duk campur
    berpuasa satu amal berbuka satu amal
    bukalah ditempat ynag elok bukan ditempat yang mensyrikkan Allah
    cukupcukupla tu

    dulu dulu dah elok dah lu raya lu punya gua raya gua punya
    tarak kecoh pung
    raya ikut ugama bukan sambe raya campur maksiat
    ini jaman pulak duk kongsi raya apa hal?
    tarak pasal

    sapa mau kongsi dia punya hal
    lu punya amal gua punya amal

    ReplyDelete
  7. Bqgi menguatkan iman maka mereka ke disko dan pub. Perasmian tudung juga di disko. Secara aitomatik kuat kembali iman mereka. Apa la sangat holy water, depa test dgn brandy. Kahkahkah.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1