Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

03 August 2009

ADUN KEMASIK ROSLI OSMAN DITAHAN SPRM

Pergh....

Mangkuk nie dah lama buat kerja nih.. sampaikan orang kampung gelarkan dier "Wakil Rakyat Projek" ... mana tak nyer.. sejak sebelum bertanding dulu pon terkenal kaki makan rasuah... tapi Idris Jusoh nak gak Rosli Osman nie jadi ADUN ...

Bertanding di Kemasik, Terengganu ... menang jadi ADUN 2008 hari tue...

Yang menariknyer.. lepas menang jer terus makan projek sana sini... masyuk bhai.. dengar citer orang kampung... bukan setakan RM20 ribu yang SPRM kecohkan tue.. tapi mau makan juta RM la..

Projek kawasan pantai Kemasik tue pon dengar khabar dia punya komisyen ader... 15% tue... banyak tue... Orang Kemasik dok citer benda nih... satu Kemasik tau...

Baca Sini : SPRM Tahan ADUN Terengganu

6 comments:

  1. mana ko tau ni. kalau cerita sedap mulut aku pun boleh cakap macam tu. ada bukti ke dia buat sampai juta-juta. kepala hotak kau.

    ReplyDelete
  2. Bhai...

    Lu tanya la sama orang Kemasik... rasanyer ramai yang tahu... hahahaha

    ReplyDelete
  3. aku ni anak jati kemasik. yang buat statement kat atas tu orang mana ?Kemasik ke? dari kecik sampai ke tua la ni aku orang kemasik. 15% Komisen,rasuah juta2.Mana kau tau. kalau berita ni tak betul dah jadi fitnah. Maklumat jgn cepat sangat terima dan buat andaian sendiri. Aku kenal dengan YB ni dari kecik dan he is nice person.

    ReplyDelete
  4. Lu memang anak jati Kemasik.. tapi lu duduk bawah tempurung.. sebab tue la lu tak nampak dan dengar...

    Cuba tanya orang Kemasik.. Kijal dan Cukai.... semua kenai sapa Rosli Osman tue... perangai dier sama sejak dier di KSB lagie....

    Nak tau lebih lanjut.. pi la tanya saing Ahmad Said....

    ReplyDelete
  5. Yg yg ditahan adalah merupakan seorang ADUN. kes rasuah pulak adalah berkaitan dgn satu projek lanskap di Kuala Lumpur. sebenarnya kalau diperhatikan ada yg menarik berlaku. adakah seseorang YB itu tidak boleh meminta ganjaran atas khidmat yg dilakukan selagi mana ia tidak melibatkan penyalahgunaan kuasa?
    cth: YB dr Temasik itu bukan exco dan bukan menteri. beliau tidak mempunya kuasa bagi meluluskan projek tetapi beliau mempunya hubungan dan pengetahuan dlm selok belok pentadbiran jadi ia memudahkan beliau utk melobi sesuatu projek? adakah salah menjadi pelobi? ini yg harus dibincangkan.....

    ReplyDelete
  6. Bhai..

    Pembetulan sikit... YB Kemasik dan bukan YB Temasik (itu kat Singapura)...

    Memang betul kita tak boleh nak halang kuasa pelobi, namun sebagai YB adalah tidak wajar beliau meminta ganjaran atas bantuannya...

    Cuba ambil contoh ini. Kita ada anak yang sedang belajar. Kita cadang nak mohon biasiswa. Kita jumpa YB untuk dapatkan surat sokongan. YB kata boleh bagi. Tapi YB mintak upah (habuan) bagi mengeluarkan surat sokongan..... err.. macam mana tue...

    Kalu 1 YB buat perangai camtue... apa akan jadi kalu 1Malaysia punya YB buat perangai yang sama... masak la kita... tul tak?

    Walaupun YB bukan exco atau menteri ... tapi biasanya kontek dier kabel besar... jadi tak mustahil dier ambil bahagian tue supaya yang itu boleh pulak disumbangkan (tumbuk rusuk) pegawai yang berkaitan.... kira macam dier tolong ambil bagi pihak pegawai yang berkaitan tue la...

    Ini semua rasuah bhai...

    Contoh lagi... kalu kita belajar kat IPTS .. apa jadi kalu kita tido masa exam.. tapi kita bagi hadiah kepada pemeriksa kertas peperiksaan kita supaya bantu yang mana boleh... amacam .. itu tak kira rasuah (tumbuk rusuk) ker?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1