Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 August 2009

Okeh .. Apa Masalahnyer?

Ini gua capture dari laman web UTUSAN

KUALA LUMPUR 20 Ogos – TV3 malam ini menyiarkan rakaman audio Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika sidang akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos lalu.

Berikut ialah transkrip rakaman audio yang disiarkan oleh Buletin Utama:

‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO.

‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar.’


Apa masalah sebenarnya kat sini.. pada pandangan gua... takder apa yang Nik Aziz cakapkan (berdasarkan transkrip nie) yang salah...

Benda betul... UMNO/BN memang dari dulu lagi tolak Islam... Siap perlekehkan undang-undang Islam... walhalnyer sejak dahulu kala lagi negeri-negeri di Semenanjung Tanah melayu nih dah guna perundangan Islam... bodoh ker apa UMNO/BN yang asik dok tolak Islam nih..

Kalau kes zina... abis-abis pon kena denda jer... sapa pon boleh bayar... Ini semua UMNO/BN punya undang-undang la... ikut sangat Lord Reid punya idea... Ada undang-undang Islam yang baik tak mau nak guna... katanyer tak boleh pakai kat Malaysia sebab masyarakat berbilang bangsa dan agama.... errr... abis tue dulu masa belum ujudnya Malaysia nih... boleh jer orang takder masalah terima undang-undang Islam.... Zaman Melaka dulu.... takder masalah pon...

UMNO/BN memang amalkan agama suku, politik suku... tue ader masalah tue... boleh sesat kalu pakai amalan tue... Islam merangkumi semua... agama, ekonomi, politik, siasah, undang-undang dan segalanyer.... jadi kalu UMNO/BN tolak satu sahaja daripadanyer... boleh jatuh sesat tuh... biler dah sesat... jauh la dari pintu syurga... tapi dekat dengan pintu neraka...

So what?

2 comments:

  1. Kalau pasal aqidah ni hati-hatilah bila berbicara tak kiralah PAS ke UMNO.Hanya orang yang bertaqwa yang diterima di sisi Allah. Orang PAS ke UMNO ke belum confirm ahli Syurga . Marilah kita kembali merujuk Al Quran dan sunnah.

    ReplyDelete
  2. Bhai..

    Betul tue apa lu tuliskan tue... gua setuju.. pasai tue la gua tak kata PAS itu betul... maybe ader yang salah sana sini.. cuma at least PAS menuju kearah yang ditetapkan... hehehe

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1