Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

06 August 2009

Tindakan Iran Tepat Tangani H1N1

Gua setuju dengan tindakan Iran..

Bukan la gua tak suka bab ibadah umrah nih... giler ker apa tak suka kat ibadah... nak jadi kapir ker aper... tapi biler kita kena musibah wabak penyakit... ada kala benda baik terpaksa ditangguhkan atau digantung sementara...

Bila ader wabak kusta melanda... Rasulullah arahkan kuarantin... arahan dari Allah S.W.T ... jadi dalam kes H1N1 nih... kena buat cara yang sama... musibah bahaya adalah lebih besar daripada manfaat urusan ibadah sunat tue...

Okeh... Kerajaan Malaysia pon patut ambil tindakan yang serupa... sekat dulu.. bukan lama pun... bagi kes penularan wabak ini reda dulu... ambil langkah berjaga-jaga... jangan nak pikir bisnes jer... Gua rasa pon.. kalu boleh urusan haji tahun nie sama ada tangguh dulu ataupun kurangkan bilangan jemaah.... senang nak kawal...

Pintu masuk negara nieh kena diperketatkan... itu yang paling penting... pastue kerjasama dari semua pihak diperlukan... tak kira Kerajaan yang memerintah mahupun pembangkang... Tapi kita tengok la...

Menteri dan Timbalan Menteri Kesihatan kita kata jangan panik.. tapi dah 12 orang yang mati dah kerana H1N1 nih... H1N1 nih bahaya ooooo.... itu lagi kata jangan panik.... bodoh ker aper nih...

Baca Sini : Iran larang warganya buat umrah

5 comments:

  1. kerajaan..lembab serba-serbi..nasib badan...

    ReplyDelete
  2. Nak buat camana.... dapat Menteri dan Timbalan Menteri Kesihatan pun bengap la pulak... hehehe

    ReplyDelete
  3. Bro kasi cerita yang lagi panas lagi. boring berita copy paste dr akhbar

    ReplyDelete
  4. Bhai...

    Biler ader info latest.. gua publish.. kalu takder.. kita ulas apa yang ada kat dalam akhbar tue...

    Sori aaa..

    ReplyDelete
  5. Berita baik bagi kita umat Islam dalam menangani wabak H1N1.

    Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Haditsnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain "Gunakanlah Habbatus Sauda" kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat

    dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)


    Ini adalah ikhtiar kita. Belilah apa2 jenama Habbatus Sauda dan amalkannya SEKARANG!!
    _______________________
    View Profile: Rantong™

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1