Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 August 2009

Oops ... Gua Tak Mau Di Caj Menderhaka

Sori la... gua belum nak menderhaka .... selama nie gua rasanyer belum lagi menderhaka kepada Allah S.W.T ... kepada mak bapak gua.. pun belum lagie rasanyer gua menderhaka.... kepada pemimpin pulak... err.. bergantung la.. selagi mana pemimpin tersebut berlaku adil dan tidak menderhaka kepada Allah S.W.T dan sunnah Rasulullah.... hehehe...

Tapi .... kalau pemimpin buat-buat pekak atas rintihan dan permintaan majoriti rakyat dier... err.. lu agak-agak la...... pemimpin macam nie kitorang wajar tak menderhaka.... ???

Pada gua la.... pemimpin macam nie bukanlah pemimpin yang adil.... sebab dier hanya pentingkan status quo dier jer... dan maybe pentingkan fulus yang masyuk... hahaha.. biasanyer pemimpin macam nie.. jarang ader yang ingat Allah S.W.T .... kerja maksiat berlambak dier buat... yer la .. maksiat peribadi tue memang soal diri sendiri ngan Allah S.W.T .. tapi... sebagai pemimpin... macam mana lu nak memimpin rakyat lu .. kalu lu sendiri pon jauh dari Allah S.W.T ...

So... kepada pemimpin yang rasa diernyer sahaja betul malah siap kata kalau semua rakyat tak ikut cakap dier... negara akan jadi huru hara ... errr.. gua rasa dier dah jauh tersesatnyer... lain kali... cuba bukak telinga dan mata untuk dengar dan lihat apa yang berlaku disekeliling... jangan jadi katak bawah tempurung...

Undang-undang tetap undang-undang.... semua pihak akan hormati undang-undang selagi mana para Hakim tidak melacurkan diri mereka dengan menyalahgunakan undang-undang... Ingat.... pesan Rasulullah... akan ader 3 Hakim... dua masuk neraka dan satu masuk syurga... kerana apa dua Hakim masuk neraka... sebab mereka menjual diri mereka dengan kuasa undang-undang.

Undang-undang sewajarnya tidak diputarbelitkan oleh hakim yang berat sebelah (tidak adil) demi untuk menjaga periuk nasik Hakim tersebut... ingat tue...

Bagi Malaysia.. kita ader pembahagian kuasa ... dimana sepatutnya urusan Perundangan, Pentadbiran dan Eksekutif perlu jalan seiring tanpa perlu campurtangan antara satu sama lain demi untuk memastikan kestabilan negara. Namun jika kuasa eksekutif dan pentadbiran cuba menggangu perjalanan perundangan... maka ini lah yang sedang terjadi di Malaysia.

Ianya jugalah yang terjadi di Perak dalam isu perlembagaan DUN dan juga isu Arak di Selangor dimana urusan pentadbiran mengganggu urusan perundangan.

Oleh yang demikian... maka gua rasa ... gua malas nak menderhaka.... hahaha... kepada makhluk Allah S.W.T yang bercakap mengenai isu negara dalam bahaya dan perundangan nih... cuba tanya diri lu sendiri dulu... cuba muhasabah.. pi la buat solat sunat dua rakaat dulu... buat taubat dulu... lepas tue baru boleh nak cakap suruh orang lain ikut undang-undang.... okeh..

By the way.... tolong la jangan caj gua menderhaka ka... menghasut ka... gua cuma ulas benda yang ada dalam akhbar... gua cuma nak cakap kat orang tue... lain kali sebelum cakap apa-apa.... tolong muhasabah diri sendiri dulu... okeh....

Baca Sini : Negara Dalam Bahaya

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1