Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

21 August 2009

Dah Leading Tapi Bodoh

Kalau dalam perlawanan bolasepak.... bila satu pasukan dah leading 1 - 0 .. pastu masa pulak dah tinggal masa kecederaan ... tapi ader plak ketua pasukan yang leading tue suruh anak buah dier perlahan skit main.. pastu siap gawang gol terbukak takder sapa nak jaga... yer la... dah rasa leading kemas... dan konfiden boleh menang punya.....

Lepas tue..... tetiba atas sebab bodohnyer ketua pasukan yang leading tue.... ader plak pemain lawan dapat peluang nak buat penalti.... hahaha.. hah... kan dah kantoi... silap-silap boleh seri perlawanan tue...

Ini bodoh piang punya ketua pasukan.... bodoh nak mampus...

Apa yang gua ceritakan nih sama senarionyer dengan kes yang Nasaruddin Tantawi buat semalam ...

Betul-betul bodoh punya Ketua Pemuda PAS ... dah memang bagus dah leading PAS kali nih di N11 Permatang Pasir.... tetiba.. Ketua Pemuda PAS (Nasaruddin Tantawi) pulak buat kerja bodoh..... yang bawak isu isteri kedua Rohaizat Othman tue apersal... kenapa tak tanya orang lain dulu... ader patut ker bawak isu tue... tapi tidak.... kalu dah bodoh tue orang kata susah nak bentuk...

Sori la Tantawi ooi... gua bukan kutuk lu pasai keilmuan lu... tapi idea singkat lu yang bodoh tue la yang memberikan peluang (lifeline) buat UMNO/BN survive balik kat N11 permatang Pasir...

Gua rasa la lu tak layak jadi Ketua Pemuda PAS Malaysia .. tahap mindset lu cuma layak jadi Ketua Pemuda PAS Kawasan jer... tak pon level cawangan jer... lu memang takder idea dan strategi.. lu main tangkap muat jer... sori la... kekadang tue biler orang dah rasa dier punya ilmu agama tue lebih bagus dan baik dari orang lain... dier akan rasa dier hebat sangat..

Tue la masalah lu... Memang wajar la orang lain kaitkan lu dengan Nasaruddin Mat Isa yang sokong kuat Kerajaan Perpaduan tue dulu... bodoh piang punya ulama ... lain kali sebelum nak buat apa... pi semayang isytikharah dulu... mintak panduan dari Allah S.W.T .. jangan main sedap syok jer keluar isu.. siap buat press conference lagi...

Gua rasa la.. Nasaruddin Tantawi oooi.. lu patut letak jawatan Ketua Pemuda PAS Malaysia la... kasi balik kat Mahfuz Omar atau Salahuddin Ayyub.... lu buat malu orang PAS jer.... bodoh punya orang...

6 comments:

  1. kalau x setuju dgn pemimpin pun jgn la komen smpai mcm ni rupa.mcm nasarudin ni org amno la pulak.mungkin da hikmah pa dia buat ni,komen la elok2 sikit. wslm...

    ReplyDelete
  2. Bhai...

    Lu agak la... kalu gua slow talk ngan dier... dier paham ker agaknyer..

    Debagai Ketua Dewan Pemuda PAS sepatutnyer dier dah tau selok belok asam garam politik... "the do and don't" ....

    Apa yang dier patut buat dan apa yang dier tak patut buat....

    Benda bodoh yang dier buat semalam tue memang paling tak patut dibuat... itu macam sengaja bagi tali untuk gantung diri sendiri... bodoh piang betul....

    Sori la... gua tak terra bab agama nih.. Nasaruddin Tantawi yang terra tue patut la tau apa yang patut buat dan apa yang tak patut buta....

    ReplyDelete
  3. Aku setuju sangat dengan C++. Kalau PAS berpemimpin bodoh macam Nasruddin ni aku yang ahli PAS ni pun malu nak ngaku ahli PAS.Kononnya PAS lebih islamik daripada parti lain tapi perangai pemimpinnya buruk dan tak malu-malu buat dosa. Kalau esok meninggal dunia tak sempat minta maaf kat Rohaizat amacam? Ahli PAS confirm ahli syurga ke?

    ReplyDelete
  4. Aku tengok Nasruddin Tantawi ni macam nak glamer je. Dia tak da Karisma macam leader2 lepas. Salahuddin Ayub n Mahfuz amat disegani. Imej mereka juga di senangi semua pemuda untuk berdamping.

    Kena belajar banyak ilmu politik lagi ni.

    Jangan telampau over acting...orang meluat sangat tengok. Be humble dan membawa imej yang disenangi ramai pemuda. Ambik hati mereka..Kena berguru lagi dengan YB Salahuddin Ayub ni.

    ReplyDelete
  5. ko ni sebenarnya tunggu peluang jer nak hentam Ust Nasrudin ni...
    semua org tahu laa yg ko ni tak suka kat dia

    bini no.2 Rohaizat tu duduk kat Pahang, jadi tak pelik laa kalau dia jumpa dgn Ust Nasruddin ( dia pun org Pahang juga ) atau mungkin jumpa ngan Ust Tuan Ibrahim, kebetulan sama² org Jengka...

    tunggu laa diaorg dedahkan sijil nikah nanti...

    aper daa luu

    ReplyDelete
  6. Kalau nak tau cerita sebenar tentang pompuan yang mendakwa "isteri kedua" Rohaizat, di sini penerangannya...

    Erotomania: also known as De Clerambaults' syndrome is usually described as a rare delusional syndrome that characteristically involves a woman who believes that a man, typically of a higher social, economic or political status, is in love with her.

    that Rafizah is one crazy woman....apa orang Melayu cakap…'GILA BAYANG'…hakikatnya Rafizah itu pengacau rumah tangga orang dan mempergunakan gelanggang politik PAS untuk membalas dendam akibat godaannya ditolak lepas tu perasan pulak Rohaizat ada hati nak kawin dengan dia sebab dia terlalu tergila-gilakan Rohaizat... siap ajak mak bapak dia bersubahat sekali…saya kenal benar dengan mereka ni…mentah-mentah pemimpin PAS percaya tanpa usul-periksa, tanpa bukti yang sah... rumah tangga Rohaizat aman damai kerana kedua-dua suami-isteri telah masak benar dengan sikap pengacau yang bernama Rafizah ini yang telah bertahun-tahun mengganggu mereka berdua...happiness is the best revenge for the haters! yang saya tak faham kenapa orang pecaya cakap si rafizah tapi tak pecaya penafian rohaizat dan ibu-bapanya…Itu fitnah semata-mata!

    Abdullah Penegak Kebenaran

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1