Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 August 2009

Sori Lama Tak Update

Gua balik kampung.... jumpa orang tua.... hehehe... hujung cuti sekolah nie la baru dapat balik kampung...

Orang tua sihat... hehehe..

Balik baru nie... macam-macam orang kampung bagitau... 80% semua cerita politik jer... sampai masa lepat kat surau pon orang citer benda yang sama... hehehe.. tengok diorang punya cerita... siap boleh gelak besor... hahaha....

Yer la... gua balik Johor kan..... hahaha... Johor nie kan ker kuat karat biru UMNO/BN ... sampaikan semua cerita gua dapat pon ...ceria bagus tentang UMNO/BN...

Tapi... ader satu kes paling best... ader sorang pakcik tue... dier bekas PTD (Pegawai Tadbir Diplomatik) ... siap cerita bahawa ISA nie benda baik.. ISA nie wajar dikekalkan... dan ISA tidak mendatangkan bahaya kepada sesapa pon... hahahaha..

Punya syok pakcik nie cerita.... gua pon tanya dier satu soalan (oh yer... lupa nak kasi tau... kitorang berborak nie kat kawasan surau lepas tarawih.. ader moreh skit...hehehe).... gua tanya dier macam nie...

Gua : Pakcik agak patut ker kita tahan sesapa tanpa bicara macam ISA tue
Pakcik : Patut la... kalu tidak mungkin akan mengancam negara.
Gua : Mungkin baru.... belum lagi betul...
Pakcik : Engkau budak lagi.. mana tau tentang keselamatan negara... Aku dulu 28 tahun sebaga PTD... aku tahu la..
Gua : Saya rasa la... tahanan tanpa bicara tu zalim
Pakcik : Apa yang zalimnya ... kau nak tengok negara ini kucar-kacir
Gua : Belum tentu yang ditahan tue memang akan membuat negara nie kucar-kacir
Pakcik : Itu la pentingnya ISA .. kita sekat dulu..
Gua : Pakcik... saya rasa kita yang suka ISA nie memang zalim pasai Allah S.W.T pon bagi peluang untuk semua manusia dibicarakan di padang mahsyar nanti.. Walaupun Allah S.W.T tahu semua tentang dosa palaha kita.
Pakcik : Itu cerita lain...
Gua : Apa pulak cerita lainnyer... Kita nie jadi melampau dari fitrah...
Pakcik : Ni apa pulak masuk cerita akhirat ni?
Gua : Yer la pakcik, ingat isu ISA nie tak ditanya ker di akhirat kelak nanti?
Pakcik : Kau mana tau?
Gua : Setiap yang kita buat akan ditanya diakhirat nanti
Pakcik : Inilah budak-budak sekarang... tak hormat orang tua
Gua : La ... kesitu pulak pakcik nih
Pakcik : Sudah la.. ini tentu orang DAP dan PAS dah rasuk otak kamu nih...
Gua : Mana ader ... saya rasional pakcik ooi... Allah S.W.T pon bagi peluang bicara ... takkan kita tak boleh pulak
Pakcik : Ikut lagi PAS dan DAP tu ... ini la... Cina dah rasuk pemikiran budak-budak melayu kita... sampai tak hormat orang tua
Gua : La relax la pakcik... apa kena mengena borak kita dengan isu hormat orang tua pulak nih..
Pakcik : Engkau tak tahu macamana susahnya darurat dulu... komunis serang dan tangkap orang Melayu..
Gua : Macam la kerajaan sekarang tak serang dan tangkap orang Melayu
Pakcik : Malaslah aku nak layan kamu... aku nak balik...
Gua : Ala... takkan merajuk kot

...... untuk pengetahuan korang ... masa tue ader 8 orang dengan gua... pak iman, bilal, siak dan tiga empat orang kampung .. semua diorang nih dah pencen... gua jer yang paling muda masa tue... hahaha.... tak terkata pakcik tue... siap tinggal makanan nasik lemak dier... hahahaha

5 comments:

  1. Tu la dia...sian bebnor pakcik tue...

    Mudah2an anak2 dia dpt la ubah mentaliti pakcik tue

    Dah tua dah....Kalau tak berubah gak, tak tau la nk ckp...

    Gelak je la

    Kah kah kah

    ReplyDelete
  2. Gua pun harap cam tue gak... harap dier dapat sedor sebelum Izrael amik nyawa dier..

    ReplyDelete
  3. Bro,
    1.tu la,lu suka buat, fikir atas dasar otak muda, lu tak dok pengalaman dalam hal-hal dulu....

    2.Betul cerita di padang mahsyar...tak bole komen...tapi kalau kita semua buat, amal semuanya dalam ISLAM tak dok jadila semua yg tak baik....cuma ya ke semua yg kita buat ikut ISLAM....aku rasa ambil yg part perlu aja....

    3.Contohnya, Allah mencarut, Allah cakap kasar...beetul terdapat dalam surah-surah tertentu..tetapi mengambil SIFAT DAN ZAT ALLLAH utk 'HALALKAN' perbuatan kita adalah salah....

    4.Lu ingatla sesetengah pemimpin dalam PR pernah berkuasa, kalau betul sedar dan insaf apasal tak buat masa kuasa dulu....

    5.Entah apa-apa dicadangkan pula gunakan ISA tangkap orang-orang demo 'kepala lembu'.... ni la contohnya cerita ISA- tak timbul doh cerita ZALIM, TAK ISLAM dll.

    6.Fikir, timbangla dan muhassahla sebelum masanya telah tamat...

    ReplyDelete
  4. Adilbeta,

    1. Lu ingat gua tak pikir rasional ker... gua rasa orang tua tue la yang tak rasional... takper.. gua terima komen lu pasai gua muda lagi... belum sampai zaman pencen...

    2. Aik... sebab tue la ader syurga dan neraka... Allah bagi akal suruh kita berfikir... kena tengok iman dalam hati dulu..

    3. Yang ini gua no komen... cuma ... Allah tidak zalim... jadi kita pun patut tidak zalim jugak..

    4. Ko ingat pemimpin PR nie ramai ker yang kuat iman dier... Rasanyer dah banyak kali dalam blog nie gua bantai pimpinan PR yang mengarut, sesat dan sebagainya... Gua setuju komen lu nih..

    5. Tolong bagitau sapa yang suruh gunakan ISA untuk demo kepala lembu tue... gua nak sekeh kapla dier... Bodoh nak mampus geng-geng yang sokong ISA nih...

    6. Yang ini gua setuju...

    ReplyDelete
  5. salam

    kahkah!good one bro..sian org tua camtu..patutnya bila dah tua lagi tau pk baik buruk halal haram..tapi lagi tua lagi mangkok..

    p/s:takpe2..kite tgk klu akta ISA tu kene kat anak pakcik tu..ahaha..

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1