Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 February 2015

Azazil Dahulu Hebat Amalannya

Bhai/DeeDee semua...

Azazil dahulu memang hebat amalannya... Ibadatnya kepada Allah Taala melebihi dari para malaikat yang lain.... Malah boleh dikatakan Azazil dihormati dan disanjung hebat oleh para malaikat disebabkan amalannya dan ibadatnya...

Tapi... Tapi itu semua takder faedah dan memberi kesan bilamana Azazil dilaknat Allah Taala akibat  menjadi ego, sombong dan ta'ajub terhadap dirinya bilamana dier diarahkan merendahkan sedikit egonya... Allah Taala yang arahkan dier buang egonya sikit... Tapi azazil takmo...

Itu yang berlaku... Tak kiralah amalan lu tinggi melangit... Ilmumu sedalam lautan... Ibadatmu beribu tahun.... Semuanyer takder nilai kalu ego, bongkak, sombong dan ta'ajub.... Ditambah lagi biler lu ader penyokong dan pengikut yang taksub melampau... 

Ingat... Keluarnya Azazil dari sisi Allah Taala bersama-sama dengan penyokong dan pengikutnya yang Allah Taala beri gelaran syaitan.. Ambiklah iktibar dari kisah ini wahai peserta Multaqa..... Jangan jadikan sokongan membawa rebah... Kalu tabley ditegur, dikritik dan dinasihati... Takut nanti jadi sebijik macam Azazil....

Ader paham ka.???


6 comments:

  1. tu azazil.. ni azahadi lain makam dia bro... lagi tinggi

    ReplyDelete
  2. Tak lut dah dgn nasihat.. PAS terlungkup pun aku tak kesah sbb dah tak sedar diri. Semoga Allah ampunkan dosa dosa kita.

    ReplyDelete
  3. 15:27. Dan Kami telah menciptakan jin sebelum (Adam) dari api yang sangat panas.

    bila kena rasuk ambil ketoi ais letak kat badan nanti cepat sejuk

    ReplyDelete
  4. Ma'af gue, mohon tahu cerita azazil ni dari sumber2 yg sohih ?

    ReplyDelete
  5. DAH JADI DAH PONG! ADA 1 TELINGA ,2 LIDAH.CAKAP AHLI BIASA TAK LAYAN,BILA KENA ATAIH BATANG HIDUNG SENDIRI PANDAI PUAK NI SPIN.

    ReplyDelete
  6. Bodoh la you ni cipan..itu azazil..ini manusia..nk tunjuk pandai konon..cehh

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja