Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 February 2015

Majlis Syoru Ulam

Bhai/DeeDee semua...

Geng Majlis Syoru Ulam nih memang perngai ader lahanat.... Nak makan ulam sengsorang... Nak kenyang sengsorang... Tapi biler kutip ulam pegaga, ulam pucuk paku, ulam umbut kelapa dan ulam pucuk betik ... jenuh ajak kengkawan... Malah terpaksa carik kengkawan yang pakai seluar katok untuk panjat pokok kerdas untuk amik ulam kerdas... pasa yang mengajak tue dok pakai kain pelikat dan jubah... susah nak naik panjat pokok...

Kerja susah nak amik ulam laju ja ajak semua orang terlibat... Konon sama-sama susah dan sama-sama senang ....

Tapi biler dah dapat ulam terkumpul... Dah siap kena rebus dan celur... Dah siap sambal belacan... Terus lupa pada kengkawan yang dok pakai seluar katok... Konon tak boleh makan sama pasai seluar katok tak tutup aurat.. Nih nak makan dalam perkarangan surau dan masjid... Mana boleh aurat terbukak...

Lalu geng nih buat la Majlis Syoru Ulam.... Makan sesama geng dier yang dok pakai kain pelikat dan jubah... Siap duduk cara sunnah... Siap makan dalam talam... Sesama geng dier ja... Konon zuhud ala Sufi dan Tassauf.... Imam Al Ghazali ader kata... Kalo tak silap gua diistilahkan sebagai "ghurar" .... Perasan diri zuhud ala sufi dan tassauf...

Janji dier kenyang makan ulam dengan sambal belacan.... 

Pastue biler dah kenyang... Dok hina kengkawan dier yang dok pakai seluar katok tadi... Hina dengan macam-macam label... Konon lain kasta la... Tak ader ilmu macam geng dier la...  Walhal masa susah nak amik ulam... Itulah kengkawan yang diorang harapkan...

Siap kata pi main jauh-jauh lagi ader...

Aper punya bangsat la geng-geng Majlis Syoru Ulam nih.... Pikir perut sendiri ja... Nanti biler dah lapar... Makanan tak cukup... Masa tue pandai plak nak mintak tolong geng seluar katok... Geng yang dilabelkan sebagai jebon, anjing, babi dan macam-macam lagi...

Tapi pasai geng seluar katok nih mahukan redha Allah Taala... Geng nih akan sentiasa tolong geng Majlis Syoru Ulam kalu nak panjat pokok kerdas ka... Tebang pokok kelapa ka... Atau macam-macam kerja susah dan hina.... Pasai geng seluar katok nih depa bukan kebuloq sangat ngan daki dunia... Sebab depa lagi percaya yang bagi rejeki aderlah Allah Taala.. Tuhan seru sekalian alam..... Bukan la yang bagi rejeki tue pimpinan atau ketua atau dewa dan dewata raya...

Errr.... Ader paham ka??? Hahaha


7 comments:

  1. dlm pas ada dua kasta lah. kasta ularmakihamun dan kasta pro. sbb kalau dlm organisasi dimana ahli hak yg sama, knp multaqa tak jemput kasta pro? kasta ini disokong pula oleh presideng dan majlis syoru dan geng ug.

    sy cadangkan agar kasta pro adakan persidangan profesional pas. jgn jemput geng serban, presideng atau majlis syoru. elok kalau jemput pasma. biar merah padam tegak segala bulu puak ularmakihamun.

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    N3 ini takde kaitan dengan syaitan, gila dan babi kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. DeeDee Yong...

      Takder kena mengena langsung... Hahaha

      Delete
  3. kasta pro ni bukan jenih makan sorang2,kasta pro ni kalu boleh nak ajak semua untuk meramaikan dan memeriahkan suasana.kasta ulammakihamun ni tak suka orang tak dak gelaran "ulamakihamun" tak leh joint.nanti rosak majlis 'mulaga' tu.mujuq la kasta pro ni jenih tak ambik ati.kasta ualmakihamun tetap mepertahankan pak tua hadi jadi presiden hingga keliang lahat.pak tua hadi dah jadi tahap dewa2 dah gayanya.wala' sesangatkah kasta ulamakihamun ni pada pak tua hadi dan parti?adakah paktua hadi seronok?

    ReplyDelete
  4. Satu cadangan yg baik oleh anon 4:35 PM jika para professional dalam PAS Bersidang macam geng ulamak dan keluarkan resolusi utk majukan PAS secara komprehensif..kita tengok resolusi siapa yg praktikal, rasional dan boleh memajukan PAS. Pasma dan ahlinya perlu dijemput...sebab resolusi oleh ulama menerusi multaqa ll nampaknya menjadikan kepala rasa lebih ketat dan lemas terbelit dan takda langsung syor utk mengatasi kemungkaran politik, ekonomi dan sosial yg di kenakan kepafa rakyat..Ulama PAS mutakhir ni sangat jelas lebih mengejar jawatan dan pangkat utk peribadi berbanding masalah rakyat..

    ReplyDelete
  5. godaan syaiton menyerang setiap insan
    sapa longgar pendirian akan tekorban

    ReplyDelete
  6. Heii, Nik Amar kan dah kata tu teguran bukan maki hamun... tq tuan, perumpamaan ulam ni mmg terbaik...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja