Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 February 2015

Jadi YB Sebab Bapak

Kah Kah Kah.

Mamat ini jadi YB sebab bapak dia. Kerana orang segan dengan bapak dia, maka dapatlah dia jadi calon PRU13. Ketokohan dan kehebatan diri sendiri tiada. Harapkan orang malu alah dengan bapak dia. Lawan pulak Ibrahim Ali yang cukup banyak kontroversi.

Kah Kah Kah.

Semasa kempen PRU adalah turun kawasan. Bagi ceramah sana sini. Tapi sejak jadi wakil rakyat, nampak tidak berapa mesra. Kalau turun pun setakat bagi ceramah. Pentadbiran kawasan out. Lebih banyak melangut di Putrajaya daripada di kawasan.

Kah Kah Kah.

Saya mahu tanya, apakah Parlimen Pasir Mas rancak pembangunannya sekarang ini? Bagaimana pula dengan kemudahan infrastruktur di Pasir Mas? Berita yang sampai kepada telinga saya mengatakan ramai kakitangan Pejabat Daerah (bawah kuasa kerajaan negeri) tidak sebulu dengan mamat ini sebab jarang turun padang. Apa cerita?

Kah Kah Kah.

Dapatkah mamat ini jadi YB sepenggal lagi kalau beginilah sikap dan perangainya? Kita tunggu dan lihat.



Iman tidak dapat diwarisi.

UPDATE : sekadar nak tanya. 

Harap Nik Abduh boleh beri  satu contoh PBT di Negeri Kelantan yang lantikan secara politik kroni tanpa pilihanraya dimana PBT tersebut beroperasi kelas antarabangsa. Tiada masalah longkang dan perparitan. Tiada masalah nyamuk. Tiada masalah kutipan sampah. Kemudahan infrastruktur awam yang bertaraf dunia dengan tandas awam 6 bintang. Dan khidmat pengangkutan awam yang efisien. 

Tolong tunjukkan satu contoh PBT semacam ini yang ada di Kelantan.

Atau memang Ahli Majlis PBT di Kelantam sekadar hebat atas pentas ceramah sahaja. Buat kerja hakiki gagal. Harap setiap bulan dapat elaun Ahli Majlis sahaja.


Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu

5 comments:

  1. Gila ko...pakai kot nak gi tinjau longkang..jatuh la taraf keimanan dia.

    ReplyDelete
  2. kih kih kih...

    hang sendiri pun tak dapat nak mewarisi gaya penulisan c++ lagi nak sembang pasal iman orang...

    cheit!

    ReplyDelete
  3. Nik Abbbedoh berhujjah tanpa melihat realiti keliling
    Dia berhujjah seolah2 buta dgn kalimat/definasi/erti "MERIT"
    Dia kosong lopong bgmn praktis demokrasi yg sempurna melahirkan "MERIT" yg dicari2.

    "MERIT" adalah sbnr2 bakat kbolehan yg sgt diperlukan ddlm menyelesaikan "masaalah" yg dihadapi oleh rkyat..

    Lihat bgmn "MERIT" drp kputusan peperiksaan yg cemerlang shj yg dpt..
    ---melahir sbnr2 doktor pakar
    ---melahirkan sbnr2 jurutera KIMIA, jurutera ELETRIK MEKANIKAL dsb..
    ---pakar yg bnar2 pakar ddlm berbagai pngkhusan INDUSTRI
    ---sbnr2 pakar ddlm selok belok KEEWANGAN BANK dan PERAKAUNAN
    ---termasuk pakar sbnr2 pakar ddlm bidang latihan dan SUKAN

    Coba bayangkan klu TANPA pemilihan/pertandingan/DEMOKRASI dilakukan ddlm proses mencari "MERIT"/bakat terbaik ddlm permainan badminton...tentu kita tidak dpt melihat "MERIT"/bakat sprt Misbun Sidek @ Lee Chong Wey

    Alangkah bodohnya naseb negara kita..seandainya dgn polemik/retorik KUASA Melayu negara ini tak perlu "MERIT"/bakat sprt Lee Chong Wey sebaliknya memilih dan menghantar wakil Melayu yg bernama Nik Abbbedoh keprtandingan badmiton di ALL England!?

    Kpd Nik Abbbedoh Hadi Awang Haron Din dan lebai2 majlis-syorru-ular/msu lihatlah kpd REALITY keliling bgmn pemilihan@pertandingan@DEMOKRASI dpt melahirkan "PAKAR2" yg cekap pantas dan GELIGA utk menyelesaikan MASAALAH umat/rkyat kpd tahap yg lebih tggi EFISYEN dan sempurna..

    Lihat gadjet "SmartPHONE" sprt Iphone-6...Samsung Note-4...HTC one M-8...itu smua hadir krn "MERIT"/bakat hebat yg setanding dgn Khawarazmi, Ar Radzi AL Biruni Ar Rumi Ibnu Sina, Ibnu Batuta dan ramai lg yg mnjd sifu/RUJUKAN dizaman kegemilangan Islam!?

    ReplyDelete
  4. Tajuk posting ni yg mahal.
    Kah kah kah kah kah!!!!!

    ReplyDelete
  5. Bukan saja iman...malah kepimpinan juga tidak dapat diwarisi. Nik Abduh ialah susuk pemimpin 'jadian' @ diujudkan oleh kelompok tertentu. Walhal secara semulajadi atau bakat, Nik Abduh tidak mempunyai wibawa itu! Dibandingkan dengan breheng Katak, Nik Abduh memang kalah dari segi kepimpinan dan gerak kerja politik kemasyarakatan berbanding Breheng katak.! Kalau tidak kerana aura TGNA sudah tentu Nik Abduh tidak layak menjadi MP malah tidak ada wibawa semulajadi sebagai calon wakil rakyat pun...wakil perlukan mereka yang turun padang dan mesra rakyat, bukan mereka yang berkhayal dan mereka reka teori konspirasi, imaginasi konspirasi kuasa luar yg nak jatuhkan Predideng dan lain2.Di parlimen pun Nik Abduh senyap sunyi sepi ssedu...apa cer?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja