Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

09 February 2015

Gua Liberal?

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... ader yang tuduh gua Liberal... gua anti golongan alim ulama... Gua anti ostad.... Hahahaha... lawak la siot lu orang nih.... Semua pasai gua dok tibai selama nih isu Sidang DUN untuk Hudud di Kelantan.... Hahaha... Memang lawak...

Tapi takper... lu orang tarak kenal gua... Hahaha ...

Jadi... jadi gua takmo nak sembang panjang bab nih... sebab kalu lu orang ader baca artikel gua berkenaan isu hudud nih ... cukup banyak rasanyer gua dah tulis kat sini.... semua segmen gua dah cover.... semua citer gua dah kaitkan... Antara lu orang boleh nampak atau tidak ja...

Macam selalu la yang gua cakap..... tak payah dok pong-pang pong-pang nak heboh pasai hudud.... pasai nak menegakkan undang-undang Allah Taala.... tapi diri sendiri dok asik menyembah Sultan dan Raja... dok takut kepada Daulat Sultan dan Raja.... walhal Sultan dan Raja tue walaupon perasan mengaku Ketua Agama Islam... tapi banyaknyer jalan hidup takder menunjukkan contoh sebagai Ketua Agama Islam... Lagi lu orang mau sembah manusia... Syirik tue...

Tambah lagi yang  sebenarnya menghalang selama nih urusan nak ujudkan Hudud, Qisas dan Ta'azir bukanlah orang lain.... melainkan Sultan dan Raja-Raja Melayu la jugak.... Bukankah segala urusan berkaitan Agama Islam terletak dibawah kuasa diorang.... Bukan susah pon nak bagi jalan segala urusan nih... just keluarkan dekri ja.... dekri yang memberikan kuasa untuk terlaksananyer undang-undang Islam nih... Sure boleh punya la.. 

Tapi kan.... Hahaha... mana diorang mau buat itu dekri.... sebab diorang sendiri pon bergelumang dengan kerja maksiat.... Dulu mungkin la takut British tak bagi kemerdekaan... Tapi selepas Merdeka... kenapa tak buat.... Hahaha.... semuanya sembang ja lebih Ketua Agama nih.... Karut wal marut... Sebab tue la gua kata aaaa... Kalo pon DUN Kelantan luluskan... Parlimen plak luluskan... Belum tentu boleh jalan kalo Majlis Raja-Raja takmo nak jalankan... Tapi kalo Majlis Raja-Raja mau jalankan... Parlimen dan DUN terpaksa luluskan... Ader paham ka???

Poodah....

Sila baca sini untuk maklumat lebih lanjut.

1 comment:

  1. Salam bro !

    Gua tak ragu-ragu lagi, gua baca your last line, pun gua dah tangkap semua maksud yang tersirat. The way lu tulih "Poodah" tu menyangkap 1001 yang tersirat... haha

    TAPi ok apa jadi liberal? Apa salahnya?

    JELAS lu memang liberal ! Lu tolerate no bigotry, religious hanky panky, infavored to aristocracy, monarchy & minachi ! Lu tak suka bias to reform ! So u r Liberal.... just like me & many others... hehe !

    Kut tak best dituduh Liberal pasal kita favour concepts of maximum individual freedom which guaranteed by law and secured by governmental protection of civil liberties ?? Tu ada khilaf ler. Kita know our limit pasal kita pun Islam, right ?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1