Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

01 February 2015

PAS Bermimpi Di Siang Hari

Kah Kah Kah.

PJ PAS Terengganu memang terlebih perasan. Sombong juga dengan ahli biasa. Sebab merasakan dirinya ahli luar biasa PAS. Slogan PAS Ganti UMNO memang cukup padan dengan PAS Terengganu. Di Terengganu, perangai PAS dah sama macam UMNO. Malah dalam banyak keadaan lebih teruk dari UMNO.

Kah Kah Kah.

PAS Terengganu ingat selama ini mereka menang di Terengganu hanya diaebabkan PAS kuat di Terengganu. Sebab itu mereka agak sombong. Mereka lupa bahawa pada setiap PRU, yang mengundi calon PAS bukan hanya ahli PAS. Malah kaum Cina dan India pun ramai yang undi calon PAS. Bukan undi kerana sokong. Tapi undi kerana menyampah dan tak puas hati dengan UMNO / Barisan Nasional.

Kah Kah Kah.

DUN Seberang Takir memang majoriti Melayu. Tapi kenapa PAS kalah disitu. Kenapa PAS tak menang di Seberang Takir? Dun Chukai ramai pengundi Cina, kenapa PAS menang disitu. Sebab pengundi Cina tidak mahu sokong Calon UMNO / Barisan Nasional.

Kah Kah Kah.

Dengan sikap PAS yang ada sekarang ini, jangan mimpi PAS boleh perintah Terengganu. Kalah lagi teruk mungkin akan berlaku. Malah PRU14 memungkinkan PAS akan hilang kuasa Negeri dan kerusi diseluruh Malaysia. Kelantan akan kembali kepada UMNO / Barisan Nasional. Tunggu dan lihat.

Pok Dee
Tanjung Jara, Dungun
Terengganu




6 comments:

  1. Mcm syok sendiri je, aku pun tak sangka PAS yg aku sokong sejak kecik jadi mcmni. Tkpe, Islam bukan hak PAS kalau diorang sendiri tak mengamalkannya. ABU kene tambah PAS sekali ni.

    ReplyDelete
  2. TGHA ad kriteria sebagai calon menteri...segak,tenang,ilmu dan pandai bagi alasan banggang tahap menteri umno nama ahmad maslan....

    ReplyDelete
  3. Salam

    Gua ingat puak T'ganu bukan semuanya perangai lagu tu... TAPI puak perosak PAS - dalam PAS Pusat, Tganu & bbrp negeri - ni dah mula timbul & buat onar ! Watch this space, they will come out soon with their game plan ! UmNo tak diserangnya, DAP pulak dijadikan target ! Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar !

    Kalau betui ikhlas, betuikan kefahaman UmNo ttg Islam dulu & jgan sibuk layan DAP buat kerja dia. Jaga negeri, kwsn masing2 aje dulu. Puak sana tu mana reti buat kerja pun tu pasal ler kalah memanjang. Cakap macam pandai TAPI temberang aje lebih ! Living Fact !


    ReplyDelete
  4. Betul2 punya mimpi inzal.... siap dgn mimpi mandi hadas sekali.

    ReplyDelete
  5. Pensuruhjaya PAS Ganu ni dah lupa ke pendirian PAS selama ni...masuk pru bkn nak menang. Menang dlm erti kata PAS, berjaya jadi calon pru mengalahkan calon2 lain dari PR. hahaha

    ReplyDelete
  6. hadi terkena sumpahan dan ketulahan kerana pro syiah iran hezbollat dan menganggap umat islam yg berjuang(bukan ISIS) melawan bashar sebagai agen amerika.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja