Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

23 February 2015

Pasaraya Besar Menipu Pembundaran Nilai

Bhai/DeeDee semua...

Nih gua nak story.... Hari tue gua ader pergi ke satu rangkaian pasaraya besar yang glamer di Malaysia... Gua nak beli beberapa barangan jer... Takder la aper-aper tujuan pelik pon... 

Tapi....

Masa di kaunter pembayaran gua terkejut biler tengok mesin pembayaran tue... Masa cashier tengah scan item untuk dikira nilai dan totalnya... Sungguh terkejut... Sebab ianya tak sepatutnya berlaku macam tue...

Camnie contoh citernyer....

Makanan kucing : RM13.88
Sardin  : RM 4.23
Susu Sejat : RM 2.13 

Sepatutnya : 13.88 + 4.23 + 2.13 = RM20.24

Tapi.... Yang berlaku aderlah pengiraan macam kat bawah nih...

Jadik : 13.90 + 4.25 + 2.15 = RM 20.30

Kalo ikut konsep pembundaran sedia ada, sepatutnya jadi RM20.25 dan bukannya RM20.30 ..... Ini gua kira kalu satu orang kena perdajai... Cuba lu kira kalu 300 pelanggan kena main cara nih oleh pasaraya.... Pergh... Memang masyuk.... Kat rak harga macam bagoosh ja... Biler bayar jadik harga lain.... Memang la lima sen (5 sen) tak jadi aper.... Itu kalo satu... Kalu ader beribu.... Amacam...

Giler aaa.. Setiap satu item dibundarkan dan bukannyer selepas pengiraan keseluruhan... Giler siot...

Samer gak macam ATM Maybank yang pow duit orang setiap transaction lima posen... Betui depa kata lepas 4 transaction baru kena itu caj... Tapi ader saper pantau ka? Lanchow la KPDNKK ader pantau... kalu stakat audit bank sendiri yang pantau... Lagi hamlau... Sebab gua pernah tengok sendiri Maybank caj takder sempat tunggu lepas 4 transaction.... Semua transaction kena caj limaposen...

KPDNKK buat aper aaaa... Takkan main telo je kot???

P/S : Kalo nak tau pasaraya aper... Hahaha... Ianya aderlah pasaraya kawan kepada Nobita, Sizuka dan Sunio.. Hahahaha

2 comments:

  1. weiii...gila ko. pasaraya tu musuh suzuka, sunio dan nobita. kalau pasaraya tu ada kt mesia, 3 orang budak jepun tu mesti xde. cerita yg ko tulis tu buat aku hangin satu badan. bukan ko je yg kena, aku kena, kawan2 aku kena, musuh akupun kena sama. macam haram betul!!! agaknya berapa banyak telur yg officer kpdnkk tu ada. gentel dah lama tak siap2. hamlau betul la....

    ReplyDelete
  2. rocky the great brown unused dick says: ciss.. pasaraya yang guna nama kawan Nobita tu paleng tak gune! lebiy busuk dari jubo bapok, lebey burok dari taek anjeng kurap! wa da slalu kene dan sikalang wa kalo boley tak nak bagi langsong $ wa kat dia. kita beli atas dasar "buatan Malaysia" tapi last2 wa tao dia punya tokey suda jual sama olang Singapore; so tada sebab lu olang mao kasik $ sama ini supermarket; tala guna satu doit ; cis.. cibai lancau cong ceng cong ceng...

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1