Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 February 2015

Bijaknya Mahathir Mohamed - Wawasan 2020

Bhai/DeeDee semua...

Bijak betul lar Mahathir Mohamed... Dilakarnya Malaysia untuk menjadi negara maju pada 2020.... Satu  wawasan yang berpandangan jauh... Maner tidaknyer... Masa itu kiter mungkin akan berpeluang melihat Barisan Nasional tersungkur... Hilang kuasa mentadbir negara... Hilang segalanya...

Hahaha... Sebab pada 2020 tue... Dijangkakan Anwar Ibrahim akan keluar dari penjara Sg Buloh... Selepas 5 tahun dikenakan hukuman oleh Mahkamah Persekutuan... Hahahaha...

Tengok aaa... Bijak tak Mahathir Mohamed.. Wawasan 2020 yang dier cetuskan tue mungkin dier tak sempat dah nak tengok sebab masa tue kalo dier idup lagi pon dah rupa bangkai bernyawa... Dah 90 tahun lebih... Umur pon dah tinggal rezab "sepairkok" ja... Hahaha... Itupoj kalo tak kojol...

Hahaha... Masa tue rasanyer yang mana puak yang assobiyah "ya'amat" tue rasanyer dah kiok gak la... Dan kiter akan ader Malaysia Baru... Malaysia yang bebas, maju dan berjaya... Tanpa kasta, tanpa dewa dewi, tanpa Menteri dan ahli politik yang bangang nak mampus.... Dan tanpa "Wak Doyok" ...  Hahaha

So... Itulah harapan sebenar Wawasan 2020... Dan 5 tahun ja lagi nak sampai.... Hahaha

Ader paham ka?

4 comments:

  1. Mungkin memang Chedet punya rancangan ni, takpe perancangan Allah mengatasi segala-galanya. Sbb aku pun mmg tk berharap dah keutuhan PR selepas ni. Lagilah naik sheikh tuan guru kita, boleh jadi ketua pembangkang lagi. Geng Ustaz kan suka jadi pembangkang, buat apa menang pilihanraya dan g Putrajaya. Aku pun rasa rehat la kejap geng progresif dalam PAS, latih pelapis baru dan bior je geng ustaz ni yang mengemudi bahtera PAS, ceh. Gaduh dgn geng ni buat penat dan jadi marah ada la. Kita kumpul kekuatan semula, lawan tetap lawan. Apa yg org lakukan kat Anwar, tak mampu balas di dunia, akhirat pasti akan tiba. Kalau ada geng agamawan sendiri percaya dan tidak bersungguh2 membela dia, jgn permainkan hudud dan Islam la, mari check diri sendiri dulu.

    ReplyDelete
  2. ....


    (( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    (( UMNO Penjara Anak Muda )) - Anak Muda Sangat Marah Dan Berdendam Dengan UMNO...

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    Gambar Dan Video Anwar 'Diseksa' Di Penjara Akan Diedar Dan Diprotes Habis-Habisan!!!

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    Rakyat Malaysia Sokong Azmin Jadi PM...Tolak Parti PENJARA UMNO

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<

    ReplyDelete
  3. "We shall not flag or fail. We shall go on to the end. We shall fight in France, we shall fight on the seas and oceans, we shall fight with growing confidence and growing strength in the air. We shall defend our island, whatever the cost may be. We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing-grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills. We shall never surrender!" Sir Winston Churchill

    ReplyDelete
  4. 5 tahun - lebih kurang 1800 hari saja
    dah tua tua banyak duk pikia' bekai sebelum nak dimatikan oleh Allah
    takut oi kalau masih idup lagi pun dah jadi beban kepada yang hidup
    nak baca Quran sendiri tak reti nak harap orang
    selalunya orang doa lebih baik mati dari idup menyusahkan orang
    bole paham ka

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja