Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

02 September 2018

Anwar Ibrahim Pun Tamak Juga

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... kebuloq nak jadi PM... dulu jatuh pun pasai percaya sangat ngan citer-citer orang yang sekeliling dier... lagi takmo nak sedar...

Tambah sekarang ni adee hubaya macam Rafizi Ramli... Hanyut Anwar Ibrahim lagi sekali... cucuk sana sini ngelejat la Mat Nuar ni.... Hahaha

Nak jadi PM... tapi nak rembat kerusi orang lain.... adoilah... kerusi anak bini tak berani pulak nak usik.... spesis ngarut ja ni... lagi ngarut dari Mamak Bendahara Mahathir Mohamed... hehehe

Aper pon.... kalu betul la konon nak jadi juara rakyat... sebenarnya tak perlu pon nak jadi PM .... adee banyak cara lain.... tapi yer la... kemaruk dah lama.... hahaha ... gian dah lama... angau dah lama....

Pi la suruh Wan Azizah atau Nurul Izzah kosongkan kerusi.... aper giler nak suruh orang lain bagi line.... adoilah .. takkan la nak susun Bini, Anak dan Suami dalam Parlimen.... giler aper... takkan la nak susun dalam kabinet...

Ini lagi terus spesis giler kuasa ni.... hahahaha

Hahahaha... jom kita layan kegilaan ini dengan pop corn dan air kola....

Banzai.....

17 comments:

  1. Patut wanjijah tu bg la ruang kt suami. Jadilah isteri peneman PM(kalau nuar PM lah).

    Tak boleh nak sabar kejap. Tun dh tua pn. Bkn nk memerintah sgt. Nk bantu negara je.

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nuar akan jadi PM ke? selagi Mahathir hidup jangan mimpi Nuar nak jadi PM. semua orang tahu Mahathir memang licik dalam berpolitik dan bijak mengambil kesempatan dari kelemahan orang lain

      Delete
  2. Nepotisme jadi darah daging politik Melayu. Kalau tidak nepotisme naik kronisme. Kalau layak dan bikin maju macam anak beranak Sidek menang Piala Thomas 92 dulu aku respect. Tapi kalau hanyut tak payah tamak. Bagi pada yang layak dan mampu buat yang terbaik.

    ReplyDelete
  3. Berlomba-lombalah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan surga yang luasnya seluas langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang beriman kepada Allah dan Rasul-rasul-Nya. Itulah karunia Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya.
    Dan Allah mempunyai karunia yang besar.

    dah tua merega pung
    syukur Allah bagi tak nyanyok
    kuranglah bab dunya ni
    Berlomba-lombalah untuk buat bekalan di akhirat pulak
    jnagan lalai nanti menyesai
    nak urut misai tak da misai

    kan nabi ajar satu doa
    ya Allah janganlah Engkau panjangkan umur kami/aku sampai umur yang hina/nyanyok/lemah

    takut anakanak benci n selalu mengharapkan agar kita dimatikan cepat
    sebab masatu kita dah tak boleh urus diri sendiri macam budak kecil
    yang jadi masaalah anak anak nak dukung kita tak larat
    masnusia amat dzolim b boddo

    ada paham ka

    ReplyDelete
  4. Biar la dia. 20 tahun kot kuar masuk penjara...

    Lagi 1... yg senyap tak cerita apa tu tak semestinye dia tak tamak nak jadi pm... tu lagi bahaya. Baik la jadi rapizi pumpang pumpang depan2 dan ajak debat... bukan sembang belakang dan nak tikam orang itu ini...

    ReplyDelete
  5. yg ini gua tak setuju dgn lu. wan azizah dan nurul izzah dapat kerusi tu adalah hasil pengorbanan mereka dan tidak timbul isu kronisma. rasanya lu pun tahu perit jerihnya pengorbanan.

    ReplyDelete
  6. Teman yakin wan jijah akan beri laluan kpd DSAI. Tak munasabah langsung bila tiga beranak duk dlm parlimen.

    Kita tunggu dan lihat je permainan dan percakapan serta tindakan politik DSAI

    ReplyDelete
  7. Pelik aku. Yg aku nampak berusahanye rapizi. Sanggup berdebat. Sanggup berdepan. Ko ingat ni najibi atau pemimpin bn lain kah? Sama la kita ni pun... kita ni pendokong reformasi... ada bezanye kita dan penyokong bn atau pas... no yes man...

    Lagi satu la... kejap je yek kamu lupa susah payah dsai 20 tahun... dah la usaha kita ni pun tak seberapa... sembang mengalahkan dsai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong. Tapi kena accept jugak bila dikondem tamak ter. Kalau tak kena jadi yes man bro! Lawan tetap lawan baru demokrasi tul tak?

      Delete
  8. dengki ni permainan syaitan..kak wan/nurul 20 thn menderita zahir dan batin..mereka berusaha tanpa lelah dan layak jadi wakil rakyat..perlu apa mereka lepaskan jawatan sebagai mp..?..ada masaalah ka kalau kabinet 3 beranak..?..jgn create persepsi jahat tuan..salam dari marikh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak susah pun depa .. duit berkepuk bukannya makan pasir pun kat rumah

      Delete
  9. Hang pernah masuk penjara 10 thn? Brrpada2 la sikit nak mengata org

    ReplyDelete
  10. 1. Aku tak paham kenapa org suka sangat pesan dah tua2 tu banyak2kanlah amalan akhirat. Ustaz2 pun suka guna modal ni. Nak di khabar bodo kang kecik hati. Setiap amalan/perbuatan tu akan di nilai di sisiNya. Ko sangka dok atas sejadah ja br boleh masuk syurga? Kalu gitu baik Nabi suruh sahabat2 duduk atas sejadah ja. Ni kita baca semua ada kerja masing2, ada berniaga, ada itu ada ini. Tolonglah jauhi sifat bodoh gini.

    2. Memang nampak anwar agak tamak. Usah di alas dengan dah lama duduk dalam lah. Tak payah main sentimen sangat. Declare je awal2 azizah / izzah akan lepaskan kerusi utk saya masuk ke gelanggang semula. Ni semua buat aku teringatkan bila nak set tarikh pru15. Sama mcm bn xda batu.

    3. Yg takut sangat kalu jemin jd pm kenapa? Kalu lagu ni la, punya risau org lain sailang....betullah kata madet masa temubual di indonesia dulu. Janganlah jadikan diri tu wajib ke kerusi pm. Bukan apa, umur Tuhan tak pernah bagitahu bila berakhir. Buatnya awal dr madet, melilau pebyokong tu bersepah mcm anak ayam....hanya dia layak, habya dia layak. Wadehel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku suka baca komen... nak tergelak aku baca. hehehe

      Delete
  11. Kalau madet gol awal pulak camna? Mat nuar takdan jadi MP lagi susah. Kalau dua2 gol kompom abang Mat Sabu jadi PM. Baru tukar cerita baru.

    ReplyDelete
  12. DSAi jadi PM...jgn mimpi la.Dia tu ada dua karatek.Hanya orang yang tertentu faham perangai sebenarnya.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1