Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

31 August 2018

Sedikit Pencerahan

Bhai/DeeDee semua...

Gua nak kasik sikit pencerahan..... Ini apa yang gua tahu...

Malaysia memiliki lebih dari 10 agensi risikan yang beroperasi didalam dan diluar negara... Ader agensi risikan yang Kerajaan Malaysia akan mengaku yang ianya milik mereka... dan ader gak yang Kerajaan Malaysia tidak akan mengaku memilikinya...

Yang ini lu orang tak payah nak pecah kepala stadi bagai.... biarkan dier jalan macam tu ja....

Cumanya... ader agensi yang diletakkan dibawah seliaan eksekutif (yakni yang dibawah Jabatan Perdana.Menteri) dan segala urusannya biasanya adalah ditentukan oleh kehendak politik...

Adee juga agensi yang dibawah kuasa YDP Agong.... yang ini kuasanya meluas dan biasanya tidak dipengaruhi oleh kehendak atau sentimen politik... tapi lebih kepada keselamatan dan kedaulatan negara...

Ader guna yang bebas tanpa diletakkan dibawah mana-mana kuasa... tapi  masih melaporkan kepada YDP Agong... dan yang ini biasanya melakukan operasi senyap diluar negara bagi kepentingan negara... Dan yang ini operasinya melangkaui isu keselamatan dan kedaulatan..  malah ianya juga termasuk urusan ekonomi dan teknologi...

Dan gua nak bagitau jugak.... bahawasanya... walau dimana pun dalam dunia ni yang ader melibatkan kepentingan Islam .... disitu pastinya akan ader agensi risikan Malaysia yang terlibat sama ader secara terus atau menggunakan proksi...

Cakap jer di mana yang agensi risikan Malaysia tak pernah beroperasi... Asia Barat, Asia Tengah, Eropah, Blok Russia, Asia Timur, Asia Tenggara, Australasia, Pasifik malah sampai ke konflik di Afrika dan Benua Amerika...  Hehehe... banyak bos... cuma tak larat nak citer ja... even sampai ke Israel pon ader agensi risikan Malaysia buat kerja...

So.... ader orang tanya gua tentang MEIO.... yang ini gua tak minat nak ulas sebab depa bawah kuasa eksekutif.... mudah ikut telunjuk... huhuhu... cuma satu ja nak komen... harap SPRM tak payah la buat gempak media nak soal sorang-sorang Ketua Stesen ... sebab nanti akan mendedahkan risiko keselamatan dan operasi banyak "safe house" kita yang dikendalikan oleh Ketua Stesen ni....

Opps.... dah banyak sangat dah gua citer ni... hahahaha..... cukup la tu yer...

Esok gua kena bagi taklimat dan training skit kat intake baru operatif.... Melaka... here I come...

4 comments:

  1. Mcm mana nk join agensi risikan ni semua?

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Katakanlah: "Jika ada tuhan-tuhan di samping-Nya, sebagaimana yang mereka katakan, niscaya tuhan-tuhan itu mencari jalan kepada Tuhan yang mempunyai Arasy".

    macam yangbunuh saudar kita hari tu rakyat palastin
    tak ngnaku tapi berat arah syak kerja buat yahudiii
    ai jolo tak dapat lagi ka
    punya banyak pasukan khas s5 takkan tak jumpak kesan
    kalau nak menikah pun kena pakai pasukan risek n kerisek
    ada risek untuk kebaikan ada jugak untuk kejahatan

    kerajaan manusia dipenuhi anggota yang bercampur aduk busok n wangi
    begitu jugak pemimpinnya
    kalau ada tuhan lain selain Allah tentu alam ni udah binasa kerana
    tuhan tuhan tu akan berperang macam pemimpin manuisa lani

    bab israel tu walau ada jugak ops5 kita
    tak bnayak snagat impakkk
    israel maseh terus sombonggg
    dulu pakatan kata amano niaga ngan yahudi lani paktan msaeh lagi
    ke terus niaga
    jangan tambah pernagai munapik

    ReplyDelete
  3. Risikan politik bawah JPM macam MEIO boleh dedah salahguna kuasa atau dijadikan alat untuk seleweng? Bukti yang ada ex KP MEIO tidak berbaloi bayar gaji perisik tapi seleweng duit cukai aka duit PRU14. Umno pun tak berani nak tuntut wang 12j diseleweng. Tak macam kes serbu rumah Najib.

    ReplyDelete
  4. wow risik punya hebat benor boss... kapal terbang hilang sapai la ni x jumpa2. apa cerite tu

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1