Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 August 2018

Dana Agensi Risikan

Bhai/DeeDee semua....

Malaysia mempunyai lebih dari 10 cabang agensi risikan... Sori... gua tabley kasik tau berapa banyak sebenarnya ... cuma hanya ader beberapa sahaja yang lu orang mungkin tahu seperti Cawangan Khas (SB) dan Risik Tentera (MIO) ....

Ader agensi risikan milik Malaysia yang beroperasi didalam Malaysia dimana bidang kuasa mereka hanyalah dalam negara sahaja... dan ader juga yang beroperasi diluar negara .. malah ader yang beroperasi didalam dan diluar negara secara efektif...

Biasanya dana operasi bagi semua agensi ini adalah dari banyak sumber ... dana kerajaan mahupun dana "sumbangan"... so bagi agensi-agensi yang lu orang ketahui... dananya biasa diaudit dan direkodkan...

Tapi...

Tapi bagi agensi-agensi risikan milik Malaysia yang selalunya dinafikan keterlibatan Malaysia didalamnya... dana yang digunakan untuk semua operasi biasanya tiada rekod... ini untuk tujuan keselamatan...  dan dana-dana ini adee pelbagai sumbernya...

Macam Agensi yang mana gua pernah berkhidmat... kami ada dana operasi yang tidak terhad dan kami tidak akan simpan "money trail" untuk mengelakkan ianya dijejaki...  tambah pula kalu melibatkan operasi gelap sama ada didalam mahupun di luar negara...

Jadinya....

Gua takmo nak komen lebih pasai MEIO yang dah kantoi dan sekarang ni SPRM dok semak semua transaksi kewangannya... itulah masalahnya kalu agensi macam ini terlibat jauh dalam politik dan partisan.... so pandai-pandai lah....

Jangan kerana nak telus sangat sampai musnah jaringan risikan dan keselamatan.... Adoyailah....

8 comments:

  1. Sesungguhnya Kami telah mengemukakan amanat kepada langit, bumi dan gunung-gunung, maka semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan mereka khawatir akan mengkhianatinya, dan dipikullah amanat itu oleh manusia. Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat bodoh,

    kerajaang manusia lemah
    itu pung ada hati nak lawang perintah kerajaang Allah

    belagak pembela penegak keadilan tapi 1/2 hati saja
    kerajaang kuat nak menindas kerajaan lemah
    itulah hakikatnya depan mata

    apa jamnian duit duit tu semau tak disalah guna tak kira
    atas alasan apa pung
    op ka uh ka
    manuisa n duit macam kucing n ikang

    ReplyDelete
  2. nak buat mcm mana bro. Dia buat kerja utk politik. Sampai masanya, dh takde kuasa.. Jadi kambing hitam lerrr..

    bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Ini semua salah Dato Seri Najib Tun Abdul Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI JAWAPAN YG SGT TEPAT UTK SEMUA MASALAH NEGARA.... BETUL SEPERTI RAMALAN SHEIKH MAHMUD MAJZUB PD 2008 DULU.

      Delete
  4. dana utk perisikan ni mestilah dtg dr krjn,, mana boleh dtg dr pelbagai sumber,, nnt akan ada unsur2 bias la pulak,, takut terjual pulak negara ni akibat dibeli oleh negara lain yg berkepentingan.

    ReplyDelete
  5. Bro, ada > 10 pun pun tak guna lah kalau level dia sama dengan MEIO yang kecoh sekarang ni. Jaga money trail apanya kalau security guard pun boleh ambil duit tu sewenang-wenang. Tubuh bos tu pulak sihat semacam. Panggil press buat PC tapi tutup muka pakai kertas. Spy apa nya tu bro. Geng2 spy ni pulak baru 2-3 dah pecah lubang yang duit yang disapunya lagi besar.

    ReplyDelete
  6. Baik angkat mr bean jd ketua risikan drp si hasanah. Wat a bloody joke

    ReplyDelete
  7. Risik politik kena overhaul agensi luar sampai dalam. Kalau risikan neutral buat apa bawah JPM? Patut bawah YDPA.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1