Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

24 October 2013

Securiforce Sdn Bhd Perlu Bertanggungjawab

Bhai/DeeDee sekalian...

Gua masih lagi menunggu aper komen Maznah Hamid selaku pemilik Securiforce Sdn Bhd atas kejadian rompak dan bunuh yang berlaku di Ambank USJ semalam.


Menarik perhatian gua, dikhabarkan bahawa kad pengenalan suspek (pengawal keselamatan tersebut) adalah palsu dan tiada dalam rekod JPN.

Persoalannya sekarang ini ialah bagaimana seseorang pekerja kawalan keselamatan boleh terlepas dari tapisan keselamatan tambah lagi yang berkaitan dengan penggunaan senjata api.

Adakah KDN dan Cawangan Khas juga cuai dalam menyiasat dan menentusahkan latar belakang seorang pekerja keselamatan bersenjata.

Adakah ada unsur-unsur rasuah dalam semua perkara ini. Harap SPRM boleh campurtangan menyiasat Syarikat Securiforce Sdn Bhd, Kementerian Dalam Negeri dan juga Cawangan Khas bagi menentukan bahawa tiada unsur rasuah atau salahguna kuasa berlaku.

Sementara itu wajarlah KDN menggantung operasi Syarikat Securiforce Sdn Bhd sehingga semua kakitangannya disiasat dan disemak sepenuhnya latar belakang mereka. Itupon kalu KDN ader telur la nak buat camnie... Sebab kita tau Maznah Hamid tue siapa dalam Wanita UMNO..



Tambahan:

Gua dapat maklumat juga tadi bahawa Syarikat Western Digital di Kelana Jaya juga menggaji ramai pekerja asing sebagai pengawal keselamatan yang tak sah (tanpa permit dan visa kerja). Harap pihak berwajib dapat mengambil tindakan tegas.


17 comments:

  1. Bhai...

    Tunjuk gambar majikan tu kira oklah... tapi siap tunjuk gambar hari raya suspect sekeluarga buat apa... tapi bukan blog nielah, blog lainlah...

    COBOL

    ReplyDelete
  2. Salam C++

    Awal2 lagi Yong gak agak pengawal keselamatan ini PATI dari Filipina atau Indon.

    ReplyDelete
  3. Klau tak salah aku, dia ni kan besan si Najib? Anak dia kan kawin dgn anak Najib dgn bini dulu. Maaf klau kenyataan aku salah ya...

    ReplyDelete
  4. Ibu mertua Nizar Najib, anak sulung Najib Tun Razak. Adakah tindakkan atau siasatan akan diambil keatas besan Najib ini? Tungguuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  5. Bhai...

    Gambar family suspect tu dah dicover... baguihlah tu...

    COBOL

    ReplyDelete
  6. kalau dengar cerita prosedur untuk ambil pengawal keselamatan ketat tapi kalau tengok yang duk nampak depan mata entahlah

    ReplyDelete
  7. A'kum C++

    Ape ke jadahnya diambil PATI jadi pengawal keselamatan. Gila punya syarikat!

    Rupanya orang kuat UMNO ni buat apa pun boleh. Mereka berada di atas dari undang-undang.

    ReplyDelete
  8. tunggu laporan / kenyataan polis dulu bro...jangan cepat buat rumusan

    ReplyDelete
  9. Patut la selamba je tembak pakai IC palsu..

    Check kat JPn takda Check kat SPR pon takda hahah aku ingat dia nih kad pengenalan zaman Mahathir dulu..

    Mana dia dapat kad pengenalan ni? takda background check syarikat ni.. mungkin sebab nampak melayu kot bukan indon atau bangla.. Hebat penyamaran pak guard ni.. Mungkin juga dia pakai topeng ala-ala mission impossible juga..

    ReplyDelete
  10. Bhai/DeeDee sekalian...

    Thanks sebab prihatin... Ini bukan kes terpencil... Ini bukan kes melibatkan mangsa sahaja... Boleh jadi dimasa depan kita pula akan dijadikan mangsa...

    Kepada PL/1Period...
    Hahaha.... nak tunggu laporan yang dah disensor ka.... hahaha... Bhai... gua dah lama dalam agensi... dan dah tamat perkhidmatan pon... jadi gua cukup tau yang macam mana yang akan keluar jadi laporan nanti.... Hahaha....

    By the way.... KDN pon tabrani nak usik syarikat keselamatan nih... aper macam....

    ReplyDelete
  11. bro, sape maznah hamid gemok ni? cuba cer cket kt kitorg bro. apa..dia ni mcm pangkat ayahanda ker? pukida line?

    ReplyDelete
  12. jawapan Securiforce disini
    http://wubra.blogspot.com/2013/10/securiforce-difitnah-motif-politik.html

    ReplyDelete
  13. Semalam, Kementerian Keselamatan Dalam Negeri, KDN membatalkan lesen syarikat PEMBEKAL pengawal keselamatan menembak mati pegawai bank di Subang Jaya, Selangor.

    Syarikat itu dikenali ramai, cuma KDN tidak mengumumkan nama syarikat dimaksudkan. Namun saya percaya orang awam dan kakitangan bank mengetahui perincian syarikat terbabit.

    "Kementerian mendapati syarikat kawalan keselamatan itu mempunyai lesen untuk menggaji pengawal keselamatan yang menggunakan senjata api tetapi pengawal keselamatan (suspek) itu tidak ada lesen membawa senjata api," ujar Timbalan Ketua Setiausaha Kanan KDN, Datuk Alwi Ibrahim.

    Dalam keadaan terdesak, syarikat sama kemudian mengemukakan permohonan untuk melakukan tapisan keselamatan bagi suspek, sehari selepas kejadian pembunuhan berlaku.

    Pelik sungguh.

    Saya berharap KDN secara telus akan mendedahkan kepada umum nama syarikat pembekal pengawal keselamatan kini menjadi suspek membunuh itu kepada umum. Apakah mahu disembunyikan? Fakta itu pentng untuk diketahui oleh semua rakyat Malaysia kerana kehidupan kami dikelilingi oleh pengawal keselamatan.


    http://www.mazidulakmal.com/2013/10/kongsikan-lokasi-pengawal-keselamatan.html

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum...can I say sthing.hentikanlah menfitnah sesama islam...buat malu kaum melyu je.btw, its not datuk maznah's company.biarlah pihak yg bkuasa yg bertggjwb mjlnkn tugas mereka..wallahualam
    - mizz khalifa

    ReplyDelete
  15. Lu sendiri tak de telor mana lu punya identiti, Itu Cipan, Tenuk Tapir tu spesis babi. Jadi lu punya identiti keturunan babilah kut. Sebab lu punya cerita semua main tembak je tak betul. Wa dekat luar ni tau apa sebenar yg jadi....lu memang penipu. Ini kah penyokong2 kuat Pakatan kaki tipu. Serupa dgn dia punya parti jugak. Tuduh orang tanpa usul perisa, memang keturunan makan semut punya kaki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu nak cover company umno ke? tak nak bagi tau company kroni umno ni di lindungi?

      Delete
  16. fitnah dan menipu.berita angin di jadikan fakta utama..memang tak menghairankan pun kalau ianya sumber dari portal pembangkang di malaysia.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1