Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 October 2013

PAS Patut Ikut UMNO

Bhai/DeeDee sekalian...

PAS patut ikut UMNO yang telah mengeluarkan arahan bahawa tiada syarat kelayakan akademik untuk bertanding pemilihan parti.. Sungguh... Memang PAS patut buat camnie...

Sebab aper... Supaya boleh ditegaskan bahawa hanya yang faqih dalam ilmu agama sahaja yang layak bertanding ... Barulah senang skit nak menang jawatan dalam parti..

Kalu nak lagi best... Kena pastikan yang calon-calon untuk pemilihan parti mesti lepas ujian kelayakan dalam ilmu hafazan... Sekurang-kurangnya tujuh juzuk... Baru lah mantop.. Baru la orang lain nampak yang PAS memang layak memimpin umat Melayu...

Barulah PAS boleh terkedepan dari UMNO yang memang ramai pemimpinnya yang tunggang langgang baca ayat lazim...

Hahaha... Gua takmo nak sambung... I rest my case my lord..... Hahahaha

Banyak sangat yang gua tau pasai inner circle dalam PAS nih.... Yer la... Bukan setakat gua jadi ahli biasa... Malah pernah pegang kepimpinan pemuda kawasan selama sepenggal .... Jadi lebih baik gua diam dan perhati jer... Hahaha... Bukan senang nak lihat terbongkang depan mata... Tambah lagi gua dah ader dalam PAS dimasa PAS dipandang serong oleh orang ramai sampailah kepada PAS pernah dapat sanjungan ramai orang.... 

Bukan macam bebudak PAS yang baru rasa duduk dalam PAS dalam sepuluh sebelas tahun nih... Dizaman PAS tengah maju jaya.. Jadi tue yang diorang ngelejat tak tentu hala biler kena kritik mender... Hahaha... Hingus pon tak kering lagi... Hahaha...

Gua keluar dari inner circle kepimpinan PAS Kawasan XX XXXXX pon sebab pada tahun tue (1998) dah start ader puak dalam PAS yang kerjanyer nak cantas orang lain supaya boleh diorang naik... Alasan yang dibagi dek diorang aderlah sama macam alasan yang ader sekarang.... Hahahaha ... Lawak siot... Mentadbir pon tak reti ader hati mau pegang jawatan la puak-puak nih.... Janji faqih... Hahaha

Sebab itu la puak-puak nih cukup teruja biler Hassan Ali masuk PAS... Terus lantik dan julang sampai level Naib Presiden tue.... Hahaha ... Lawak siot... Biler semua tue jadi sejarah....

So ini nasihat gua kepada bebudak baru yang masih berhingus dalam PAS yang dah naik tocang nakkan jawatan... Wei... Cermin diri lu dulu... Lu sendiri pon tau yang lu memang "FAILED" dalam mentadbir.. Tapi stakat lu faqih dalam Ilmu Agama nih tak la membuktikan lu faqih gak dalam mentadbir... 

Ader paham ka? Oh yer ... Dalam kes lu orang takper la... Ader masalah pak mertua boleh kasi tolong selesaikan.... Hahahaha


6 comments:

  1. hahaha....bagi kow2 punya kat puak2 yg so called ostaz2 ni. Gua takmo kutuk sbb gua dah muak sgt dah. Lgi pun sape la gua ni nak lawan dorang...dorang ade air jampi....hahaha

    ReplyDelete
  2. when all my shipmate are fool

    destroyer coming

    ReplyDelete
  3. Mungkin perangai buruk orang Melayu kot? dalam UMNO dalam PAS dalam PKR.. bahkan kompeni sekalipon..

    Macam PAS tempat aku calon PRU yang sebelum tu menang tak dicalon utk PRU lepas ni..sebab muka pon payah nak nampak lepas dia menang dan banyak komplen orang ramai... boleh pulak buat sabotaj dalam PRU lepas..

    Tu aku malas nak bagi komitmen jadi ahli parti memana.. Lantak la ko nak label apa.. ukhwah ke ummah ke apa.. borang Pas yang dah diisi pun aku tak hantar.. Malas nak terlibat dalam benda2 politik begini.. Kalau nak pertolongan apa2 teknikal ke apa no hal.. tapi bab2 pengurusan cantas mencantas puak muak ni.. aku cukup penat letih.. tak kira UMNO, PKR, PAS, DAP ke atau apa saja pertubuhan..

    Politik kat pejabat company lama pon bosan juga.. ada jenis kipas sana sini.. Haish memang sesetengah melayu macam tu kot?

    ReplyDelete
  4. Bhai..
    pas jd gini mesti ada punca
    pas jd gini sbb itu punca/KAPLA
    itu kapla ramai blogger masih blurr
    itu kapla ramai org was2 & ragu2 la
    takut mahu hantam konon takut dosa
    itu dosa khianat/fitnah/auta bgmn?

    tapi Bhai..
    gua tahu lu tau itu kapla
    itu kapla ayo yoo sgt kuat sndiwara
    slalu cium dahi/kapla itu org tua
    sbb itu kapla sudah lalok pil$ kuda

    Bhai itu aa..
    itu Din2 aa..itu sume kacang putih
    itu Din2 macai ja,inguss lg mleleh
    itu Din2 sume wajib back-up/cover itu kapla agar nampak very2 fakeh & very2 warakSoleh

    inguss mleleh pon prasan fakeh
    umno sgt suka dgn ini fakeh2
    sbb sgt mudah disembelih..

    ReplyDelete
  5. akibat tiada ikhlas & kejujuran dalam perjaungan islam tapi hanya semata-mata demi perut,tembolok & kuasa juga jangan lupa bawah perut maka perjuangan jadi kerja setan ! period ;)

    ReplyDelete
  6. 3:104. Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung.

    jadilah kamu sebahagian dari golongan ini

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1