Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 December 2022

Banjir Kali Ini Dikatakan Sebab Bala?

Bhai/DeeDee semua...

Tadi gua pi Pasar Kemaman... sajer jer bersembang dengan kengkawan peniaga kat situ... Gua memang kenal dan tahu apa fikrah politik kengkawan peniaga di pasar tue... ader yang pro BN... ader yang totok PAS ... ader yang Pakatan Harapan...  Ahh.. semua tu biasa la...

Cuma satu jer yang lawak .... biasa kalu ader banjir di Kemaman... sorang kawan gua nih yang meniaga di Pasar Chukai Kemaman nih selalunya akan cakap banjir macam nih ianya adalah ujian... dan dier memang totok PAS ...

Tapi kali nih bunyi dier dah lain... Dier kata tadi banjir nih semua adalah bala... Bala sebab angkat pemimpin kaki liwat dan tolak ulamak jadi pemimpin....  Gua gelak jer kat dier... gua cakap betul ka pemimpin kita kaki liwat... dier kata yer... jadi gua tanya balik... lu nampak ke dier liwat? ... dier kata Mahkamah kata ianya liwat....

Gua kata... ala ..... Mahkamah pun boleh kata Adnan Mansor tak makan rasuah walaupun pemberi rasuah dalam kes Adnan Mansor tue di sabitkan kesalahan memberi rasuah.... hahaha

Hahaha... gua cakap kat member gua tue... semua banjir nih sama jer dari dulu sampai sekarang... bala dan ujian... Bala sebab kita tak jaga alam nih... kita tarah hutan... kita tebang balak tak terkawal... kita lepaskan sisa gas karbon yang banyak ke udara... tu yang cuaca berubah giler tue...

Ujian pulak kat kita sama ada kita redho atau tidak akan banjir nih... Kita ingat ker idak kat Allah Taala... Ujian kepada yang tak kena banjir (supaya bantu orang lain yang kena) ...

Last sekali.... gua tibai member gua tue... dengan persoalan nih...

Kalu PN menang pun hari tue... yang jadi PM adalah Muhyiddin Yasin.... biler masa pulak Abdul Hadi Awang akan jadi PM10 .... mimpi la....  hahaha.... dan kepada Muhyiddin Yasin... gua cakap Nika Gee kirim salam.... Hahaha

Bara dier tadi... air muka dier berubah.... Hahahaha... Oh yer... kedai dier sebelah kedai jual ayam di bahagian tengah Pasar Kemaman...

HAHAHA



6 comments:

  1. Tiap2 tahun banjir dari dulu lagi tu bala PM mana pulak yang meliwat?

    ReplyDelete
  2. Bhai pelepasan gas karbon takde kena mengena dgn perubahan iklim. Itu semua agenda nak kenakan cukai karbon. Hujan semakin kerap sebab pancaran matahari semakin kurang yg dikenali sebagai soltis iaitu setiap beberapa ratus atau ribuan tahun matahari semakin sejuk. Akibatnya kelajuan angin semakin kurang dan taburan hujan di negara kita dan nusantara semakin kerap. Sebab itu ribut tropika di carribean dan filipina semakin kurang dan kekuatannya pun agak lemah. Gua tahu lah lah bhai sebab gua ada kebun getah. Sejak sepuluh tahun kebelakangan ini kadar hujan bertambah dari tahun ke tahun. Ini semua fizik bhai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebun Getah ada musim luruh.... semua daun luruh... hehehe

      Delete
  3. 1 dunia ditimpa bala tapi tak perasan ka???
    ynag tajam pikir saja dapat rasakan
    idup kat bumi Allah nak kurang ajar ngan Allah
    memang nak mendapat la

    Sebagaimana (Kami telah memberi peringatan), Kami telah menurunkan (azab) kepada orang-orang yang membagi-bagi (Kitab Allah),
    (yaitu) orang-orang yang telah menjadikan Al Qur'an itu terbagi-bagi.

    yang puak kapir ngan perangai depa la
    ynag puak Islam pula ada ynag pakai hukum Allah separuh tolak separuh

    yang pasti semua PM asal dari amno
    bangsa agama negara slogan saja
    amalnya haprak
    lani pakat tengok pakat rasa bala demi bala
    macam ni punya amal mana ada barokah

    ada kotak bnayak petai
    ada otak tarak pakai

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1