Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 October 2011

Karut

Konon berhimpun nak mantapkan aqidah... tapi takder pon puak-puak yang berhimpun nih nak tegakkan undang-undang Allah.... karut semuanya.. plastik sungguh... setakat berlakon boleh la woi...

Hassan Ali tue katanya ader banyak bukti yang DUMC terlibat nak memurtadkan orang Islam.... mana buktinya... takkan dah simpan dalam kotak kot... Cukup la Ezam Mohd Noor jer yang jadi bangang ader 6 kotak bukti... lancau la... kalu ader bukti awat tak kasi kat JAIS... awat JAIS tak dapat buat pendakwaan....

JAIS kononnya tak dapat buat pendakwaan pasai pesalah (kononnya) tak mahu bekerjasama... wei... mana ader dalam dunia nih pesalah nak bekerjasama untuk urusan pendakwaan dier... bodoh ker aper... Cukup la kalu dah bangang tue... Jangan la bangangkan orang lain...

Lagi satu... itu loyar buruk Zulkifli Nordin tue... kata ader gak banyak bukti... cakap berdegar-degar... tapi habuk pon tarak... hampeh.... Samer gak ngan Harussani.... cakap ader bukti 250 ribu dah masuk Kristian... tapi... mana bukti...

Lagi satu.... yang geng-geng nih dok risau orang Islam murtad tue.. gua nak tanya.. ader ker geng-geng nih buat kerja dakwah.... dakwah kepada orang Islam dan bukan Islam.... setahu gua takder nyer...

Diorang sumer nih... nak buat kerja tarbiah kepada orang bukan Islam pon tak pernah.... dan pulak tue... geng-geng ini la jugak yang asik dok larang orang bertazkirah... berceramah agama dan menyampaikan dakwah...

Sori la... pada gua... punca utama orang Islam murtad... hanya satu sebab jer... sebab kewangan... sebab ekonomi....

Sebab itulah ader hadith Rasulullah yang mengatakan bahawa "kemiskinan itu boleh membawa kepada kekufuran" .... biler orang Islam mintak bantuan ngan Pusat Zakat atau Baitulman.... macam cilakak punya la susah nak dapat... birokrasi melampau... dokumentasi tahap giler... Muallaf pun susah gak nak dapat bantuan... sedangkan Muallaf sepatutnya ader peruntukan ... ini tidak... semua macam haram jadah jer...

Yang peliknyer... duit zakat yang banyak tue ... susah sangat nak diagihkan... tapi boleh plak dengan senang dimasukkan ke bank untuk ambik faedah/dividen (bunga/riba).... pelik aaa...

Dulu gua ader pernah bawak seorang sahabat (berbangsa India) untuk berurusan mendaftarkan masuk Islam.... tapi pegawai kat Jabatan Agama tue kata kat member gua tue.. yang dier kena bersunat dulu dan lancar membaca Al Fatihah baru boleh masuk Islam.... gua kata giler punya kerja nih...

Last-last sekali... gua yang mengislamkan dier nih.... ajar mengucap dua kalimah syahadah... biar pon tarannum dier tak berapa kena... tapi takper... hidayah Allah dah sampai kepada dier... La nih.. kawan gua tue dah jadi Daie dah... dier plak yang sekarang nih mendakwahkan orang lain masuk Islam.... dan dier pon tak mendaftarkan keIslaman dier kat Jabatan Agama... sebab pada gua dan dier... pendaftaran kat Jabatan Agama nih... setakat atas kertas jer... tak penting pon..... Yang penting Allah tau yang dier dah Islam...

Sebab itu la gua nak kasi tau semua nih.. bahawa program HIMPUN nih... memang karut... cuba tanya... berapa ramai dah yang puak-puak HIMPUN nih dah tarbiahkan untuk masuk Islam.... silap-silap takder pon.... berlakon boleh la woi....

Karut

No comments:

Post a Comment

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja