Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...
Get Your FREE Helium Hotspot

25 July 2021

Azhar Harun Yang Semakin Mengarut

Bhai/DeeDee semua...

Gua sedih... gua cukup sedih bilamana seorang kawan gua yang dulunya berintegriti dilihat semakin mengarut... Azhar Harun aderlah kawan gua... dan gua tak sangka biler Azhar Harun menjawat jawatan Speaker Dewan... terus Azhar Harun jadi semakin mengarut...

Ntah apa la dealnya,..

Sampaikan kontra dengan apa yang selama ini dier tulis dimana-mana... tak kisah la dalam blog Art Harun dier atau tidak...

Pening .... bagaimana seorang yang dulunya bagoosh... terus berubah 180 darjah sampai kita rasa langsung tak kenal dah dengan dier... Adoilah...



7 comments:

  1. Kalau kena duitnya dan pangkat, pak2 haji dan tok2 guru pun sanggup jadi tukang spin dan tukang halalkan yang haram, haramkan yang halal. So, mamat ni yang selama ini berpura2 sebagai pejuang demokrasi dan moral guardian telah menunjukkan tembelang dia yang sebenar bila disogok dengan duit, jawatan dan pangkat. Tak hairan sikit pun aku bila dia yang kononnya bermoral tinggi boleh dengan mudah nya jadi musuh rakyat dan musuh demokrasi. Money and power will corrupt weak and immoral men. But atleast now we know that he is slimier than belut dalam lumpur! Moving forward we know who is our enemy. And that's a win for rakyat in GE15.

    Nick.

    ReplyDelete
  2. Tuan, peribahasa ada mengatakan bahawa "Anak sungai lagikan berubah, inikan pula hati manusia".

    ReplyDelete
  3. Fewlus bro fewlus!

    ReplyDelete
  4. Kaji lah balik umur persaraan wajib sektor awam dan swasta.

    Dalam masa 6 jam, 20 amaran terhadap doktor kontrak dari pengarah hospital

    Hartal Doktor Kontrak, penganjur mogok pada hari ini, berkata lebih 20 amaran telah dikeluarkan dalam jangka masa enam jam terhadap doktor kontrak kerajaan yang merancang untuk mengambil bahagian dalam tindakan perusahaan itu.

    Seorang wakil gerakan pekerja itu memaklumkan hal tersebut kepada Malaysiakini, dengan syarat enggan mendedahkan namanya untuk mengelakkan tindak balas kerajaan.

    Katanya, dia merasa terkejut dengan kecekapan pengarah hospital bekerja pada hari Ahad untuk menggagalkan mogok yang menuntut jaminan yang lebih baik kepada doktor kontrak.

    “Dalam masa enam jam, kami mendapat lebih 20 ancaman daripada hampir setiap pengarah hospital dan jabatan kesihatan negeri.

    “Ketika kami meminta sokongan mereka terhadap penderitaan kami, mereka semua membisu.

    “Tetapi tiba-tiba pada petang Ahad, mereka semua bergerak aktif dan bekerja (untuk menghentikan mogok),” katanya kepada Malaysiakini.

    Petang tadi, Kementerian Kesihatan juga berkongsi garis panduan di laman Facebooknya yang menekankan penjawat awam tidak dibenarkan mengambil bahagian dalam “perhimpunan haram”.

    Kata KKM, ini termasuk meninggalkan tugasan pada waktu pejabat untuk melihat atau menyertai perhimpunan.

    Elok lah dikaji semua sektor perkhidmatan awam supaya umur persaraan dikaji semula pada 55 tahun memandangkan ramai tenaga muda disemua sektor tidak dapat kerja. Bukan sektor perubatan sahaja kaji di semua sektor kerajaan. Dengan menyemak semula umur persaraan wajib kepada 55 tahun peluang anak muda mengantikan kerja yg dikosongkan oleh pesara wajib itu.

    ReplyDelete
  5. Bilakah sistem lantikan Doktor Kontrak ini bermula? Mengapa ia dimulakan?

    Sistem ini bermula pada bulan Disember tahun 2016 dengan kemasukan doktor kontrak pertama pada tahun tersebut. Ia diperkenalkan oleh Dato’ Sri Najib Tun Razak dalam pembentangan Belanjawan 2017 semasa era pemerintahan beliau.

    Menurut beliau, ia bertujuan memendekkan tempoh menunggu yang panjang dalam kalangan graduan perubatan sebelum memulakan tugas sebagai doktor siswazah. Masalah ini timbul lantaran ketidakseimbangan nisbah graduan perubatan.

    Lantikan kontrak era 2016 dan 2017 tiada pula kedengaran doktor kontrak mengelupor kepanasan. Mungkin keadaan masa itu aman dan tenang saja. Sebab nya aman mungkin beban kerja tidak banyak sebab wabak Covid 19 tiada masa itu. Yang pelik masa itu pembangang lansung tak ambil pusing pasal doktor kontrak ini.

    Bila Covid 19 mula melanda hujung 2018 hingga kini maka beban kerja para doktor memang tinggi dan memenatkan hingga sekarang ini. Pada masa ini pembangkang dan pembangang yang sama juga mula masuk jarum menghasut doktor supaya dilayan lebih adil dan saksama. Covid 19 menyebabkan tekanan bebanan kerja bertambah.

    Ini lah kerja kotor pembangang2 yg sama di Malaysia hasut, hasut dan hasut..!! Malah masa PH memerintah sektor awam hendak dikecilkan sebanyak 7% lagi doktor kontrak tetap tenang dan aman.

    Akhirnya walaupun masih dibelenggu kes fitnah jijik dan tiada kuasa pada dirinya Najib merayu doktor kontrak tidak mogok. Tidak pula bossku menghasut doktor kontrak mogok seperti pembangang2 di Malaysia.

    Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merayu kepada semua doktor berstatus kontrak supaya tidak melakukan mogok ketika kapasiti sistem kesihatan negara berada dalam keadaan kritikal pada masa pandemik ini.

    Menurut beliau, tindakan mogok akan memberi kesan kepada pesakit yang sedang bertarung nyawa di hospital.

    Eloklah di kaji balik umur persaraan wajib semua sektor sekurang kurangnya ada peluang kerja bagi golongan muda ini dan terjamin. Masalah lambakan pengangguran golongan muda boleh diatasi sebanyak mungkin.

    Sebab itu elok dikaji umur persaraan pekerja disemua sektor dari 60 ke 55 tahun.


    #gunaotakbukangunafitnahpersepsi

    ReplyDelete
  6. Bilakah sistem lantikan Doktor Kontrak ini bermula? Mengapa ia dimulakan? Tiba tiba Tun nak jadi champion 10 ribu lantikan tetap di zaman Tun Mahathir.

    Sistem ini bermula pada bulan Disember tahun 2016 dengan kemasukan doktor kontrak pertama pada tahun tersebut. Ia diperkenalkan oleh Dato’ Sri Najib Tun Razak dalam pembentangan Belanjawan 2017 semasa era pemerintahan beliau.

    Menurut beliau, ia bertujuan memendekkan tempoh menunggu yang panjang dalam kalangan graduan perubatan sebelum memulakan tugas sebagai doktor siswazah. Masalah ini timbul lantaran ketidakseimbangan nisbah graduan perubatan.

    Lantikan kontrak era 2016 dan 2017 tiada pula kedengaran doktor kontrak mengelupor kepanasan. Mungkin keadaan masa itu aman dan tenang saja. Sebab nya aman mungkin beban kerja tidak banyak sebab wabak Covid 19 tiada masa itu. Yang pelik masa itu pembangang lansung tak ambil pusing pasal doktor kontrak ini.

    Bila Covid 19 mula melanda hujung 2018 hingga kini maka beban kerja para doktor memang tinggi dan memenatkan hingga sekarang ini. Pada masa ini pembangkang dan pembangang yang sama juga mula masuk jarum menghasut doktor supaya dilayan lebih adil dan saksama. Covid 19 menyebabkan tekanan bebanan kerja bertambah.

    Ini lah kerja kotor pembangang2 yg sama di Malaysia hasut, hasut dan hasut..!! Malah masa PH memerintah sektor awam hendak dikecilkan sebanyak 7% lagi doktor kontrak tetap tenang dan aman.

    Akhirnya walaupun masih dibelenggu kes fitnah jijik dan tiada kuasa pada dirinya Najib merayu doktor kontrak tidak mogok. Tidak pula bossku menghasut doktor kontrak mogok seperti pembangang2 di Malaysia.

    Tun pulak nak jadi jaguh dakwa 10 ribu doktor diserap tetap era Tun jadi PM. Nak menipu pun agak agak lah Tun. Barapa ahli Pejuang sejarang, dolu menipu Agong ada juta juta tandatangan supaya PM di era BN letak jawatan. Dah tua pun menipu.

    Namun mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merayu kepada semua doktor berstatus kontrak supaya tidak melakukan mogok ketika kapasiti sistem kesihatan negara berada dalam keadaan kritikal pada masa pandemik ini.

    Menurut beliau, tindakan mogok akan memberi kesan kepada pesakit yang sedang bertarung nyawa di hospital. Tidak pula bossku ambil kesempatan jadi batu api dlm isu doktor kontrak ini.

    Eloklah di kaji balik umur persaraan wajib semua sektor sekurang kurangnya ada peluang kerja bagi golongan muda ini dan terjamin. Masalah lambakan pengangguran golongan muda boleh diatasi sebanyak mungkin.

    Elok dikaji semula umur persaraan pekerja disemua sektor kepada 55 tahun.


    #gunaotakbukangunafitnahpersepsi

    ReplyDelete
  7. Bhai speaker masjid lebih mulia dari speaker ni

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1