Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

17 May 2010

Satu Kerusi Parlimen Bernilai Berapa?

Bhai.... gua nak tanya lu la.... lu agak-agak la... berapa harga satu kerusi parlimen aaa... satu kerusi parlimen bernilai berapa? ... RM1 juta.... RM10 juta... RM20 juta... atau ... errr.... bergantung di mana lokasinyer... hahaha..

Okeh.. ini gua nak kasitau lu skit...

Kerusi Parlimen di Kedah dan Perak paling tinggi pon bernilai RM20 juta... paling cikai plak.. bernilai RM1 juta... (yang ini kena tanya Mohsin la.... hahaha)... Cuma kat Kulim jer ader lebih skit... dengar info cecah RM25 juta.... mode of payment... lu jangan tanya gua la... maybe ader yang lumpsum.. tapi dengar cerita... semuanya dibayar secara partial payment... berdikit-dikit... hahaha....

Tapi yang pasti... tiga kerusi DUN di Perak itu hari bernilai RM20 juta setiap satu...

Bagi kerusi Parlimen Wangsa Maju plak... hahaha... info gua dapat nilai kerusi tue cuma RM18.5 juta jer... itupon dibayar tiga kali... partial payment... biler dah dapat full baru la kerusi tue ditukar milik... hahahaha...

Tapi... itu untuk harga kerusi lompat... tapi kalu kerusi undi plak... hahahaha... satu kerusi bernilai tak kurang RM60 juta bhai.. di Hulu Selangor... kerusi Parlimen tue bernilai RM65.8 juta..... tunai... hehehehe...

Bagi kerusi Parlimen Sibu plak... harganyer jauh meningkat... cecah RM85.2 juta la bhai.... banyak tue... tunai gak...

Yang tak bestnyer... kalu kerusi tue jatuh dimiliki pelabur dier... takper la... kira untung gak.. tapi kalu kes Parlimen Sibu nih... hehehehe... rugi besor tue... terpaksa la umpan harga mahal skit untuk dapat kerusi lompat lagi nih... sasaran dah lari... macam mana nak cukupkan kuota 2/3 Parlimen nih...

PAS dan DAP ader banyak lagi kerusi Parlimen... PKR pon ader banyak gak... so.. gua cadangkan kepada UMNO/BN supaya sediakan tawaran bernilai paling cikai RM50 juta untuk satu kerusi Parlimen... sure ader orang PAS, PKR dan DAP yang akan gelap mata punya... hahahaha... dan sure gak boleh dapat kerusi lompat tue....

Biler dah menang 2/3 ... buat la pindaan undang-undang baru yang mengatakan bahawa semua yang melompat keluar parti ... tak kira dari parti apa.. secara otomatiknya menjadi ahli komponen Barisan Nasional.. baru la ngam...

oh yer... berbalik kepada cerita satu kerusi parlimen bernilai berapa? ... apa kata UMNO/BN buat secara open tender... boleh la semua orang tau berapa harga kerusi tue... hahaha... buat lelongan awam la.... hahahaha

2 comments:

  1. mat disco dancer(MDD)May 17, 2010 at 11:36 PM

    bhai,duit BN tak laku kat sibu,...!!!itu yg kalah tu.

    ReplyDelete
  2. Bhai MDD...

    Bukan tak laku... tapi BN bagi duit kertas macam yang orang Cina bakar untuk orang mati tue... hahaha....

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1