Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

10 July 2020

Pakat Kena Main Je La

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha.... memang pakat kena main je la... ader 2 kerusi ja... tapi power dier bukan main.... aura power dier masyaAllah... cuak semua Ostad dan Lobai.... hahaha... walaupun Ostad dan Lobai ader 18 kerusi.... Hahaha....

Sonyap tak terkata aper Ostad dan Lobai...  kita gelak jer....

Nampak sangat la mulut Ostad dan Lobai dah penuh dengan dedak.... sampai tak berani merengak ... membantah atau mengkritik.... Hahahaha.... malah isu tanam buluh dan minum minyak kelapa sawit pon Ostad dan Lobai pulak kali nih dok buat teruskan kempen tue...

Gua gelak jer...

Yang lagi lawak tue... biler orang viralkan isu PASTI dapat RM100k nih... yang dipublish dalam HarakahDaily dan JAKIM ..... terus HarakahDaily dan JAKIM delete berita nih... walhal berita nih benar.... Awat takut sangat ka ngan MCA???..... Hahahaha



10 comments:

  1. PAS (Parti Angkut Sampah) HAHAHAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  2. PRU Singapura PAP diramal banyak kehilangan kerusi... Parti Pembangkang berjaya menambah bilangan kerusi wakil rakyat

    Pengundi remaja tolak Parti PAP. Singapura need more young brave heart like Amos Yee.

    Hancur PAP hancur Lee Kwan Yew Legacy

    ReplyDelete
  3. Hanyalah yang memakmurkan mesjid-mesjid Allah ialah orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari kemudian, serta tetap mendirikan salat, menunaikan zakat dan tidak takut (kepada siapa pun) selain kepada Allah, maka merekalah orang-orang yang diharapkan termasuk golongan orang-orang yang mendapat petunjuk.

    orang yang benar beriman tidak takut selain Allah

    sama saja pkmb pas amnah bersatu pkr
    semau pakat cari kawan kapir untuk dapat kuasa
    sebab tu kapir berani lawan depa

    moga Allah bangkitkan pemimpin islam ynag berani tegak kan
    hak hak Allah ynag belum ditegakkan

    seruan iblis umat islam berpecah berjaya
    perintah Allah supaya umat islam bersatu
    ramai yang sanggah

    Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai,

    tak mau pakai

    ReplyDelete
  4. KES BUNUH KEVIN MORRIS KERJA FITNAH JIJIK ADALAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

    6 ke tali gantung kerana bunuh Kevin Morais

    Adik Kevin Morais, Richard di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur hari ini. Mahkamah Tinggi di sini, hari ini menjatuhkan hukuman mati ke atas 6 individu kerana membunuh timbalan pendakwa raya Kevin Morais 5 tahun lalu.

    Hakim perbicaraan Azman Abdullah membuat keputusan itu selepas mendapati semua tertuduh bersalah mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

    “Pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes tanpa keraguan munasabah,” katanya.

    FITNAH ADALAH KERJA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN.

    Ini fitnah jijik Pakatan Harapan. Lim Kit Siang dan Tun Mahathir dalam kes Kevin Morris.

    Tak tipu, tak fitnah bukan Kit Siang, Dap dan Pakatan Harapan – Najib

    Terbukti kerja menipu fitnah adalah dalam DNA Lim Kit Siang Tun Mahathir Anwar Ibrahim Tony Pua Rafizi dan Pakatan Harapan

    Orang yang sudah meninggal pun akan difitnah dan dipergunakan oleh Pakatan Hadapan untuk menipu Rakyat tanpa sebarang rasa bersalah.

    Masa mendiang Kevin Morais dibunuh dengan begitu kejam, Lim Kit Siang antara orang yang paling awal libatkan Morais dengan siasatan 1MDB siap kata ada pendrive dengan segala-gala maklumat kesalahan 1MDB.

    (Kit Siang, mana pendrive itu? Najib dah lama tuntut.)

    SPRM masa BN sudah berkali-kali menafikan Kevin Morais terlibat dalam kes SRC atau 1MDB.

    Walaun walaun unta sekelian tanggung lah dosa fitnah masing masing.

    Kes bunuh syuhada Jalil Ibrahim dalam kes BMf pembunuh masih bebas dan mungkin sudah kaya raya 7 keturunan. Alfatihah

    Haahhh tepokkk...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. adakah najib membunuh altatntuya, sama sekali TIDAK najib TIDAK membunuh altantuya, POLIS yang membunuh altantuya, mengikat seorang perempuan, tembak mati dan selepas itu di BOM untuk menghilangkan bukti POLIs melakukan demikian kerana untuk suka suka mungkin kerana POLIS itu telah dilatih demikian atau punya SOP sedemikian atau hanya untuk suka suka gaya gangster tak dijawab semasa perbicaraan kerana persolan motif tidak ditimbulkan semasa perbicaraan unsur yang mesti ada untuk kesalahan jenayah iaitu mangsa, senjata dan motif yang pasti POLIS sirul dan POLIS Azilah telah membunuh altantuya, najib suci bersih dari kesalahan membunuh altantuya kerrana memang najib tak buat, disini kena sedar politik adalah tentang imej yang bersih dan mahu dilihat bersih, apabila altantuya mengganggu najib dengan kes scorpene orang disekeliling najib tahu jika isu ini berlarutan akan memnjejaskan najib untuk memenangi pilihanraya seterusnya memnjejaskan orang disekeliling najib mengumpul harta, oleh itu altatntuya terpaksa dijimatkan kata sirul, begitu juga husin najdi pengerusi Ambank, adakah najib telah membunuh Husin najadi sekali lagi TIDAK najib sama sekali TIDAK membunuh Husin Najadi tetapi apabila Husin najadi mengetahui ada sesuatu yang tidak kena dengan akaun Ambank bank najib dan cuba menyelesaikan kes akaun Ambank najib yang mempunyai transaksi meragukaan dengan berhubung dengan bank negara dan membuat laporan polis Husin Najadi mati ditembak mati selepas pulang dari balai polis berkenaan isu ini adakah Najib menembak mati Husin Najadi sama sekali TIDAK tetapi husin najadi telah dijimatkan kerana isu ini, ini adalah politik dan kena selesaikan dengan politik dimana najib terpaksa diturunkan demi kesejahteraan rakyat malaysia

      Delete
  5. Kesian PASTI..kurikulum bagus..tp bila PAS naik nape senyap je..cian guru pasti harap yuran murid utk gaji..aduhai pas bantu la pasti ni..mca,dap boleh beri juta2 pada anak bangsa dia..tp pas..aduii..

    ReplyDelete
  6. GABUNGAN REFORMASI KEMBALI ARI NI
    LAMO TAK BERPANTUN ARI NI MENDAPAT
    ADO YG LABUH BERGOYANG KANAN KIRI
    GULING REFORMASI TETAP MACAM HANAT

    GRM merupakan gabungan yang baru dibentuk beberapa hari lalu. Ia menggabungkan 10 NGO, iaitu Persatuan Rapat Rakyat (Rapat), Pro98 Reformis, Otai Reformis, Jingga 13 Malaysia, Pertubuhan Aktivis Rakyat Malaysia (ARM), Pertubuhan Kebajikan Pahlawan Malaysia (Pahlawan), Gerakan Reformasi Veteran ATM, Persatuan Media Sosial Malaysia (Permassa), Gerak Aktif Sosioekonomi Amal Kebajikan (Gasak), dan Pertubuhan Gerakan Pejaung Negara Malaysia (GMPN).

    BANYAK TU JER GABUNGAN YANG HADO
    TAMBAH LAH LAGI BARU MERIAH SAKAN
    BIAR TOLO MELABUH TERJULAI MENJELO
    GULING JALAN RAYO MENCIPAN TETAP DITERUSKAN

    Kebanyakan NGO berkenaan memang dikenali sebagai pertubuhan penyokong tegar Anwar Ibrahim dan mendukung desakan agar presiden PKR itu dilantik sebagai perdana menteri.

    BIAR MENJELA LABUH ADO YANG BENTAN
    OTAI TETAP GULING2 ARI ARI MENCIPAN
    RAMAI DAH SEDAR SUMA AUTA SI SETAN
    HAHH TEPOK POP CORN SUPER RING KAMI HIDANGKAN

    Merujuk anologi diberikan, kata Mustapa, dalam “kebun yang banyak berbuah” itu, memang ada pihak tertentu yang mengambil kesempatan.

    HARAP KOBUN AJER LUAS BUAH LEBAT MENGILE
    STAKAT BANYAK BUAH SUMA MENCUKA RASA MASAM
    TAK SERIK2 RUPANYA OTAI DITIPU DOLU KINI SELAMANYA
    WAYANG LAMO DAH MULO KASI TEPOK SAMPAI LEBAM

    haahh tepukkk...!!

    ReplyDelete
  7. hahaha..semua pun pakat dok dengar ajelah..get your fact right brader..semua benda pun nak di polemikkan..yg lain pun dok iye kan aje..

    Kolej TAR ni memang dapat peruntukkan pendidikan dari kerajaanlah bro..berhentilah politik phitnah nak laga2kan orang ni
    ...........................................................................
    isu propaganda PH RM58 juta Kolej Universiti TAR (TARUC).

    1. TARUC diluluskan pada tahun 1968 oleh PM1 dan dibina bawah Rancangan Malaysia Kedua (1971-1975) pada masa negara tak cukup Universiti Awam.

    Universiti separa swasta ini dikendalikan oleh sebuah Yayasan yang dicadang parti MCA.

    Wakil Kementerian Kewangan dan wakil Kementerian Pendidikan sentiasa ada dalam lembaga Yayasan tersebut.

    2. TARUC bukan sekolah Cina. Kursus TARUC di ajar dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu.

    Pada masa kini, sebanyak 400 daripada jumlah 1,580 staf TARUC (25%) terdiri dari kakitangan berbangsa Melayu.

    Jumlah pelajar setiap tahun TARUC pula ialah 29,000 pelajar.

    3. Sebab itu, ramai pelajar Melayu dan orang bukan Cina juga merupakan graduan TARUC termasuk bekas Menteri PH Salahuddin Ayub dan bekas Timbalan Menteri BN P.Kamalanathan.

    Anak perempuan pemain badminton, Jalani Sidek pun graduan TARUC.

    4. Pada tahun 1972, PM2 dan PM3 (sebagai Menteri Pendidikan masa itu) luluskan konsep peruntukan Geran Pembiayaan Sepadan) (matching grant) untuk TARUC dalam parlimen.

    Maknanya, TARUC perlu cari dana sendiri untuk pembangunan serta pengurusan kolej setiap tahun dan kerajaan akan salur dana yang sepadan dengan dana yang mereka berjaya perolehi.

    TARUC cari RM1, kerajaan juga akan sumbang RM1.

    5. Sejak TARUC diluluskan pada tahun 1969 dan Geran Pembiayaan Sepadan diluluskan secara rasmi dalam parlimen, kerajaan telah menyalurkan dana kepada TARUC tiap-tiap tahun sehingga kini.

    6. Setelah kerajaan PH menang PRU14, Guan Eng gaduh dengan TARUC kerana ianya berkaitan parti MCA.

    Untuk tahun 2019, Guan Eng cuma luluskan peruntukan pembangunan RM5.5 juta bagi TARUC dan langsung tak beri apa-apa untuk peruntukan pengurusan.

    ReplyDelete
  8. 7. Peruntukan TARUC menjadi salah satu isu PRK Tanjung Piai. Selepas PH kalah teruk dalam PRK Tanjung Piai, Guan Eng buat U-turn dan berjanji mahu menyalurkan peruntukan sekurang-kurangnya RM40 juta setiap tahun kepada TARUC.

    Tapi Guan Eng tak mahu beri sumbangan itu terus kepada TARUC tetapi melalui persatuan almuni TAA yang pro-PH dengan 7,000 ahli sahaja sedangkan jumlah alumni TARUC sebanyak 300,000 orang.

    8. Maka RM40 juta sudah disalurkan kepada TAA pada bulan Disember 2019 oleh Guan Eng.

    "16 Dec 2019: Alumni TAR UC sahkan terima geran RM40 juta" https://www.malaysiakini.com/news/503795

    9. Selepas kerajaan PH tumbang, persatuan Alumni setuju pulangkan baki dana sebanyak RM18 juta (dari RM40 juta) kepada Kementerian Kewangan.

    10. Minggu lepas, kerajaan PN mengumumkan peruntukan RM58 juta kepada TAR UC.

    Jumlah RM58 juta itu adalah dari RM18 juta yang dipulangkan (2019) dan peruntukan RM40 juta yang diumumkan oleh Guan Eng bagi tahun 2020.

    (Jika PH masih memerintah, mereka juga akan salurkan RM40 juta lagi kepada persatuan alumni untuk tahun 2020 dan bukan terus kepada universiti berkenaan).

    DIsalurkan terus kepada universiti berkenaan bukanlah masuk ke kantung parti MCA tetapi untuk pembiayaan universiti berkenaan. TARUC biarpun dikendalikan Yayasan MCA, bukan sebuah pusat propaganda politik tetapi sebuah institusi pembelajaran.

    NOTA: Semasa saya PM, TARUC telah setuju bahawa jumlah peruntukan setiap tahun tidak akan melebihi RM60 juta kerana TARUC mampu mencari sumbangan sendiri setiap tahun dari pihak swasta - jauh lebih rendah banding bagi universiti-universiti awam lain yang biasanya sebanyak RM400 juta hingga mencecah RM1 bilion setahun


    *Bro takkan kau nak samakan peruntukkan utk Pasti (Pusat Asuhan Kanak2) dengan Institut Pengajian Tinggi (IPT)..agak2lah bai kalau nak berblogging pun dapatkanlah fakta yg betul.nak berpolitik pun berpolitiklah secara sihat dan berkualiti sikit kalau nak fitnah tu..biasanya org level2 baghal and the gang aje percaya bulat2 fitnah2 murahan mcmni..try harder next time bro and last but not least jadilah rakyat Malaysia yang berkualiti tinggi

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja