Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

16 September 2020

Kes Panas Minggu Ini

Bhai/DeeDee semua...

Biarlah gambar berbicara .... huhuhu.... payah ngan perangai manusia camnie... huhuhu



6 comments:

  1. Tun M imbas sejarah pembentukan Malaysia

    kikikikiki... #sabahmengundi

    Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan rakyat mengenai sejarah pembentukan Malaysia sempena sambutan ke-57 kewujudan negara ini.

    Mengimbas detik bersejarah itu, katanya, perasaan beliau bercampur-baur ketika pemasyhuran Malaysia oleh Perdana Menteri, Tunku Abdul Rahman di Stadium Merdeka pada pagi 16 September 1963.

    "Bangga, kerana Persekutuan Tanah Melayu akan bersama Borneo Utara yang kemudian dikenali sebagai Sabah, Sarawak dan Singapura akan bergabung untuk membentuk negara besar Malaysia.

    "Saya juga berdebar-debar kerana pembentukan itu mendapat tentangan yang agak hebat dari beberapa negara jiran," katanya dalam kenyataan hari ini sempena sambutan Hari Malaysia.
    Menurut Ahli Parlimen Langkawi itu, banyak yang dilalui selepas 57 tahun pembentukan Malaysia.

    Komen ako mudah ajo..!!

    Lepas melingkup kerajaan pH kali ini... jangan sesekali lantik PM dan pemimpin besar parti tertentu negara dari Utara Tanah Melayu. Nak fakta meh sini..!!

    Bukan tanah yang tergadai Pulau Strategik seperti Singapura diserah kat Cina gitu2 saja.
    P. Pinang sedekah kat Francis Light.

    Tak cukup sedekah pulau akidah dan iman pun nak digadai. Pemimpin seko ni muka maak aai nnpk alim islamik akhirnya ajaran pluralisma LGBT dan gay di jaja ke sana sini. SD liwat terbaru lansung tak berani nak layan.

    Seko pemimpin ni mirip Syiah oopss bukan seko ada dua ekor siap sembahyang bawa batu karbala, yg seko sibuk nak lelong harta tabung haji,. Ajaran sesat Ahmadiah di Selangor pun boleh onn balik bila jadi menteri Agama.

    Yang sorang ni umo maak aii ke main panjang umo nnpk mcm pejuang akhirnya jadi barua DAP. Hanya 22 bulan ajer jadi barua DAP, semua harta orang Islam di TH kena lelong dia buat2 bodoh. Akhir hayat julang plakad COMANGO lisbian seksuality merdeka anak beranak.

    Hussin Onn dari Selatan okey jer orang Melayu bersatu, Zaman Tun Razak suma okey Melayu Islam Bersatu.

    Bab Najib dia dia diperingkat merayu lagi.. reserve dolu yer..!! Banyak jasa nya.

    Sekarang Zaman Mahyuddin dari selatan orang Melayu dan rakyat Malaysia boleh bersatu balik. Cuma yang utara renta ni ajer jadi batu api dan petualang bangsa. Masih tak serik serik lagi tuuhh..!!

    Pada atok, tak payah nak imbas sangatlah pasal sejarah pembentukan Malaysia lagi bagus...

    Buat menyemak ajer..!!

    #sabahmengundi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pas atau cytro umno? Sedap sungguh mengata orang. Cermin la diri dulu. Punca kita berada dalam keadaan skrg ialah krn ramai politikus melayu bila diundi naik jadi wakil rakyat dan kemudian jadi pemimpin dirasuk setan terus korupsi tahap gaban. Itulah pemimpin yg ko puja!!!

      Delete
    2. Menjadi islam dan pejuang islam tetap tidak membenarkan kamu mengambil rasuah, saya penyokong dan pendokong pluralisme dan tidak akan sesekali mengikut budaya jakun arab juga tidak akan terpengaruh dengan dongeng arab

      Delete
  2. ini pun panas jugak oi
    salah satu rukun negara percaya pada tuhan
    kalau ada ynag tak percaya ada nya tuhan
    macam mana agaknya ?????

    bagi orang islam ynag ngaku
    لا اله الا الله محمد رسول الله
    jangan nak bagi orang suka sanggup cakap semua ugama sama

    Sekiranya ada di langit dan di bumi tuhan-tuhan selain Allah,
    tentulah keduanya itu telah rusak binasa.
    Maka Maha Suci Allah yang mempunyai 'Arsy daripada apa yang mereka sifatkan.

    Maka apakah orang yang beriman seperti orang yang fasik (kafir)?
    Mereka tidak sama.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya penyokong dan pendokong pluralisme, tidak akan sesekali mengatakan semua agama sama. oleh itu jangan paksa saya percaya apa yang kamu percaya, kamu tak sukakan tahlil jangan paksa orang tak sukakan tahlil sehinga berlaku pemecatan imam

      Delete
  3. nak tanya

    memang nak sangat ke Malaysian Malaysia?

    mmg ok ke makan gaji cina bagi?

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1