Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

05 June 2021

Betapa Cuaknya Muhyiddin Yasin

Bhai/DeeDee semua..

Pertamanya ... Dalam situasi sekarang... kalu boleh Muhyiddin Yasin akan mahu kekal bergayut pada pihak Istana... Dier akan cuba sedaya upayanya untuk kekal berkuasa walaupun hanya dengan secebis pengaruh Istana...

Muhyiddin Yasin tahu... apa sahaja strategi yang sedang diaturnya memang menjadi bala kepada pemerintahannya... Azmin Ali memang dier tak dapat kawal...

Sokongan dari PAS pun ader batasannya... PAS macam biasa la... tetap mahukan sesuatu yang memberikan keuntungan pada mereka... tak kira la jawatan ka... kuasa ka ... atau sokongan kewangan... Ada yang kata PAS berwawasan jauh... Tapi pada gua ... PAS cuma bersandarkan pada apa yang boleh disandarkan secara adhoc... secara harian...

Aper pun.... Yang pasti... segala apa yang dirancang oleh Kerajaan PN seakan kelaut ... dengan masalah yang timbul dari kes vaksin.. kes Covid-19 ... dan jugak dari segi ekonomi... Pelabur Asing ramai yang dah cabut.... dah tinggalkan Malaysia...  ekonomi Malaysia sedang jatuh merudum 2 angka.... tunggu masa nak collapse jer...

Memang takder cara nak securekan semuanya..



3 comments:

  1. TIADA siapa yg suka kpd pengkhianat, apatah lagi nak percaya kpd mrk sampai bila2. Starting from kepala pengkhianat mahiadin hingga ke macai2 yg paling bawah. Dan siapa saja yg turut menopang (prop up) gerombolan pengkhianat ini turut dibenci. Ada faham?

    ReplyDelete
  2. Mahathir pelik zaman dia Malaysia nak bankrap tapi zaman Muhyiddin ada RM600 bilion bantu rakyat?

    Kikiki... Rakyat lagi pelik, macam mana 22 bulan berkuasa tak kat tak tahu negara ada dana Rm600.00 billion. 22 bulan berkuasa rakyat disumbat negara tiada wang oleh ex-MoF Lim Guan Eng. Bond Samurai, Panda dijadikan isu duit tak ada. Masa 22 bulan jadi PM kau buat apa..!? Gentel telo yg labuh yer.!

    Pada sidang media dalam talian semalam, Pengerusi Pejuang Tanah Air (PEJUANG), Tun Dr Mahathir Mohamad telah membuat beberapa kenyataan, termasuk mengatakan bahawa beliau telah menghantar sepucuk surat peribadi kepada KDYMM Seri Paduka Agong serta mempersoalkan ke mana RM600 bilion dibelanjakan kerajaan untuk melawan pandemik COVID-19.

    Masa kau jadi PM 22 bulan tak kan kau tak tahu kedudukan wang negara.!? Ni nak salahkan sapa pulak nij..!? Nyanyi Bangau oh Bangau lagi lah nampak gaya nya akhir akan kata ' Bukan Salah Saya' salahkan bangau lagi.. kikiki..

    Makin bertambah pelik sungguh kata orang tua nyanyuk ni..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ka kerajaan PN belanja 60 billion utk bantu rakyat. Ingat, bohong berDOSA. Sebelum ini kan yidin kata tak boleh laksanakan lockdown sbb kerajaan tak ada duit. Boleh caya ka cakap orang yg tak amanah?

      Delete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1