Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 July 2018

Mati Dalam Penjara

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha... gua gelak jer baca komen semua... Hahaha... gua takder hal pon... hahaha

Dulu... ader ulama, pendakwah, imam dan guru agama serta ustaz yang berani menegakkan apa yang dikatakannya dalam ceramah atau kuliah.... sampai ada yang kena tangkap, dakwa, dan dihukum penjara ....

Siap ada yang mati dalam penjara malah kalu tak kena penjara siap ada yang dibunuh digantung kaki keatas kepala kebawah dan dijadikan bahan tontonan masyarakat umum...

Diorang berani kerana percaya kepada qada dan qadar Allah Taala.... bukannya membodohkan diri berdiri tengah jalan untuk dilanggar lori macam idea bangang orang-orang yang tak paham apa itu qada dan qadar Allah.... hahahaha

Sebab itulah golongan alim ulama, imam dan sebagainya yang hebat ni... sampai sekarang orang pegang dan respek ilmunya walaupun yang menjatuhkan hukuman keatas mereka bukanlah pemimpin yang kafir melainkan pemimpin yang mengaku Islam itu juga yang buat benda lahanat tu...

Imam Ahmad, Hassan Al Banna dan ramai lagi yang mati dalam tahanan... hanya kerana kekal tegas dalam dakwah mereka.... ini baru kena tuduhan bawah penggubahan wang haram dan aktiviti keganasan (AMLA) pon dah takut nak berdepan dengan tuduhan....

Adoi... Kes bawah AMLA bukannya ader hukuman mati pon.... aiyo.... tapi kepoh macam aper daaaa..... Berani kerana benar... kalu tak buat salah apa mau takut... Kalu takdir Allah Taala sampai dan mati dalam penjara kerana isu AMLA.... tentulah tetap akan mati ... waima atas katil empuk dalam suaka politik pon boleh mati gak....

Hahaha.... kena berani la... tunjukkan bahawa Allah Taala bersama orang yang benar... tunjukkan bahawa dakwah lu takder melibatkan kesalahan... tunjukkan lah contoh teladan...  berani kerana dakwah....

Oh yer... kalu nak bagi analogi dumdam-dumdam dalam komen... sila ada otak la bhai.... hahaha..... lawak siot lar..... Sebab yang takder otak tu.. maknanya dah jadi makanan Zombie Kampung Pisang.... hahaha

Ader paham ka????

11 comments:

  1. dalam perjuangan ada macam-macam strategi, ada masa menyorok, ada masa bertempur. nabi saw pun pernah menyorok di gua hirak. gunakan akal bukannya mulut untuk berfikir. bak kata penulis blog ni, baca slow-slow...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmm anon hujah ni betul juga.

      ok admin any comment...?

      Delete
  2. terbaek la broo...mereka tak mau jubahnye kotor tempias darah

    ReplyDelete
  3. Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad di antaramu, dan belum nyata orang-orang yang sabar.

    Dan (ingatlah) ketika Kami berfirman kepada para malaikat: "Sujudlah kamu kepada Adam," maka sujudlah mereka kecuali Iblis; ia enggan dan takabur dan adalah ia termasuk golongan orang-orang yang kafir.

    ramai mat ioslam dah jadi penakut
    pasai nama saja islam ruh islam kosong
    bila baca bab ayat jihad bukan main benci lagi nak dengar
    hebat berjaya puak kapair maleayu cina india dll
    menghasut - itu pelampau
    pelampau pala otak hang

    puak mana yang anti ayat jihad ni

    dalam khutbah jumaat mana ada dengar penerangan ynag terang
    pasai akidah boleh rosak
    takut tekena kat ramai oarang
    kpair - ingkar enggan
    melayu pun ada kapir jnagan lupa
    nak jadi kapir bukan susah

    iblis sekali ingkar perintah Allah jadi kpair
    kita yang banyak ingakr perintah Allah takkan la tak boleh
    jadi kpairrrr

    tak cukup jahil angkuh bongkak sampai tua bangka
    sendiri jugak mau ingat

    ramai ynag dah tenggelam dalam kejahilan
    ornag jahil tak pernah ada ditempat ulamak
    ulamak bisa ada ditempat sijahil
    maka ulamak tau sapa cjahilll
    sijahil mati kelam kabut nak buat tahlillll
    macam sial aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. jihad maksudnye bergelut,kafir maksudnye tidak percaya.dalam quran ayat bergelut tiada kaitan ngan perang.perang hanya untuk mempertahankan diri,bukan untuk meluaskan kawasan,kuasa,harta dan atas dasar perbezaan bangsa,agama dan mahzab,ianye di larang oleh tuhan dan pesuruhnya.islam bukan satu2nye kebenaran dan bukan juga yg pertama.islam adalah yg terakhir.tiada siapa mempunyai hak untuk memaksa mendengar,mempercayai atau mengikuti ajaran islam.di dalam quran tuhan kata tiada paksaan dalam beragama dan quran di turunkan untuk orang2 yg berfikir

      Delete
  4. setuju dgn tn blog.. walaun patut berani mati baru jd tauladan sebagai pejuang islam. ini bkn senjata kt leher.. najib seluk poket je dh terburai ikatan serban yg tk ketat walaun.

    ReplyDelete
  5. Beroo, tulisan beroo mcm lagu search."cakap memang murah".beroo paham tak ilmu mantik yg nk aku sampaikan ni..kah kah kah. Tak paham tanya chief lebai.kah kah kah.

    ReplyDelete
  6. sembah bende yang tak wujud.

    ReplyDelete
  7. yooo hidup misti berani. bukan berani duk tengah jalan tungu lori langoo. tu dungu name nyer

    ReplyDelete
  8. Sesungguhnya Allah memasukkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai.
    Dan orang-orang yang kafir itu bersenang-senang di dunia dan mereka makan seperti makannya binatang-binatang.
    Dan neraka adalah tempat tinggal mereka.

    Barang siapa yang murtad di antara kamu dari agamanya, lalu dia mati dalam kekafiran, maka mereka itulah yang sia-sia amalannya di dunia dan di akhirat, dan mereka itulah penghuni neraka, mereka kekal di dalamnya.

    kapir - engkar enggan
    mendustakan ayat ayat Allah tak yakin
    menghina meragui olok olok

    ada orang kata biar jahil tapi beriman
    hebat ini satu slogan baru
    Allah benci ornag jahil tak mau mencari ilmu

    ramai bila dikata lu macam kapir marahhhhh loooo
    tapi memang betoi pungggg
    kapir tak kira bangsa oiii

    ReplyDelete
  9. Loo!walaun cap bulandh naik sheikh.. maklumlaa depa ada permit utk kapirkan org itu org ini yg tk ikut lebai berpolitik!!

    Dah dpt nombor ahli? Kalau belum, elok pi pjbt kawasan. Bila mati, tunjuk je no keahlian tu, tentu terus ke sorga tanpa halangan!!

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja