Pengikut


Custom Search

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

11 August 2019

Betapa Celakanya

Bhai/DeeDee semua...

Sori sebab dah lama tak update... Ader perkara yang terkait dan kesibukan melampau...

Apa pun... pertama sekali nak ucapkan Selamat Menyambut Eidul Adha... berkorbanlah dengan ikhlas dan redho.

Keduanua.... ingatkan lepas BN dah terkalah pada PRU14 .... akan ada muhasabah... tapi rupanya makin bertambah celaka dan bangsat... Huhuhu...  tapi atas kebodohan dan kebangangan PH, kecelakaan dan kebangsatan makin bertambah-tambah tanpa kawalan..

Betapa celakanya lah...

Yang menjahanamkan Malaysia nih sejak dari dulu adalah ....

1. Orang Politik
2. Orang Agama

Dua-dua jenis orang ni lah yang hari-hari dok mencucuk sentimen dan membakar sentimem... tak habis-habis.... jahanam negara ni dek kerjabuat dua jenis orang nih.... Bagero betul lah... macam lahanat... semuanya pasai kepentingan diorang ni... kepentingan agenda diorang nih...

Adoilah...

Kesian kat Malaysia.... sampai bila tak boleh nak jadi negara maju.... jahanam...

12 comments:

  1. aikk,, apahal nie?? pepagi raya korban ni duk angin sebadan jer nie?? sabar2,, pegi masjid nun,, tolong2 lapah daging nunn,,, :)

    ReplyDelete
  2. Setuju dan amat setuju sekali, pihak pembangkang akan bangkang 24 jam kerana mereka tidak berfikir untuk kesejahteraan rakyat dan negara

    Pihak parti pemerintah (maaf cakap bangsa engkau dan aku iaitu Melayu) asyik duduk bertelagah atau dilaga-lagakan supaya bertelagah sesama sendiri, demi kepentingan tembolok dan nafsu serakah, maka Melayu akan terus layu tidak tahu bila akan mekar selagi bertuankan ahli politik tamak kuasa dan harta yang tiada dapat dibawa masuk liang lahad

    Negara jiran Singapura, Thailand, Vietnam terus melangkah ke depan

    ReplyDelete
  3. Bro, nak tanya sikit kilang lynas tu mmg betul2 ada sisa radioaktif, sisa logam berat serta toksid? Kalau tiada sisa toksid kenapa pelabur tu tak bina kilang tu di Australia dan simpan sisa tu disana. Kenapa kerajaan Australia tidak mahu terima kembali sisa kilang lynas tu dibawa kembali ke negara mereka? Adakah perjanjian sulit antara lynas dgn kerajaan umnobn dulu sehingga tak boleh tutup kilang tu?

    Abuamir

    ReplyDelete
  4. Bukan 2 tu ja, usah lupa freeloader. Ini tahun wa xjumpa gambar freeloader turun semelih lembu. Mana pi tah. Bukan senang nak hidup berlakon ye dak. Kehkehkeh

    ReplyDelete
  5. Yang menjahanamkan Malaysia nih sejak dari dulu adalah ....

    1. Orang Politik
    2. Orang Agama

    orang jenih apa yang melingkup tm
    takkan semua
    manusia ada yang baik ada yang jahat tak kira bangsa

    lama takda - ingatkan sibuk buat urusan ngan
    pihak nak bawa balik jolo ka?

    ada orang masa matjib kuat lawan tapi Allah nak uji
    sat saja dah nampak kendor

    Sesungguhnya solat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam

    kalau ini bukan pegangan sejati jangan cakap bab keadilan
    tak tertegak

    jangan rasa terhutang budi ngan orang yang lantik
    tapi rasalah amanah yang di perintah oleh Allah untuk dilaksana

    cakap sama bikin

    ReplyDelete
  6. Macam ECRL, AES, PLUS lu mau kansel boleh. No problem tp lu bayar lah pampasan sebagaimana terkandung dlm kontrak. Lu ingat labur wang besar besar buat kilang pastu lu rasa nak kansel kasi tutup senang2 je kasi tutup? Lu pegi lah labur bukak kilang kat Vietnam ke, Indon ke, baru 2/3 tahun beroperasi tiba2 kerajaan tu kata tutup. Lu pun happy je tersengih balik kampung?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga tu. After all, ia cuma melibatkan kesihatan org kuantan aje kan. Peduli apa aku

      Delete
  7. Betul bro.
    Politik orang Melayu kusut musut... Fikirkan orang Melayu Kala nak bersatu mesti upkan ISU agama Dan perkauman...Lepas Tu provok habis-habis Tu sampai kacau nilai satu negara...sampai bila laa nak bersatu..

    ReplyDelete
  8. Mana pemimpin islam melayu laung2 icerd? Dgn dong zong semua menikus.

    ReplyDelete
  9. Sekarang Tun M sorang jer sungguh2 bertungkus lumus nak bangunkan negara. PKR penuh dengan politik. DAP penuh dengan agenda perkauman;seolah-olah mereka dah kuat sangat. Geng DSAI nak sangat dia naik. Tunggu sat lee. Aku tak nampak apa hang boleh buat, berbanding Tun M. Ini boleh diuji. Sediakan 20 soalan tentang masalah negara. Tanya DSAI dan Tun M secara berasingan. Bandingkan jawapan mereka.

    Nampaknya selepas Tun M tak dak harapan pada PH lagi. Biar UMNO + PAS naik balik. Dan teruskan program yang Tun M sedang susun sekarang.. Tapi harap pemimpin baru lebih berpotensi dari kedua parti tersebut...Buang semua kayu mati, pemimpin bodoh, lebai kolot, ulamak taik minyak ...Biar Mohamad Hasan jadi PM...

    ReplyDelete
  10. Bhai, aku setuju, setuju dgn apa hang cakap. Pihak pembangkang masa memerintah tak ingat dunia, kalau b0lih Malaysia pun depa jual.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BERSIH

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1

Panduan Mengundi

Panduan Mengundi
Hanya sesuai bagi kes satu lawan satu sahaja