Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

22 June 2019

Senarai 1 Dari 14

Bhai/DeeDee semua...

Semalam cuak semua orang... ramai yang terkezut... yer la... biler SPRM keluarkan senarai perlucutan hak atas kewangan asbab dari 1MDB .... Hahaha

Kecoh aaa.. sampaikan Rayhar Travel pon ader dalam senarai.... Kalau Rayhah Travel nih gua paham lar.... tapi Habib Jewel pun kes gua tatau sebab apa ada dalam list.... hahaha... Maybe Habib Jewel ader keluarkan cincin-cincin untuk para Iman dan Bilal yang pi Mekah kot??

Hhaahah....

Tapi.... ini baru sikit.... senarai ni baru sikit.... ini senarai 1 dari 14.... kita tunggu dan lihat....

Geng PAS dok kecoh dalam SOSMED konon depa takder dalam list senarai tue.... Hahaha.... korang tunggu la... tak lama lagi ader senarai kedua.... dan seterusnya....

Larilah kamu selagi kamu boleh berlari...

Hahahaha

9 comments:

  1. macam biasa, serba tahu...

    ReplyDelete
  2. Azmin kawan rapat dgn Pas. Adakah boss SPRM Koya akan kenakan kawan rapat X-boss beliau? Kita tunggu dan lihat

    ReplyDelete
  3. itu sinarai dunia aja
    ini sinarai lagi takut

    Maksudnya: “Dan demi jiwa Muhammad berada di tangan-Nya, akan berpecah umatku kepada 73 golongan kumpulan. Satu kumpulan sahaja yang akan ke syurga dan 72 kumpulan lagi akan dimasukkan ke dalam neraka. Sahabat bertanya: Wahai Rasulullah SAW, siapakah mereka?
    Nabi SAW menjawab: al-Jamaah.”

    dunia tak payah duk hiran sangat

    dekat sprm ada minah yang pertikai bab aurat
    nak tunjuk pandai sangat konon
    piirah

    ReplyDelete
  4. Memang PAS sekarang ni tgh tergesa2 mendabik dada kononnya mereka dah terbukti bebas dari "fitnah" RM90juta kerana takde dalam senarai 1 SPRM. Padahal "fitnah" yang mereka war2 tu datangnya bukan dari SPRM, PH, Mat Sabu atau Husam tetapi datangnya dari dalam PAS itu sendiri. Senarai 1 ni hanya meliputi sebanyak RM 200 juta lebih je duit 1MDB dari akaun Najib. Hadi dan PAS mesti ingat, duit 1MDB dalam akaun Najib tu sebanyak RM2.6 billion atau untuk tak kelirukan lebai2 sampul yang tak terjangkau akal dengan perkataan billion, RM 2,600 juta. So akan ada lagi senarai yang akan keluar dari SPRM. Tunggu je lah.

    Satu lagi ingatan kepada Hadi dan PAS, isu duit RM90 juta tu bukannya pasal PAS terima duit 1MDB tetapi khususnya isu tentang PAS baham duit rasuah dari UMNO. Mungkin sebahagian datangnya dari duit 1MDB dan mungkin lagi sebahagiannya dari duit2 dana "slush fund" UMNO yang dah lama dikumpulkan dari aktiviti2 "syubhah" lain yang UMNO buat sejak berkuasa dulu. So, Hadi dan PAS tunggu je lah dulu dan jangan dok kalut melalak konon2nya isu RM90 juta tu "fitnah" kerana SR dan Nik Beduh serta geng2 lebai team "menantu Presiden" semuannya mendakwa PAS baham duit UMNO dan takde seorang pun yang mengkhususkan duit yang PAS baham tu berasal dari 1MBD. Isu yang tetap kekal dan tetap mencemarkan PAS adalah isu PAS baham duit UMNO. So, janganlah Hadi jadi macam beruk yang belum lagi kena belacan dah terkinja2 melalak kat atas pokok.

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  5. Kes Lebai pencuri duit 1MDB akan jadi perkasam. Anak Madey nak hidup dalam politik kena dapat undi Melayu Kedah. Hadi pun sudah signal mangsa Memali pun tak sokong anak Madey. Jangan harap ler Koya nak buka kes atau ambil satu sen duit 1MDB dari Lebai pencuri. Bukan sekor dua Lebai dapat duit curi dan bukan jenis kecik anak. Jenis pengikut wala dan sami'na wa atot'na bodo. Senang nak tambat.

    ReplyDelete
  6. Ramai2 nonton filem Raya ke14. Terbaik..filem berjodol Semburit. Pengarah Lim Locket. Pelakun PK ah qua. Pelawak Arminah. Penerbit 13Be1. Hiburkan musim Raya ini percuma..

    ReplyDelete
  7. Dah tutup kedai ke?

    ReplyDelete
  8. Always waiting four your comment

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1