Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

28 October 2019

PAS Dan UMNO Terkedu

Bhai/DeeDee semua...

Hahaha...

Terkedu bhai... terkedu... PAS dan UMNO terkedu... tatau nak guna modal apa nak tibai calon PRK Tg Piai kali nih... Hahaha... Nak tibai bab agama... calon tue adalah bekas Imam ... nak tibai akademik.... calon tue ader Diploma Lanjutan .... nak tibai perangai.... calon tue nampaknya tak tersenarai kes dan skandal...



Nak tibai bab kaum dan bangsa.... lagi lah tak kena....Calon PRK Tg Piai tue Melayu...

Hahahaha... aper modal lagi PAS dan UMNO nak gunakan??? Takkan nak gunakan modal Anwar Ibrahim, Mahathir Mohamed, Azmin Ali bagi kempen PRK Tg Piai...

Hahahaha...

Masak kali nih..... memang masak.... terlondeh la lepas nih PAS dan UMNO.... Hahahahaha

Padan Muka....

9 comments:

  1. kalau bekas iman tentu kuat imannya
    Sesungguhnya solat, ibadah, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam,

    kalau ada isu bab hukum jinayah Islam nak dlaksanakn tentu sokong punya
    tak gitu tak kan nak ikut perangai matde yang suka kondem hukum tu

    yang penting kawasan tu majoriti islam mestilah calon islam menang

    kalau amno letak calon
    gerakan punay calon mungkin menang sebab undi melayu pecah
    kalau amano letak calon china wajib bagi calon islam menang

    Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin (mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barang siapa di antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.

    jnagn pilih kapir


    ReplyDelete
  2. Sbgmana umnopas kerap laung, #votemuslimfirst. Jk tidak munafik dan sia2lah #buymuslimfirst!

    ReplyDelete
  3. Dr. Mahathir Kuciwa Lagi Calon BN Tg Piai dari MCA, Calon Pakatan Harapan Plak Kantoi Menipu Jawatan

    Pencalonan Jeck Seng, bukti Muafakat Nasional tidak rasis. Orang Melayu bukanlah bersikap rasis. Kadang-kadang bila terluka tentulah kita bertindak balas.

    Dng segala kepincangan dan janji dicapati PH hari ini, kita tunggu dan lihat "ragam" pengundi Cina samada mengundi BN atau tidak.!?

    KAH KAH KAH AKHIRNYA CALON MCA DI TG PIAI
    OTAK PENIPU AUTA ATOK PULAK YANG BERKECAI
    TIPU MUSLIHAT ATOK MUDAH DIBACA LA BHAI.!
    PUTARR LAGI MACAI CUBA LAGI ATOK RENTA BINGAI

    KIKIKIKI...

    BAHANA KEPALA PEROMPAK KAWAN KEPALA PENIPU
    AKHLAK PERANGAI HODOH PADAN SANGAT DAH TU
    CALON TG PIAI GORENG ATOK DAH TIDAK LAKU
    KIKIKI SUMA AUTA SI RENTA PENIPU RAKYAT DAH TAU

    KIKIKIKIKI.

    Dr. Mahathir berharap supaya Barisan Nasional meletakkan calon dari UMNO dalam PRK Tg. Piai...berkecai akhirnya. Sebenarnya muslihatnya cukup busuk di sebalik provokasi beliau tersebut...BN ada 3 sahaja kompenan yang tinggal...

    Sekiranya BN termakan otak auta keling paria Dr. Mahathir letakkan calon UMNO di PRK Tg. Piai, dikhuatiri MCA dan MIC akan keluar dari Barisan Nasional...

    Syarat Pendaftar Pertubuhan Barisan Nasional, sekurang2nya ada 3 komponen parti dlm BN. Ini telah melanggar syarat Pendaftar Pertubuhan Barisan Nasional, maka akan terbubarlah Barisan Nasional secara otomatik...

    Implikasinya semua Ahli Parlimen BN yang menang bertukar menjadi ahli parti bebas...

    Alahai lagi nak sakarat lagi kuat otak kling auta paria penipunya.. kikikiki

    TUNGGU APEC 2020 PULAK BARU NAK SERAH JAWATAN...KALI NI LAGI TERUK KENA MAIN (TERINGAT DIALOG A.R TOMPEL DLM FILEM AHMAD ALBAB)

    FULAMAK!!! TUNGGU APEC 2020 PULAK DAHH..!
    BARU NAK SERAH KUASA KAT BANG NON KITEE..!
    KIKIKI.. PADAN MUKO KAU GORENG Si RENTA HARAMJADAH
    AKIDAH DIBUAT MAEN, INI LAH KAPLA PENIPU PUNYA KARMA

    Meskipun tempoh dua tahun Tun Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri ialah Mei 2020 dan di waktu yang sama tarikh peralihan kuasa masih jadi tanda-tanya, kini satu lagi khabar angin muncul menjadi bualan ramai.

    Sumber PH memberitahu, Tun Mahathir dikatakan hanya sedia berundur dan melakukan peralihan kuasa selepas Sidang Kemuncak Kerjasama Ekonomi Asia Pasifik yang dijadual diadakan di negara ini pada November 2020.

    Kata sumber PH itu, adalah penting dan sesuatu yang bermaruah untuk Tun Mahathir menghadiri persidangan antarabangsa Apec 2020 yang turut akan dihadiri pemimpin dunia seperti Presiden Xi Jinping dari China.

    UST FIRDAUS WONG MENANGIS EMAK UCAP SYAHADAHNYA
    FILANTROPI ISLAM KONON PLURALISMA MURTAD DITERJEMAHKAN
    ANAK CUCU KRONI KAYA RAYA COMANGO LIBERAL DIANUTNYA
    BAHANA AGAMA DAN AKIDAH JADI BARANG MAINAN

    #FORMULATURUNHARGA = BMF + OK..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itu PH akan biar BN menang di tjg piai supaya madey sedar kelemahan beliau dan segera undur

      Delete
    2. Itu undang2 kanda Yg bikin, boleh kasi padam kata dato nikah kawin...

      Delete
  4. Sekiranya Tun masih ada maruah...!! Akhirnya Siapa MO1 sudah diketahui ..?? dan celaka lah sang fitnah munafik serta pengikut pengikutnya..

    KALAU TUN MASIH ADA MARUAH
    PLURALIS COMANGO PERLU DI SESAH
    TAK KIRA ANAK KAWAN KELILING YG ADA
    KLU BERANI YEAH.. BUKAN ACAH2 POWER LAH.!!

    1. PM ke 7, merancang dng teliti yg berlaku hari ini, termasuk pelantikan Tommy Thomas@Peguam Negara & Lim Guan Eng@Menteri Kewangan.

    2. Pengundi Melayu-Islam mengundi PH biarpun tahu PH janji dicapati akhirnya.

    3. Pengundi Melayu-Islam yg undi PH sanggup membiarkan dikuasai gandingan Anwar-DAP.

    4. Matlamat Mahathir menumbangkan kjaan BN sememangnya diketahui pakar politik tidak mampu bertahan lama.

    5. Mahathir tahu, seandainya BN memenangi PRU14, gabungan tersebut tidak akan mampu melepasi PRU15 akan memasuki perjanjian pintu belakang dng Anwar dlm keadaan terdesak sebelum PRU seterusnya

    6. Mahathir membuat keputusan untuk bersekutu dengan DAP dasar “to defeat the common enemy,” yakni “menumpaskan musuh bersama,” di mana kedua-dua DAP dan PPBM bersetuju untuk berganding bahu bagi menumpaskan UMNO

    7. UMNO sememangnya leka, tidak mampu membaca sentimen pengundi, teramat yakin merasakan mereka tidak mampu dikalahkan oleh mana2 pihak, apatah lagi Anwar dan DAP.

    8. UMNO /BN menjadi teramat egoistik hingga wujud beberapa ‘pakar strategi’ yang tak berguna

    9. Setelah berjaya tumpaskan UMNO pada PRU14, beliau terus mengorak langah melakukan tiga perkara berikut secara berperingkat:

    a. memberikan kuasa ‘mutlak’ kpd DAP untuk menentukan aliran dan agihan kewangan negara kecuali dalam hal-hal bersabit raja-raja Melayu.

    b. memberikan kuasa ‘mutlak’ perundangan kpd DAP, dan

    c. memberikan kuasa kpd AMANAH bagi menentukan dasar agama dengan niat menguji kesabaran dan keikhlasan PAS.

    10. Pelantikan Lim Guan Eng sebagai Menteri Kewangan, Tommy Thomas@Peguam Negara, Dato’ Seri Mujahid bin Yusof Rawa @Menteri Semua Agama dan Richard Malanjum@Ketua Hakim Negara.

    11. Mahathir membiarkan Guan Eng dan kuncu-kuncunya, termasuk Tony Pua, untuk mengurus Kementerian Kewangan sesuka hati tanpa sebarang kekangan.

    12. Tun yakin pengundi Melayu-Islam yang sebelum ini sanggup mengundi PKR, AMANAH dan DAP telah belajar dari kesilapan, beliau menggantikan kedudukan ketua SPRM, ketua hakim negara dan ketua polis negara dengan orang-orangnya.

    13. Menerusi lantikan ini Tun memperolehi kesemua fail melibatkan berpuluh-puluh ADUN dan ahli parlimen PKR, AMANAH dan DAP dan mengarahkan beberapa yang bersekutu dengan barua Anwar untuk membuat pilihan dan ‘bersiap-sedia’.

    14. Anjuran Kongres Maruah Melayu (KMM), beliau teramat yakin pucuk pimpinan PAS dan perkumpulan tertentu mampu meletakkan perjuangan perpaduan ummah dan penentangan terhadap musuh Islam sebagai prioriti

    15. Berbekalkan keyakinan ini dan menerusi perjanjian tertentu dng sebilangan ahli parlimen yg ‘bermasalah’, Tun memulakan operasi menangkap ahli DAP & PKR yg terlibat dng Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) sebagai tanda “semboyan sudah berbunyi.”

    16. Semboyan ini turut merupakan ‘isyarat’ kpd UMNO supaya “membuka mata,” sedar diri dan “lakukan apa yang patut,” memandangkan “apa-apa sahaja boleh berlaku” termasuk bubar Parlimen

    17. Mahathir mengarahkan penangkapan ahli DAP dan PKR bawah SOSMA adalah bagi menunjukkan taringnya kpd semua, termasuk UMNO, sebagai tanda beliau berkuasa dan mampu melakukan “apa-apa sahaja tanpa ditentang.”

    JAWABAN MO1 SUDAH DI TEMUI JUGA AKHIRNYA
    TERJAWABNYA KERJA SI MUNAFIK SANG FITNAH
    KINI KERJA SANG FITNAH JIJIK SUDAH SEMPURNA
    CELAKA LAH WAHAI SANG FITNAH DAN MACAI HARAMJADAH

    18. Isyarat bagi DAP dan Anwar mempunyai sokongan majoriti di parlimen dengan cuba menyingkirkan Mahathir drp jawatan Perdana Menteri.

    19. Mahathir berikan tempoh masa tertentu kpd Anwar dan DAP utk buktikan perkara ini,selepas tempoh ‘rahsia’ tersebut, beliau akan bertindak berdasarkan beberapa opsyen yg sedia ada pada dirinya.

    #FormulaTurunHarga = BMF + Okey..!!

    ReplyDelete
  5. Aku setuju Pas dan Umno terkedu. Calon Bersatu bekas imam, ada Diploma Lanjutan dan takde skandal. Tp pengundi tak pandang spt apa yg ko lihat. Ko yg terkedu nanti.

    ReplyDelete
  6. Lebai2 PAS sekarang ni tengah terberak, terkincit kat tengah jalan nak cari jalan menyelamatkan air muka Tok guru mereka yang dah kuar fatwa spin "Hukum mengundi calon islam tu wajib" kepada "tak mutlak". TAK mutlak? Apa ko ingat ini hukum pasal kesucian air ke? Hukum air memang ada yang mutlak, mutanajis, mustakmal tapi hukum mengundi ni pun nak putar belit gak ke? Lebai2 ni semua belajar Islam kat Israel ke? Sampai boleh spin, tunggang terbalik, konar baring sampai lutut cecah jalan? Lebai2 ni semua nak jadi kembar kepada yahudi2 yang putar belit dan cut and paste hukum kitab Taurat masa zaman Nabi SAW ke? nanti esok lusa bila dah bergaduh dengan UMNO dan MCA, kuar pulak fatwa kononnya hukum mengundi calon islam tu jadi wajib balik, wajib mutlak pulak. Memang lebai2 PAS ni lebih teruk perangai dari yahudi mabuk yang dok putar belit hukum masa zaman Rasulullah SAW dulu. Teringat aku kepada hadis yang menyatakan bahawa diakhir zaman nanti akan ada agamawan2 yang duduk di pinggir neraka melambai2 dan memanggil umat islam agar ikut mereka masuk ke dalam neraka. Is this what I am seeing now?

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  7. wakakaka.. kalah dah woiii

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1