Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

27 March 2023

Kelantan Serambi Mekah - Tapi Ramai Ponteng Puasa

Bhai/DeeDee semua...

Kah kah kah.... katanya Kelantan nih Serambi Mekah .... tapi ramai ponteng puasa.... Apa nak jadi la.... Kepimpinan ulamak pon tak dapat membentuk warga rakyat negeri ka?? Hahaha... lawak siot...


Muslihat seorang peniaga yang menjual makanan kepada golongan yang tidak berpuasa bertindak menyembunyikan nasi bungkus di dalam mesin basuh dan lauk di tandas tidak berhasil apabila berjaya dihidu pihak berkuasa.

Situasi itu berjaya dikesan dalam operasi oleh Pejabat Agama Daerah Bachok, Kelantan dan Majlis Daerah Bachok di sekitar kawasan Tangok, semalam.

Pegawai Agama Jajahan Bachok Suratemi Mat Yusof berkata, dalam operasi itu antara 10 pagi hingga 12 tengah hari itu pihaknya berjaya merampas lebih 20 bungkus nasi berlauk ayam dan minuman teh o ais.

Selain itu katanya, seorang wanita yang juga pemilik rumah yang diserbu berusia 40-an juga diberi amaran agar tidak mengulangi aktiviti terbabit.

“Operasi itu dilakukan hasil pemantauan dan aduan awam yang mendapati pemilik rumah menjual makanan dan minuman kepada individu tidak berpuasa.

"Hasil operasi menemukan lebih 20 bungkus nasi yang disorok dalam mesin basuh dan ayam yang diperap di dalam tandas.

"Selain itu, kita juga menemukan teh o ais yang disembunyikan dalam bilik tidur. Hasil soal siasat, pemilik rumah mengaku membungkus nasi itu sebelum pembeli menghubunginya untuk mengambil makanan itu.

"Wanita berkenaan memaklumkan dia menjual dari rumah pada Ramadan kepada individu yang tidak berpuasa,"


1 comment:

  1. Walaun Kelantan akan teus sokong Pas.

    Sebab mereka tertipu terpesona dgn agamawan sj. Professional tiada tempat kecuali yg boleh cakap ana anta sj.

    Biar negeri keringgalan.

    Biar minum air kotor

    Mungkin bagi mereka, tamadun Islam zaman dulu semua merempat x da jalan elok, bandar x tersusun tiada kemajuan dan asyik perang halau kafir dan bukannya pertahan diri arau lawan kezaliman

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1