Pengikut


Custom Search

IKLAN TEKS (Serendah RM0.35 Sehari)

PERINGATAN !!!

Bhai/DeeDee Sekalian.

Sila baca slow-slow dan fahamkan betul-betul artikel dan komentar gua dalam blog nih...... Tolong jangan baca skali lalu... Sebab kat sini gua banyak menulis secara indirect.... gua banyak berkias... gua banyak bermetafora... ayat gua bukan ayat skema SPM ker STPM ker... jadi tolong guna kapla... jangan membaca guna kapla lutut aaa..

Dan kalu lu bengap sangat tak paham aper yang gua citerkan... sila bertanya ... jangan main terjah sembrono jer... hahaha... karang tak pasai-pasai lu gak yang malu... hahaha .. Tolong jangan jadi bodoh... cukup la dah ramai pemimpin politik yang bodoh... lu jangan menambahkan korum... hahaha

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang.... ader paham ka???

Lagi satu... kat sini gua takder menghasut atau memfitnah serta mendajai sesiapa... jadi kalu lu orang terhasut ker, terfitnah ker, terdajai ker mender... itu masalah lu orang... hahaha... bukan masalah gua...... Hahaha... Untuk geng-geng Cawangan Khas... tak payah la buang masa baca blog gua... baik lu folo jer Anwar Ibrahim tue... hahaha... ader gak pekdah...

30 August 2010

Fakta Lawak Bodoh Blogger RuangBicaraFaisal

Satu dari fakta lawak bodoh blogger ruangbicarafaisal @ RBF (ruangbicarafaisai) adalah.... awek cina yang masuk kedalam surau Al-Huda tue tak bersih pasai dier tak mandi junub lagi... hahahaha.... mesti Blogger RBF nih jahil dalam bab hukum hakam nih... hahaha... itu la bahananyer jadi pengikut totok UMNO/BN... hukum hakam agama pon tak amik pot...

Gua nak tanya semua satu soalan la.....

Aper ke jadahnyer awek cina kafir nih nak kena mandi junub dulu baru dier boleh masuk kedalam masjid atau surau.... Wei... awek cina kafir nih tak perlu pon mandi junub dulu... cukup jer dier mandi bersih-bersih ikut pemahaman dier...

Sebab....

Sebab syarat sah mandi junub adalah niat mandi junub... niat mandi junub tue kenalah kerana Allah Taala.... bukannyer berniat mandi junub atas nama tuhan yang lain...

so... for sure la awek cina kafir nih tidak bertuhankan Allah Taala yang Maha Esa.... silap-silap awek cina kafir nih bertuhankan Guan Yin jer... so.. takkan ler dier nak mandi junub berniatkan kerana Guan Yin....

Aper ke budusnyer la blogger RBF bawak point suruh awek cina kafir tue mandi junub dulu... hehehe... atau.. gua rasa aaaa... blogger RBF nih.. walaupun mengaku Islam... dan dah kahwin serta ader anak 5 orang... mungkin tak tahu caranyer nak mandi junub.... err... masa kursus kahwin dulu tak belajar ker... hahahaha

Inilah contoh blogger kayu penyokong kuat UMNO/BN tahap bangang... samer gak ngan Zulkifli Nordin yang bawak point yang sama sebagai alasan untuk tidak membenarkan awek cina kafir tue masuk dalam Masjid atau Surau... hahahaha...

Zulkifli Nordin pon tak tau pasai syarat sah mandi junub ker... hahahaha... kata hero bab Islam nih... hahahaha...

7 comments:

  1. Salam, Bhai

    Gua ada jugak masuk blog RBF yg lu ada link kat sini. Kadang2 tertanya brapa umur dia nih. Mmg karut marut la dia punya 'bicara' tapi gua tetap jengah nak tau tahap IQ bebudak rabun kepartian.

    ReplyDelete
  2. Bhai Anonymous...

    Dier kata masa 1990 dulu dier tingkatan 5... so ...17 tahun.. sekarang nih for sure dier sekitar 37 tahun... hahaha...

    tapi.. mandi junub pon masih tak tahu... hahaha...

    ReplyDelete
  3. Janganlah spin Bro bulan posa ni..kalau cina tu tak boleh mandi junub dah teranglah lagi bersuluh takleh pegi kat saf sebelah dalam salam masjid!!!!

    Janganlah bab ni kita ringan-ringankan hukumnya. Nampaknya saudara punya blog yang kena memperdalami Islam...

    Jangan sampai Islam agama suci ini kita permainkan hanya untuk kepentingan peribadi dan parti yang anda sayangi..

    wallahulam

    ReplyDelete
  4. Bhai Anonymous...

    Tolong habaq mai ayat yang hukum benda nih... habaq mai...

    wei... nak citer kat hang... masjid pon banyak yang dibina oleh orang kafir (pekerja dier) malah ader mihrab dan mimbar masjid kafir yang buat dan pasang... takder hal pon dier keluar masuk dalam masjid....

    Gua tak spin... cuma lu baca balik aper point gua tue... RBF kata cina tue takleh masuk pasai tak mandi junub...

    Merata dunia nie orang kafir takder hal masuk dalam masjid tapi cuma kat Malaysia jer tak boleh... patut la orang kafir tak nak masuk Islam kat Malaysia nih... pasai perangai jumud geng-geng macam lu yang mindset tertutup... macam mana nak kembang dakwah Islamiah...

    chit...

    ReplyDelete
  5. salam bro...

    tak baik cakap mcm tu kat puak2 umno..depa tu bukan pejuang islam,depa tu pejuang bangsa..so,bab2 islam ni diorg tak pandai la...


    gua sangka baik bro....

    ReplyDelete
  6. Islam itu maksudnya sejahtera. Dimana sejahtera itu bila selalu benar bercakaran. Dengan lain kata tidak islamlah mereka itu.
    Allah berfirman, tidak ku jadikan maknusia melainkan mengabdikan kepadaNya. Sejauh mana abdinya kita kepada Allah.
    Kalau sibuk dengan soal orang lain, ini bukan suruhanNya. Ini suruhan syaitan.

    ReplyDelete
  7. sejak bila masjid jadi "forbidden" ni?kalau ada dinyatakan dlm quran,sila sertakan ayat mana satu,kalau ada disebut dlm hadis,sila sebut sape perawi hadis,sanad nya etc.kalau seme tu takdak,makna nya benda tu tak salah dibuat,ke guane?kita jgn kira politik kepartian sgt,kita kena kira rasional,kalau benda tu ada rasional ditentang,jgn kira sape,lawan.Islam ni berjalan atas keadilan.anak² seme yg masih ditadika tu,sila² lah paham makna keadilan dalam Islam.

    ReplyDelete

Nak komen kat sini kena ader telor skit la bhai ... Kena letak nama identiti.. Kalu guna anonymous jer... maap cakap la... gua tak layan.. sori aa...

Err... gua takder masalah nak lepaskan komen lu orang kat sini... tapi gua tak bertanggung jawab atas komen lu orang... so sendiri mau ingat lar..... ader paham ka???

Popular Posts

YouTube CipanTapirTenuk

Carta Rasuah

Carta Rasuah
Malaysia Nombor 1